2023-08-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
Uppenbarligen är det ett brinnande krig, Ukrainska soldater dör i hundratals varje dag.
Kolla bara på slagfältet vid Robotyne.
Mer av en massaker än ett krig. Ukraina kommer att lida demografiskt. Man kommer inte att ha män i produktiv ålder. Mycket tyder på att 400.000 män är döda. Lägg till alla lämlestade.
Citera
2023-08-26, 18:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
Det är ni som vill diskutera nonsens, jag vill diskutera kriget i Ukraina.

Ok. Kriget kommer att avslutas när Ryssland lämnar Ukraina, Ryssland kommer att betala ett stort skadestånd till Ukraina. Krigsbrottslingar kommer att lämnas ut från Ryssland till den internationella domstolen i Hauge. Kanske inte så mycket till diskussion men det är vad som kommer att hända. Rysstroll och deras åsikter till trots

Men vi kanske ska diskutera hur stort skadestånden bör vara? Personligen så ser jag gärna att alla vinster från Gazprom går till Ukraina. Det blir förstås då till att dra åt svångremmen för gemene Ryss men dom jag tror dom börjar bli vana med misär och elände vid det här laget.
Citera
2023-08-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok, tack för intressant bakgrundsinfo. Det är många z-propagandister som har strukit med nu vid frontlinjen.

Jag länkade det innan här och där fanns en länk till själva twittern där mer info kom fram, och det va även med här.
https://youtu.be/NPqd1yswR38?t=470 tiden när det börjar borde vara rätt annars 07:51
Citera
2023-08-26, 19:00
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mer av en massaker än ett krig. Ukraina kommer att lida demografiskt. Man kommer inte att ha män i produktiv ålder. Mycket tyder på att 400.000 män är döda. Lägg till alla lämlestade.

Så vad du säger är att Ryssland återigen har begått ett övergrepp på ett grannland? Återigen så har Ryssarna visat sig vara fiender till mänskligheten? Återigen så bör man påminna sig om att en bra ryss är en död ryss?

Vet du vad, jag är benägen att hålla med dig nu. Desto fortare vi kan driva ut Ryssarna från Ukraina desto bättre får alla det. Båda Ryssar och Ukrainare.
Citera
2023-08-26, 19:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det där är era fria fantasier. Ukraina har utmärkt sjukvård och utrustning och många skadade återvänder till fronten.
Oavsett antal döda så är varje dödsfall resultatet av styggelsen-, terror- och fascist staten Z-Ryssland som inte kan något annat än att ställa till med djävulskap. Det är gött att ryssar dör i drivor iaf, och deras förluster, braindrain och annan oreda så det kostar dem mycket att vara onda.
Citera
2023-08-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja detta är ju ett märkligt påstående! Jag har läst det i flera media att man ska sänka färjor.

Med tanke på längden så kommer det att krävas mer än hela nordens färjor för att täcka upp hela bron?

Det borde handla om några känsliga delar av bron? Kanske de som redan är skadade?

Har inte så bra koll själv. Vill minnas att jag läst att de sänkt en färja och att de skulle sänka fler. Och visst måste det rimligtvis krävas många för att ”säkra” hela bron.

Och det blir ju också märkligt om ryssen skulle blockera för den egna sjöfarten. Vet inte vad man skall tro.
Citera
2023-08-26, 19:11
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
hur ska jag kunna svara på det!!??

Mina analyser haltar precis lika mycket som er CNN propaganda ni kommer med.
Efter som vi inte vet hur detta krig kommer sluta kan vi bara gissa. Oavsett sida.
Men vi kan konstatera vad som skett.
Det är att ukrinas offensiv hitills varit ett stort misslyckande.
Fronten har i princip inte rört sig.
Men att anfalla en styrka som som möter en fiende som grävt ner sig med minfält och artilleriregn att forcera kan man inte blunda för att mängder av ukrainare har dött till ingen nytta.

Jag kan inte se hur vågskålen just nu väger över för ukrianas fördel.

Enda som just nu tjänar på detta är bankirer och vapentillverkare runt om i världen.

Va? Om jag då säger ok till så får du svara på vilket håll fronten har rört sig åt!
Citera
2023-08-26, 19:18
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Då har du en handfull källor som påvisar dessa 400', jag är jättenyfiken, länka.
När du säger "lämlestade", menar du då civila ukrainare tänker jag? Ja det är över 100' krigsbrott som dokumenterats, gruppvåldtagna barn bland annat. Ryssen är kanske bäst i världen på ren och skär ondska.
Citera
2023-08-26, 19:19
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Och ändå väljer de att fortsätta, vad konstigt!

Ryssen då? Går bra? Är det därför de vill att 14 åringar ska börja jobba?
Citera
2023-08-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Då har du en handfull källor som påvisar dessa 400', jag är jättenyfiken, länka.
När du säger "lämlestade", menar du då civila ukrainare tänker jag? Ja det är över 100' krigsbrott som dokumenterats, gruppvåldtagna barn bland annat. Ryssen är kanske bäst i världen på ren och skär ondska.

Han har aldrig kört med källor. Hela tråden är full av alla, vet, mycket tyder på... etc.
Citera
2023-08-26, 19:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det finns ingenting alls som tyder på att 400.000 ukrainska män (soldater) är döda. Det där är en ren påhittad siffra dragen från luften. Har inget att göra med verkligheten.

"400.000" är den senaste påhittade siffran från de ryska/proryska trollen. Det har ju varit ett antal sådana påhittade siffror det senaste året. Med påhittade källor. Allt från "MOSSAD" till "OSINT" och påstått läckta dokument (som visat sig vara fejk).

"400.000" är också en siffra som mytomanen MacGregor kör med just nu. Bara det i sig bevisar att siffran är påhittad.
Senast redigerad av -Info- 2023-08-26 kl. 19:26.
Citera
2023-08-26, 19:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Har inte så bra koll själv. Vill minnas att jag läst att de sänkt en färja och att de skulle sänka fler. Och visst måste det rimligtvis krävas många för att ”säkra” hela bron.

Och det blir ju också märkligt om ryssen skulle blockera för den egna sjöfarten. Vet inte vad man skall tro.

Fast just det är väl inte så märkligt.
Bron är lång men fartygen lär passera på ett specifikt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in