2023-08-24, 18:43
  #378277
Medlem
Ukraina anfaller några "befästa" positioner.Intensiva strider med några riktiga närstrider. 1-3m.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/16055i4/30th_brigade_storms_russian_positions_killing/?utm_source=share&utm_medium=mweb
Citera
2023-08-24, 18:47
  #378278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Humor på hög nivå. You can´t make this shit up.

Putin commented on the death of Prigozhin.
“Early data indicates Wagner employees were in the plane. I think Wagner made a significant contribution in fighting nazism in Ukraine. Prigozhin was talented man, but had a difficult fate.
Putin said furthermore that an investigation into the accident of Prigozhin's plane is underway and it will be brought to an end.

🤣🫠🙈
https://twitter.com/NOELreports/status/1694746273213997475
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-08-24-23/h_3b8972613b95d2fb990ce4fd189d5aaf

När Putin talar om att incidenten skall utredas menar han naturligtvis att mörkläggningen
är i full gång och det får gärna ta ett tag innan resultatet redovisas.
Han vill naturligtvis att folk skall hinna glömma det mesta och dessutom behövs tiden
till att anpassa historien efter vilka bevis som kan komma att läcka ut.
Citera
2023-08-24, 18:47
  #378279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ja man får ge Prigge att jämfört med Putin hade han ballar av stål.
Putin framstår ju ännu mer som en liten feg bajskorv efter detta.
Jag vågar nog gissa att en ansenlig del av Wagner nu vill se Putins huvud
på ett fat .
Putin skrev nog på för en riktigt plågsam och utdragen avrättning när han gav
order om nedskjutningen av Wagners ledning.

Ja jag tror putte verkligen har problem efter detta, han får bygga ut bunkern. Det läskiga är att han skiter i om han är ensam kvar på jorden, den lilla björnknullande bögen
Citera
2023-08-24, 18:53
  #378280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ja man får ge Prigge att jämfört med Putin hade han ballar av stål.
Putin framstår ju ännu mer som en liten feg bajskorv efter detta.
Jag vågar nog gissa att en ansenlig del av Wagner nu vill se Putins huvud
på ett fat .
Putin skrev nog på för en riktigt plågsam och utdragen avrättning när han gav
order om nedskjutningen av Wagners ledning.

Impotent liten giftmördare.
Citera
2023-08-24, 19:03
  #378281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ja man får ge Prigge att jämfört med Putin hade han ballar av stål.
Putin framstår ju ännu mer som en liten feg bajskorv efter detta.
Jag vågar nog gissa att en ansenlig del av Wagner nu vill se Putins huvud
på ett fat .
Putin skrev nog på för en riktigt plågsam och utdragen avrättning när han gav
order om nedskjutningen av Wagners ledning.

Vad Wagners lilla klump utav folk hemmavid (Belarus/Ryssland) vill, är tyvärr inte utav någon so helst betydelse för något annat än lite gerillaaktioner. Däremot är det förbannat fint att se att det höjs en röst om det ja, även om dessa verktygen är förbrukade och över sedan länge.

Det som kan komma ut från det hela är lite välsmidda aktioner på kommunalt plan. Detta får vi ju hoppas på ja.
Citera
2023-08-24, 19:10
  #378282
Medlem
Revejs avatar
Ukraina verkar göra framsteg på Krim, planen är väl att det ska vara befriat i år.

https://edition.cnn.com/2023/08/24/europe/ukraine-crimea-operation-russia-intl/index.html
Citera
2023-08-24, 19:19
  #378283
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fortfarande roligt att så många rysstroll har försvunnit. Manuskriptet från Kreml måste förnyas och bearbetas .

Ja mordet på Prigge verkar svårnavigerat på nått vis för dem. Detta praktsvin hade nått humoristiskt likeable över sig samtidigt som han behärskade att mörda sig fram på ett vis som lär ha fuktat ner ackordsryssarnas trosor å det grövsta. Eftersom detta (naturligtvis) är ett hantverk signerat Kreml så inbillar jag mig att inbördes beundran för pruttis rostat en smula, och med det kanske även motivationen till att blint försvara hans pågående pedofila mördarturné.

Men men, vi får se. Som du är inne på så kanske direktiven är att ligga lågt tills ett nytt narrativ är på plats.
Citera
2023-08-24, 19:34
  #378284
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Det som jag bara måste säga att Khodorenok har helt förbannat rätt i den saken att F-16 INTE behöver några "superspeciella" start/landningsbanor!

Underbart att äntligen få höra detta även från den "andra sidan".

Denna myten är något jag som andra med vingar har kliat oss i huvudet över sedan det plötsligt blev en extrem som användes i propaganda som i VANLIG press.

För helvete...vi(inte jag då jag aldrig flugit F-16) landar F-16 på 600m av halvtaskig tarmac, och får henne i luften på mindre än så!

Tallkottar på banan eller lite tjälskott är inget som hindrat henne från att flyga högt. En myt som grundas på jämförelsen med F-15. Men nog fan har det landats åtskilliga utav dessa på både finska, tjeckiska, polska OCH svenska vägar av mindre kvalitet ja.

Men men, ja, det kommer bli ett förbaskat fint tillskott till Ukrainas framsteg som Khodorenok säger.

Underbart och sant

Det som har sagt är väl att F-16 inte är optimalt om man vill flyga från improviserade vägbaser, likt det förfarande som Ukraina ofta använder sig av nu. Men i övrigt, ja, bra att ryssen börjar bli rädd på allvar nu.
Citera
2023-08-24, 19:37
  #378285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja mordet på Prigge verkar svårnavigerat på nått vis för dem. Detta praktsvin hade nått humoristiskt likeable över sig samtidigt som han behärskade att mörda sig fram på ett vis som lär ha fuktat ner ackordsryssarnas trosor å det grövsta. Eftersom detta (naturligtvis) är ett hantverk signerat Kreml så inbillar jag mig att inbördes beundran för pruttis rostat en smula, och med det kanske även motivationen till att blint försvara hans pågående pedofila mördarturné.

Men men, vi får se. Som du är inne på så kanske direktiven är att ligga lågt tills ett nytt narrativ är på plats.

Dom har ju alla hyllat Wagner, Prigozjin och Surovikin i tidigare inlägg och nu funkar inte det längre men deras posthistorik ligger kvar som en våt filt över stämningen.
Citera
2023-08-24, 19:51
  #378286
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Ja, men han hade en uns av respekt från mig iaf. Då tänker jag på personligheten

Han var den enda skurken på någorlunda hög nivå som åtminstone erkände att han var en skurk .

Tråkigt nog gick egentligen ridån ner vid misslyckandet vid Bachmut. Han blev obekväm helt enkelt och ifrågasatte försvarsdepartementet ( Putins plånbok ) lite för mycket
Citera
2023-08-24, 19:54
  #378287
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fortfarande roligt att så många rysstroll har försvunnit. Manuskriptet från Kreml måste förnyas och bearbetas .
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja mordet på Prigge verkar svårnavigerat på nått vis för dem. Detta praktsvin hade nått humoristiskt likeable över sig samtidigt som han behärskade att mörda sig fram på ett vis som lär ha fuktat ner ackordsryssarnas trosor å det grövsta. Eftersom detta (naturligtvis) är ett hantverk signerat Kreml så inbillar jag mig att inbördes beundran för pruttis rostat en smula, och med det kanske även motivationen till att blint försvara hans pågående pedofila mördarturné.

Men men, vi får se. Som du är inne på så kanske direktiven är att ligga lågt tills ett nytt narrativ är på plats.
Spot on! Inväntar nya direktiv efter frånfället av högsta chefen - Prigozjinl

En intressant artikel om detta:
Citat:
En rysk webbplats har just avslöjat några av de inre funktionerna i en "trollfabrik" som drivs av Wagner-gruppens chef Yevgeny Prigozhin och som har till uppgift att sprida desinformation och propaganda online. Tre avslöjanden sticker ut.
(googleöversatt)https://thehill.com/opinion/international/4101519-what-a-peek-inside-a-troll-factory-reveals-about-putins-russia/
Citera
2023-08-24, 19:55
  #378288
Medlem
tr0llelitos avatar
Speaking of hur Zelensky skickar "Helt otränade idioter" till kriget...

Satan vilka bollar som krävs för att utföra stuntet att landstiga på Krim, utföra någon sorts uppdrag, döda lite vatniks och sedan åka tillbaka igen:
https://twitter.com/maria_drutska/status/1694684211590877320
Det går FAN inte bra för Putte nu!

Bra jobbat helt utan träning va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in