2023-08-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smashngrabsthlm
Känner Anders personligen, hans pappa är från Turkiet och hans mamma är från Sverige. Farsan drev tidigare pizzeria.
Uppväxt i Viksjö. Coolt av Sanna att ”stolt” kalla sig Adali i efternamn när varken hon eller hennes lillebror heter det. 😩
Hon kallar sig för Olstedt
Citera
2023-08-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Jag tycker straffet var hårt. Hon är ju uppenbarligen utnyttjad, verkar ju inte ha tjänat några pengar trots att hon kört lager och transporterat flera hundra kilo knark. De som langar ett hekto hasch i veckan tjänar nog bättre än vad hon hon gjorde under hela tiden.

Hon är ju mer ett offer i detta fallet.

Tycker inte heller det var ok hur förhörsledarna pressade henne att lämna ut namn eller andra uppgifter, de måste ju veta att det hade varit självmord om hon lämnade ut något.

Tycker lite synd om tjejen. Fan vad stressande det måste varit att tvings hålla i allt detta knarket och köra ut det till kunder.

Hade du sagt samma sak om det var en kille det handlar om?
Förmodligen inte, så sluta känna sympati via kuken.
Citera
2023-08-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanMinaTrosor
Nämn en smartphone som inte går att avlyssna?
Din första fråga är så efterbliven så jag tänker inte ens svara på den för bevisar ju vem som är dum här.
Jag va ironisk med min fråga för VAD ska man använda.

En google pixel går inte avlyssna eller komma in i.
Senast redigerad av Abzid 2023-08-22 kl. 15:29.
Citera
2023-08-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
FUP

https://gofile.io/d/mem10B

Hej, funkar länken för dig? Står att filen inte finns
Citera
2023-08-22, 16:34
Medlem
Är det nån som kan ladda om fup:en igen? Filen finns inte när man klickar på länken.
Citera
2023-08-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimpim
Är det nån som kan ladda om fup:en igen? Filen finns inte när man klickar på länken.

Här är fup:en igen

https://gofile.io/d/TSb0x4
Citera
2023-08-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Hej, funkar länken för dig? Står att filen inte finns

Citera
2023-08-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeepBeep123

tusen tack!
Citera
2023-08-22, 19:43
Medlem
TonaldRumps avatar
Vem fan kritar för 5 k alltså 😅 Och sen inte kan betala tillbaka. Sån uppenbar lögn alltså.

Jag tror hon gjorde detta för att själv få betalt. Fick säkert en femma per körning 🤣

Nej, det är inte synd om henne. Hon är ju uppenbarligen väldigt manipulativ och trott att hon skulle komma undan med detta.
Citera
2023-08-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Vem fan kritar för 5 k alltså 😅 Och sen inte kan betala tillbaka. Sån uppenbar lögn alltså.

Jag tror hon gjorde detta för att själv få betalt. Fick säkert en femma per körning 🤣

Nej, det är inte synd om henne. Hon är ju uppenbarligen väldigt manipulativ och trott att hon skulle komma undan med detta.

Hon har ju haft ett arbete på Ica under hela tiden, har lönen gått till knark och man byggt på sig knarkskulder utöver det? Är man i en sån knivig situation kan man med stor chans dra av 5k från nästa lön. Speciellt när man släpper så stora mängder narkotika varje dag.
Jag tycker faktiskt synd om henne, även fast jag vet att det inte är hela sanningen i rättegången. Ung och dum, och någonstans tror jag faktiskt att hon drog in sig i skiten längre än hon själv anat och ville dra sig tbx efter ett tag. Alla förtjänar en chans till och inte 6,5 års fängelse.
Iaf inte för något sådant.
Förstår pedofili, grov misshandel, ekobrott. Men till och med hennes farsa fick lägre straff än henne.
Citera
2023-08-22, 23:00
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammasomvanligt
Hon har ju haft ett arbete på Ica under hela tiden, har lönen gått till knark och man byggt på sig knarkskulder utöver det? Är man i en sån knivig situation kan man med stor chans dra av 5k från nästa lön. Speciellt när man släpper så stora mängder narkotika varje dag.
Jag tycker faktiskt synd om henne, även fast jag vet att det inte är hela sanningen i rättegången. Ung och dum, och någonstans tror jag faktiskt att hon drog in sig i skiten längre än hon själv anat och ville dra sig tbx efter ett tag. Alla förtjänar en chans till och inte 6,5 års fängelse.
Iaf inte för något sådant.
Förstår pedofili, grov misshandel, ekobrott. Men till och med hennes farsa fick lägre straff än henne.

Jag förstår hur du resonerar.
Om de inte hade fått henne att ta de här körningarna, så hade de fått någon annan att göra det. Hon är egentligen en liten droppe i ett hav, när man ser till helhetsbilden.

Det som gör straffet hårt, är nog för att markera. Även om ser ut som en "oskyldig tjej", så måste man visa att det inte är OK att vara ens en liten länk i en kedja som distruberar stora mängder knark i landet.
Det måste få andra småtjejer att inse att de är ute på riktigt djupt vatten, oavsett vilken del av kedjan du tillhör. Beblandar man sig med sånt här, så får man ta konsekvenserna helt enkelt.

Själva anledningen är riktigt diffus. Summan 5000 kr som hon tar upp på rättegången känns väldigt låg för en person med ett jobb. Det måste ju vara en miljon gånger bättre att vara kvitt sina knarkskulder, än att ha två försenade fakturor.
Jag får liksom inte hennes förklaring att gå ihop överhuvudtaget.
Tänker att om hon ljuger om anledningen till att hon kom in i det här, så måste det ju ligga något annat bakom.

Sen kan det ju även vara möjligt att hon trodde att det skulle bli någon körning hit och dit bara, och sen så skäms hon över / inte fattat att de lurat skjortan av henne.
Citera
2023-08-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Jag va ironisk med min fråga för VAD ska man använda.

En google pixel går inte avlyssna eller komma in i.
Man avstår givetvis från att använda elektronik och ses face2face.
Högt uppsatta eller andra företags ledare lämnar ju alla mobiler i ett låst utrymme utanför sitt sammanträde.
Jo det går att lyssna av alla om du har krypteringsnyckeln.
Sectra är ledande i Europa och är ett svenskt bolag och säljer sina mobiler till myndigheter,försvarmakt osv.
Citerar vd när reportern säger så här:
Den som vill avkryptera era telefoner kan ju använda sig av er personal.
Nej krypteringen bygger inte på det.
Hela tekniken bygger istället på en speciell nyckel som hålls hemlig.
Efter vi levererat en av våra mobiltelefoner, har vi inte ens själva tillgång till dess krypteringsnyckel. Det är bara kunden som har.
Den logiska slutsatsen jag kommer fram till är:
Alltså så går det att avlyssna om du kommer åt nyckeln och kan man lita på att vd talar sanning att dom inte har den för folk berättar ju alltid sanningen eller hur 🤣🤣🤣
Vill man ha ett alibi så är ju mobilen ett bra sätt att skaffa det.
Ex du ska begå ett brott på annan ort vi säger kl 21.
Du lämnar din telefon till en kompis på hemmaplan och ber han swisha från den kl 20.58 och sen åker till en annan plats på hemmaplan och swishar igen 21.15.
Blir du misstänkt för brottet så hävdar du bara att du var inte där och som bevisning har du den mobila bank id loggen som visar att du inte kan ha varit på den platsen vid tidpunkten för brottet för loggen visar tid och plats.
Senast redigerad av UtanMinaTrosor 2023-08-23 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in