Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk Interessant om plante-DNA:

Meget interessant! Gjort deg noen tanker om motiv for drapet?
Citera
2023-08-23, 21:29
Medlem
Politiet må jo vite hvorfor han var ved denne hytta. Pga han kollegaen som fikk kart pin av avdøde må jo nesten vite det. Forøvrig litt rart med denne kollegaen som "rykket ut"
Citera
2023-08-23, 21:33
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Link? Er det kun taktikk fra politiets side? Han ble jo skutt med 14 skudd ifølge det jeg har hørt. Rart at ingen hørte skudd drapsdagen da.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Politiet må jo vite hvorfor han var ved denne hytta. Pga han kollegaen som fikk kart pin av avdøde må jo nesten vite det. Forøvrig litt rart med denne kollegaen som "rykket ut"

Å være borte fra jobb i Norge er beste måten å bli funnet på. Vet ikke hvorfor.
Citera
2023-08-23, 21:37
Medlem
Jeg har et familiemedlem som bor i området. Han fortalte at naboer hørte 10-15skudd hvor det var mange rett etter hverandre med en liten pause. Han og flere av naboene er jegere og snakket om at dette var et unormalt skytemønster for dem.

Politiet søker jo også vitner i området hekt fra mandag til torsdag. Så mulig de ihvertfall innledningsvis tenkte at det hadde en sammenheng.
Citera
2023-08-23, 21:41
Medlem
Citat:

Tja, tror ikke han hadde sendt den type info om han følte seg truet av denne personen. Men, det er ikke første gang en morder er den første på åstedet. Dette er belyst i forskning og i kriminologi flere 100 om ikke tusen ganger, da særlig i USA. Så dette burde jo sjekkes opp. Men, hva er motivet her? Sjalusi, tysting, gjeld.
Samt dette med han som blir beskrevet som homo arne, han er visst politi. Med tanke på det som skjedde i informant saken i Tønsberg. Avdøde hadde også bodd i Tønsberg. Ny politi skandale?
Citera
2023-08-23, 21:45
Medlem
Legokatts avatar
Tagging kan være villedning for å peke mot andre/evt saker han tidligere var involvert i. Virker merkelig at noen involverte i andre saker skulle tagge.

Ser heller ikke ut som taggingen har stått der lenge. Er f.eks tagget på et veiarbeid skilt og malingen ser relativt ny ut på bildene.

Basert på tagge-skrift kan det være to ulike personer. Bokstav J tagget på ulik måte f.eks.

Så tipper minimum 2 stk GM som har drevet med villedning i forkant med tagging.
Citera
2023-08-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg har et familiemedlem som bor i området. Han fortalte at naboer hørte 10-15skudd hvor det var mange rett etter hverandre med en liten pause. Han og flere av naboene er jegere og snakket om at dette var et unormalt skytemønster for dem.

Politiet søker jo også vitner i området hekt fra mandag til torsdag. Så mulig de ihvertfall innledningsvis tenkte at det hadde en sammenheng.

Meget merkelig om dette var mandag og avdøde ble drept torsdag. Er også dette en form for å innhente info? Utrykkningstid, reaksjoner fra naboer? I henhold til til fluktrute. Hvilken rettning kommer politiet fra? Rimelig kaldt da, om hen lå i buskene å fulgte med? Meget rart. Hadde ikke prøveskutt i området jeg skulle begå en så grov handling.
Citera
2023-08-23, 21:50
Medlem
Citat:
Tja, tror ikke han hadde sendt den type info om han følte seg truet av denne personen.

For meg er det ekstremt rart å sende kart pin til kollega om hvor jeg er, helt uten grunn. Enda rarere at kollegaen rykker ut på en 40 min kjøretur for å lete etter han, dersom det ikke var noe spesielt.

Tipper det var planlagt ett møte, og at avdøde var nervøs. Han allierte seg med kollegaen, "dersom jeg sender dette, så er jeg i nød", eller noe sånnt.
Citera
2023-08-23, 21:51
Medlem
drsniffers avatar
I skuffelse over manglende gull på 1500m, så googlet jeg «homo Arne»

Politioverbetjent ArnX Xrik HåkonsXn ??
Citera
2023-08-23, 21:54
Medlem
Citat:
For meg er det ekstremt rart å sende kart pin til kollega om hvor jeg er, helt uten grunn. Enda rarere at kollegaen rykker ut på en 40 min kjøretur for å lete etter han, dersom det ikke var noe spesielt.

Tipper det var planlagt ett møte, og at avdøde var nervøs. Han allierte seg med kollegaen, "dersom jeg sender dette, så er jeg i nød", eller noe sånnt.

Ja, fullt mulig, men hvorfor dra da? Til et øde sted. Truet på noen måte? Noen han stolte på som satt han i en felle?
Citera
2023-08-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
I skuffelse over manglende gull på 1500m, så googlet jeg «homo Arne»

Politioverbetjent ArnX Xrik HåkonsXn ??

Fullt mulig. Er ikke sikker på det fulle navnet.
Citera
2023-08-23, 22:06
Medlem
Citat:
Tja, tror ikke han hadde sendt den type info om han følte seg truet av denne personen. Men, det er ikke første gang en morder er den første på åstedet. Dette er belyst i forskning og i kriminologi flere 100 om ikke tusen ganger, da særlig i USA. Så dette burde jo sjekkes opp. Men, hva er motivet her? Sjalusi, tysting, gjeld.
Samt dette med han som blir beskrevet som homo arne, han er visst politi. Med tanke på det som skjedde i informant saken i Tønsberg. Avdøde hadde også bodd i Tønsberg. Ny politi skandale?

Det er ikke sikkert at det er denne Arne det siktes til. Det var bare en interessant ( mest sannsynlig) tilfeldighet at det er en politimann fra Hønefoss som heter Arne og er homofil. Det er kun en teori.

Det finnes noen Arne'r i Jonas krets jeg tror er mer sannsynlig. Det er i mine øyne ikke veldig sannsynlig at J var informant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in