2023-08-24, 00:07
Medlem
Andy Frains avatar
Läser just nu Marcus Samuelssons självbiografi, Oui chef! (Från 2012).

Vad som slår mig är vilken oerhörd osympatisk människa han verkar vara och dessutom att han, så fort han får en motgång eller blir ratad/nekad får det till att handla om hudfärg.

Fyll gärna på med skvaller eller anekdoter om honom, antingen för att ge mig vatten på min kvarn eller för att motbevisa mig!
Citera
2023-08-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain

Vad som slår mig är vilken oerhörd osympatisk människa han verkar vara och dessutom att han, så fort han får en motgång eller blir ratad/nekad får det till att handla om hudfärg.

Fyll gärna på med skvaller eller anekdoter om honom, antingen för att ge mig vatten på min kvarn eller för att motbevisa mig!

Säger inte att du har fel, men trådstarten hade varit bättre om du styrkt ditt påståenden med källor.
Citera
2023-08-24, 00:49
Medlem
StudiumValors avatar
Nä motbevisa kan jag ej.
Däremot var han med i ett sånt där Boss undercover på tv och gjorde ett bra intryck och där märktes ingenting av detta.
inte för kladdig när gåvorna skulle delas ut utan snabb, saklig och vänlig.
väldigt sympatisk.
Dessutom var alla "presenter" relaterade till yrkesframgång i högre grad än i andra avsnitt om jag kommer ihåg rätt.
Även när han var i min sanning tyckte jag det var bra.
vad jag kommer ihåg skyllde han inga motgångar på ras, men det var ett tag sedan jag såg programmet
På spåret höll jag på att glömma. det var väl en bra prestation av en kock va?
------
nä jag känner inte igen mig i din beskrivning
På vilket sätt är han osympatisk, något eempel?
Citera
2023-08-24, 00:58
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain

Ge lite exempel istället så vi kan se om detta är en korrekt iakttagelse av:
1. skyller alla hinder på hudfärg
2. osympatisk.
Citera
2023-08-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nä motbevisa kan jag ej.
Däremot var han med i ett sånt där Boss undercover på tv och gjorde ett bra intryck och där märktes ingenting av detta.
inte för kladdig när gåvorna skulle delas ut utan snabb, saklig och vänlig.
väldigt sympatisk.
Dessutom var alla "presenter" relaterade till yrkesframgång i högre grad än i andra avsnitt om jag kommer ihåg rätt.
Även när han var i min sanning tyckte jag det var bra.
vad jag kommer ihåg skyllde han inga motgångar på ras, men det var ett tag sedan jag såg programmet
På spåret höll jag på att glömma. det var väl en bra prestation av en kock va?
------
nä jag känner inte igen mig i din beskrivning
På vilket sätt är han osympatisk, något eempel?
E helt enig. Gör ett kompetent och bra intryck.
Citera
2023-08-24, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Säger inte att du har fel, men trådstarten hade varit bättre om du styrkt ditt påståenden med källor.
Instämmer.
Tror nog det kan vara tufft om han beskrev det så. Klart man får gnälla i sin egna bok också.

Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Helt yrkescentrerat och peppande från MS sida genom programmet vilket genomsyrade belöningarna/uppskattningen i slutet av programmet.
Jag fick känslan av att han är respekterad och kunnig i branschen iaf.
Citera
2023-08-24, 05:41
Medlem
Har alltid tyckt att han verkar vara sympatisk och naturligtvis mycket skicklig i sitt yrke.
Dock har han de senaste gångerna jag sett honom på tv t.ex på På spåret så har han verkat förändrad på något sätt.
Kanske drogpåverkad?
Kanske har han farit illa ekonomiskt eller nåt under pandemin?
Han är sig inte lik.
Citera
2023-08-24, 09:10
Medlem
GormDenGamles avatar
För att komma så långt som han har, måste man vara hänsynslös.
Det går inte att vara ”typisk svensk” och pilla varandra i naveln.
Många klarar inte sådant. Utan blir kränkta. Också ”typiskt svenskt”.

Jag har alltid beundrat honom för hans matlagning och hur långt han har kommit.
Han verkar även vara en sympatisk människa.
Citera
2023-08-24, 10:43
Avslutad
Jag har ingen aning om det som TS säger stämmer, men jag höll på att reta ihjäl mig på honom i På Spåret. Högljudd, stå upp och skrika som en jävla idiot, dansa och tjoa, allmänt spattig. Sitt ner för fan och bete dig, din fåne.
Citera
2023-08-24, 11:04
Medlem
beckbrallans avatar
Kanske inget skvaller om MS som sådant, men hans syster har suttit i fängelse för att ha försökt mörda deras gemensamma adoptivmor.
https://www.flashback.org/t2298433
Citera
2023-08-24, 12:01
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Har alltid tyckt att han verkar vara sympatisk och naturligtvis mycket skicklig i sitt yrke.
Dock har han de senaste gångerna jag sett honom på tv t.ex på På spåret så har han verkat förändrad på något sätt.
Kanske drogpåverkad?
Kanske har han farit illa ekonomiskt eller nåt under pandemin?
Han är sig inte lik.
En av de mest påfrestande människor som någonsin medverkat i På spåret. Han och Timbuktu nådde nivåer av cringe jag trodde var omöjliga att träffa.
Citera
2023-08-24, 15:14
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Hans självbiografi är min källa.

Han gjorde en brud på smällen när han var i Österrike på praktik, det enda han kunde tänka på var att det skulle fucka hans karriär och att han inte skulle betala (slutade med att hans adoptivföräldrar betalade)

Flera gånger i boken när han fått ett nej/en motgång/bortvald så handlar det alltid om hudfärg enligt honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in