2023-08-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFernet
Hon sitter fängslad för ett annat brott nu. Hennes pojkvän L*nus är häktad.

Han dömdes till 2 år och 6 månader nu i dagarna Linus.
B 1827-23 Södertörns tingsrätt
Citera
2023-08-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Det får väl tiden visa. Intressant att det kommer in fler och fler nyreggade konton i den här tråden som bara har postat här. Men ska inte säga vad jag tror om det eftersom det bryter mot fbs regler.

Jag skapade det här kontot för en app. Du är välkommen att kolla min posthistorik. Jag är bara nyfiken på vilka bevis dom har då en swish inte säger så mycket.
Citera
2023-08-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makuhira
Ytterligare en hockeyspelare, denna gång en medelmåttig. A*bin k*mp* spelar för Kovland har också historia i Timrå likt de andra två

Endast som junior. A*i A*saf även han i Kovland hade också flera köp.
Citera
2023-08-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Lyckas dom få huvudmännen fälld så blir ju detta bra-mycket-enklare rent juridiskt. Dessutom lär man ju ha mer att komma med i förundersökningen mot köparna än vad man har visat i målet mot huvudmännen.

Som du säkerligen vet så är det inte första gången köpare blir åtalad i en droghärva.

Grattis till alla "vinterdäckköpare","klädköparr" och "spelare".

Om dom inte har något mer att komma med så är det bara bortkastad tid. Såna här häxjakter är dessutom bara patetiska försök till markeringar från polisen som helt har tappat sin respekt i det här landet.
Citera
2023-08-22, 18:17
Medlem
TonaldRumps avatar
Ursäkta om jag inte hängt med på de senaste sidorna i tråden (Läst iaf runt 80% av den)

Hur ser det ut för hycklar-journalisten *ngström? Har det sagts något? Har hon fått sparken? Eller är det OK att köpa knark om man är journalist? Om så inte är fallet, så tänker I så fall kanske att jag skolar om mig till det.
Citera
2023-08-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Android87
Om dom inte har något mer att komma med så är det bara bortkastad tid. Såna här häxjakter är dessutom bara patetiska försök till markeringar från polisen som helt har tappat sin respekt i det här landet.

Ska vara ärlig så trodde jag dom skulle skrämma folk med "tänka sig för " och det var PR-kupp för att få folk att ta avstånd och folk som inte håller på skulle visa sitt missnöje, synnerligen från familjen, vänner och arbetsgivare.

Som du säkerligen vet lär det finns samtal och sms-trafik mellan köpare och säljare med diverse antydningar på narkotikaförsäljning.

När trafiken har tömts från säljarens mobile av polisens IT-avdelning då den inte var krypterad med starkt lösenord då man uppenbarligen har tillgång till information från mobilen till huvudmålet.

Så när man man börjar förundersökningarna mot köparna kommer man ju både ha förhör och data till ett eventuellt åtal. Man gjorde ju likadant med sexköpshärvan i stan och där åkte många dit.

Citat:
Ursprungligen postat av 7766
Ola Conny, är det du ? Hur fan mår Mogge

Ja, det är jag och Mogge hälsar och undrar vart du står på listan?

Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Ursäkta om jag inte hängt med på de senaste sidorna i tråden (Läst iaf runt 80% av den)

Hur ser det ut för hycklar-journalisten *ngström? Har det sagts något? Har hon fått sparken? Eller är det OK att köpa knark om man är journalist? Om så inte är fallet, så tänker I så fall kanske att jag skolar om mig till det.

För tidigt och säga, får se vad som händer.
Citera
2023-08-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ska vara ärlig så trodde jag dom skulle skrämma folk med "tänka sig för " och det var PR-kupp för att få folk att ta avstånd och folk som inte håller på skulle visa sitt missnöje, synnerligen från familjen, vänner och arbetsgivare.

Som du säkerligen vet lär det finns samtal och sms-trafik mellan köpare och säljare med diverse antydningar på narkotikaförsäljning.

När trafiken har tömts från säljarens mobile av polisens IT-avdelning då den inte var krypterad med starkt lösenord då man uppenbarligen har tillgång till information från mobilen till huvudmålet.

Så när man man börjar förundersökningarna mot köparna kommer man ju både ha förhör och data till ett eventuellt åtal. Man gjorde ju likadant med sexköpshärvan i stan och där åkte många dit.

Ja, det är jag och Mogge hälsar och undrar vart du står på listan?

För tidigt och säga, får se vad som händer.

Nä, är inte på din och Blusis runklista. Hade inte varit orolig om jag var det heller såvida man inte är uppe på skyhöga belopp.
Citera
2023-08-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClassemedK
D*nnis har ju flera domar på sig gällande narkotika.
N*iklas kanske har brukat i yngre dagar vem vet.

Hur vet du att han har flera domar på sig rörande narkotika?
Citera
2023-08-22, 23:36
Medlem
Citat:

Det har kanske fått den effekten ändå? Känner du någon på listan? Hur har du agerat? Jag känner någon/några på listan och de har fått konsekvenser. Utan att gå in på vilken relation jag har till personen/personerna. Så ja det har fått konsekvenser, och PR-kuppen har kanske lyckats, men det är nog individuellt från fall till fall.
Citera
2023-08-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Android87
Jag skapade det här kontot för en app. Du är välkommen att kolla min posthistorik. Jag är bara nyfiken på vilka bevis dom har då en swish inte säger så mycket.

En swish i sig kanske inte säger så mycket, men kan man koppla chatt meddelanden till swishar, som dom bland annat pratar om i själva artikeln på ST så kan det bli enklare med fällande dom. Alla kommer inte åka på det, men en del har nog oturen att göra det.
Citera
2023-08-23, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Det har kanske fått den effekten ändå? Känner du någon på listan? Hur har du agerat? Jag känner någon/några på listan och de har fått konsekvenser. Utan att gå in på vilken relation jag har till personen/personerna. Så ja det har fått konsekvenser, och PR-kuppen har kanske lyckats, men det är nog individuellt från fall till fall.

Jo, jag känner till vilka folk är på listan och även 2-3 privat. Vad jag vet har det inte blivit några konsekvenser och såg senaste idag en på listan jobba.

Men de är ju så färskt att det har väl inte kunnat hända nåt heller, känns ju lite märkligt om arbetsgivaren kommer efter 2 år och börja härja om ett köp. Skulle inte säga upp mig självmant eller på begäran av arbetsgivaren, blir ju som att erkänna.

Sedan hur jag hade agerat så vet jag att jag hade aldrig erkänt om det är det du menar, bättre och låta polisen bevisa och hoppas man lägger ner det än att låta sig smyga ut med ett strafföreläggande och tycka det var smart än att låta det gå till rättegång.
Citera
2023-08-23, 08:00
Medlem
Om polisen endast har swish-överföring och ingen övrig chathistorik mellan säljare och köpare så kommer det bli extremt svårt att få det att hålla i rätten. Alla på listan som är skyldiga bör städa hemma, sluta använda droger och helt neka till anklagelserna. Det är upp till åklagaren/tingsrätten att bevisa att en swish för 2 år sedan faktiskt rörde sig om ett lyckat narkotikaköp.

Jag tror 99% av alla på listan är skyldiga men att i princip alla kan komma undan det genom att spela sina kort rätt. Försök till ringa narkotika var vid tillfället inte straffbart så det skulle i princip till och med gå att erkänna att man har försökt köpa narkotika men att man blev blåst och inte fick någon leverans. Bara riktigt korkade Svenssons som är färskingar kommer bli åtalade - eftersom dom kommer erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in