Helt olika tekniker kan antas ha olika risk för att börja brinna vid kollisioner. När de väl brinner föreligger olika möjligheter att släcka och rädda liv.
Visst. Denna olycka har redan skett, och man kan välja att se den som olycklig slump, och i så fall är drivsystemet i det enskilda fallet irrelevant i efterhand.
Men i ett större perspektiv är det så klart viktigt för oss att förstå riskerna med ny teknik, om vi ska fatta beslut om framtiden, och vi kanske inte kan lita på att media ger oss den fulla bilden, då de drivs av en agenda.
Därför tycker jag vi bör fundera på detta, i varje sådan här olycka vi ser, och överväga varje anekdot vi hör, för att över tid få en känsla för var sanningen kan tänkas ligga. För att rädda liv, i det långa loppet!
Vet någon om det är lasbilschaffisen eller den avliden föraren i personbilen som har fuckat upp?
Ingen vet väl riktigt säkert ännu men det är låga odds på att föraren i personbilen fuckat upp. Och det ordentligt. För hög hastighet, kanske i kombination med en omdömeslös omkörning och bristande kunskaper i bilkörning, är mitt tips till olycksorsak.
Senast redigerad av DoktorNo 2023-08-22 kl. 12:49.
Usch och stackars chaufför. Jag har själv frontat med en personbil när föraren av bilen valde att svänga rakt in i fronten på min timmerbil. Det tog några år att komma över detta.