2023-08-24, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
"vållande till annans död".....Vem eller vad är misstänkt här? Fönsterrutan glasmästaren eller månne ägaren av hotellet?

Han sparkade ju själv in rutan så ingen annan verkar inblandad (knuff) blev han tvingad att sparka in rutan?...Många frågor men inga svar.

Skulle inte förvåna mig om snubben själv är misstänkt för vållande till sin egen död..

Kanske det är ett standardförfarande och sker per automatik vid såna här dödsfall...Konstigt är det vilket som.

De måste upprätta en anmälan för att kunna göra en undersökning kring vad som hände.
Citera
2023-08-24, 09:05
Medlem
Sverighiztans avatar
Aj... Helvete vad illa det måste det sett ut i vaden. Men men, själv göra själv ha. Surt att stryka med bara.
Citera
2023-08-24, 09:10
Moderator
Datum tillagt i rubrik.
/Moderator
Citera
2023-08-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Fönsterkarma

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Brukar hotell ha obemannade lobbys? Är inte dörrarna olåsta dygnet runt?
Han kan ju inte va den första som nattetid tappar nyckel/glömmer koder m.m
Utifrån mina egna erfarenheter är de flesta normalstora hotell på normalstora orter oftast obemannade på nätterna och har låsta dörrar nattetid även om de är bemannade. Det tycktes bli så ungefär samtidigt som man började låsa dörrarna till sjukhus och andra offentliga inrättningar. Det smög sig liksom på.
Citera
2023-08-24, 09:15
Medlem
Märkligt att hans liv inte gick att rädda. Ingen gjorde något för att stoppa blodet tills ambulansen kom?
Citera
2023-08-24, 09:16
Medlem
Det enda jag vet är ålder och att det är en man. (ur tidningsartikel)
Orsaken som ligger bakom kan vara många.
Droger, akut sjuk eller en fara.
Sparkade för att ta sig in eller ta sig ut?
Var det andra i närheten som skrämde personen, en väntad attack?

Kan vara fullt frisk odrogad person som fått en panikattack eller hjärnblödning, behövde hjälp snabbt och kunde inte ta sig in/ut genom en dörr.
Citera
2023-08-24, 09:23
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Brukar hotell ha obemannade lobbys? Är inte dörrarna olåsta dygnet runt?
Han kan ju inte va den första som nattetid tappar nyckel/glömmer koder m.m

Jag har jobbat +15 år i branschen och jag skulle inte säga att det är vanligt, men jag vet att exempelvis First Hotel i Örebro har varit obemannat under nätterna, i alla fall på 00-talet.

Då gömde de nycklarna i lobbyn - alla nycklar, på samma ställe?! Knappast idiotsäkert, men det var åtminstone ingen som dog (när jag bodde där).

First Hotel i Enköping har också varit obemannat nattetid. Där har jag inte själv bott, men jag har däremot pratat med en gäst som bodde där, när jag jobbade natt för samma kedja, i en annan stad.

Enligt den gästen var det skvatt omöjligt att ta sig in i byggnaden efter ”nattning”, och han lät inte långt från att börja krossa fönster.

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Utifrån mina egna erfarenheter är de flesta normalstora hotell på normalstora orter oftast obemannade på nätterna och har låsta dörrar nattetid även om de är bemannade. Det tycktes bli så ungefär samtidigt som man började låsa dörrarna till sjukhus och andra offentliga inrättningar. Det smög sig liksom på.

Så där! Jag har bara jobbat i större städer, så mycket möjligt att du har rätt.
Senast redigerad av fjollcigg 2023-08-24 kl. 09:28.
Citera
2023-08-24, 09:23
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken
Märkligt att hans liv inte gick att rädda. Ingen gjorde något för att stoppa blodet tills ambulansen kom?
Ja det stod att han hade skärsår på vaden?
Citera
2023-08-24, 09:25
Medlem
Det är livsfarligt att slå sönder glasrutor. Splitter är extremt vasst och kan skära sönder en ådra hur enkelt som helt. Det går fort…
Citera
2023-08-24, 09:25
Medlem
Zizzoerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
"vållande till annans död".....Vem eller vad är misstänkt här? Fönsterrutan glasmästaren eller månne ägaren av hotellet?

Han sparkade ju själv in rutan så ingen annan verkar inblandad (knuff) blev han tvingad att sparka in rutan?...Många frågor men inga svar.

Skulle inte förvåna mig om snubben själv är misstänkt för vållande till sin egen död..

Kanske det är ett standardförfarande och sker per automatik vid såna här dödsfall...Konstigt är det vilket som.
"Polisen har inlett en förundersökning gällande skadegörelse och vållande till annans död.

– Vi utreder ifall han kan ha blivit puttad in i rutan, därav vållande till annans död.

– Men det mesta tyder på att det är han själv som sparkat sönder rutan, säger Fuxborg."
Citera
2023-08-24, 09:27
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vore intressant att veta vem, faktiskt.

Pundare? Alkoholist? Annat?

Var förmodligen någon mellanchef som var barnfri på konferens eller jobbresa. Krökade på och glömde att hotellet låser dörrarna om nätterna... blev då mycket sur och dog, tragiskt isf!
Citera
2023-08-24, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Det som slår mig när jag läser att det var en självförvållad skärskada i vaden som ledde till att han dog av blodförlust flera timmar senare är varför han inte gjort en enkel tourniquet?

En man i 40 års åldern har garanterat gjort lumpen där man för 20-30 år sen fick lära sig att göra just tourniquet av ett första förband, och samma metod funkar även med ett bälte eller med en avriven skjortärm.
Den kunskapen hade förmodligen räddat hans liv

Ja, i vaden är det ju dessutom rätt lätt att strypa blodflödet!

Man kan väl ana att han inte var helt vid sina sinnens fulla bruk? Panik, psykos, droger och/eller fylla.

Har man vett att göra en tourniquet så borde man ju också ha vett att använda en sten istället för det egna benet också.

Många 40-åringar saknar tyvärr lumpen-kunskap. Redan de som är födda 1979 gjorde knappt lumpen (en hel del fick vapenfri tjänst hos Räddningstjänsten dock). Åren efter minskade platserna rätt rejält. Så en svensk 40-åring har som regel inte gjort lumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in