2023-08-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur hade du som renässansmänniska löst problemet?
Jag hade iaf inte börjat sparka hej vilt på varken dörr eller fönster!
Jag hade:
* antingen tagit in på annat hotell som var öppet.
* gått till nån öppen krog, klockan var ju inte så mkt.
* satt mig utanför porten och väntat på morgonpersonalen.
* satt mig på nån nattbuss och åkt fram och tillbaks.
* sovit ute på nån bänk.
Finns många alternativ som är bättre än att börja sparka hej vilt som ett grottmongo!
Citera
2023-08-24, 11:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag hade iaf inte börjat sparka hej vilt på varken dörr eller fönster!
Jag hade:
* antingen tagit in på annat hotell som var öppet.
* gått till nån öppen krog, klockan var ju inte så mkt.
* satt mig utanför porten och väntat på morgonpersonalen.
* satt mig på nån nattbuss och åkt fram och tillbaks.
* sovit ute på nån bänk.
Finns många alternativ som är bättre än att börja sparka hej vilt som ett grottmongo!

Han kanske var pank (inte otroligt strax innan löning) och då kunde han inte ta in på annat hotell, gå på krogen eller åka buss. Han kanske också var så pass packad så att han inte skulle komma in på krogen igen.

Sova ute var såklart ett alternativ men de flesta skulle skippa detta pga utsatthet, skam, köld osv.

Om han tappat inpasseringskortet och inte fick tag i jourpersonalen har jag full förståelse för hans agerande.
Citera
2023-08-24, 11:30
Medlem
Det är inte entré dörren han fotat in utan en dörr brevid. Natt entrén va det tydligen
Senast redigerad av Matztt 2023-08-24 kl. 11:35.
Citera
2023-08-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
3 ord
tour ni quet

Eftersom jag sätter en hälsena på att polisen har det med/på sig lär han skurit sig så in i helvete att även när de satte på den, var det för sent..

Man ska inte skoja med glas

Förvånande det inte var härdat!

Ja, i en sådan entré ska det vara säkerhetsglas. Tror inte att det är några krav på att byta ut gamla rutor visserligen (men är inte hundra).
Citera
2023-08-24, 11:43
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Att få betala med sitt liv för att ha sparkat sönder en ruta är dock ganska överdriven karma.
Tragiskt.
Kanske inte det första personen gjort.
Citera
2023-08-24, 12:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Påminner säkert om detta (mycket blod)

https://theync.com/thief-trapped-in-pharmacy-cut-his-leg-and-died-fro-blood-loss.htm

Helvete vad snabbt man förblöder. Ändå att han hade en spark inne trots skadan.
Citera
2023-08-24, 12:18
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Det som slår mig när jag läser att det var en självförvållad skärskada i vaden som ledde till att han dog av blodförlust flera timmar senare är varför han inte gjort en enkel tourniquet?

En man i 40 års åldern har garanterat gjort lumpen där man för 20-30 år sen fick lära sig att göra just tourniquet av ett första förband, och samma metod funkar även med ett bälte eller med en avriven skjortärm.
Den kunskapen hade förmodligen räddat hans liv
En man runt 40 ligger precis i skarven mellan tiden när lumpen var mer eller mindre obligatorisk, och när man mer eller mindre avskaffat värnplikten.

En man runt 40 kan mycket väl ha "sluppit" lumpen.

En man runt 40, invandrad från mellanöstern/afrika, skulle också kunna sakna den här kunskapen.

Det gamla gardet av svenska män (en bit över 40) skulle, precis som du säger, ha vetat exakt vad som gällde om de började förblöda.
Citera
2023-08-24, 12:26
Bannlyst
Om jag förstod det rätt så skulle polisen starta en utredning gällande "vållande till annans död", känns jävligt osannolikt att man sparkar igenom glas gång på gång tills man får så djupa och allvarliga skärsår att man blöder ut, ligger en hund begraven här....
Citera
2023-08-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det var för att utreda ifall han hade blivit knuffad.

"Polisen har inlett en förundersökning gällande skadegörelse och vållande till annans död.

– Vi utreder ifall han kan ha blivit puttad in i rutan, därav vållande till annans död.

– Men det mesta tyder på att det är han själv som sparkat sönder rutan, säger Fuxborg."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1158746

Borde inte brottsrubiceringen vara vållande till egen död?
Citera
2023-08-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Det som slår mig när jag läser att det var en självförvållad skärskada i vaden som ledde till att han dog av blodförlust flera timmar senare är varför han inte gjort en enkel tourniquet?

En man i 40 års åldern har garanterat gjort lumpen där man för 20-30 år sen fick lära sig att göra just tourniquet av ett första förband, och samma metod funkar även med ett bälte eller med en avriven skjortärm.
Den kunskapen hade förmodligen räddat hans liv

Du missar att det är ett fyllo.
Citera
2023-08-24, 13:07
Medlem
snooper123s avatar
Ganska tragiskt sätt att dö på.
Citera
2023-08-24, 13:11
Medlem
Måste varit bra med blod som läckt ut om man kollar på spegelbilden som är på gp

https://www.gp.se/image/policy:1.108062217:1692874745/PSMP99M-SX2mHu8ANBoaUQnKd3U.jpg?f=Regular&w=960&$p$f$w=eef 2e96
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in