2023-08-22, 00:40
Avslutad
NordKorea 2.0
Citera
2023-08-22, 00:41
Medlem
otellos avatar
Otroligt dåligt, givetvis.
Citera
2023-08-22, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Nej, det finns mycket fakta som du borde suga åt dig för att förstå vad jag sa var 100% sant, du kan ju börja med Lars Bern och swebbtv. Han säger mycket vist.
Ok skall kolla..
Men redan ordet swebb får mig att swabba😆!
Tur att vi inte är i Ryssland.
Citera
2023-08-22, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
NordKorea 2.0

Det är en sorglig detalj att de inte ens är ett på bollen med sitt isolerings-koncept. En kopia. Så Putin kan inte ens kalla sig en historisk visionär. Kim Jong har dessutom pondus till skillnad mot bunkerdvärgen som är livrädd för allt som rör sig.
Citera
2023-08-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej. Det finns inget behov av att ersätta engelska som ett lingua franca i framtiden pga modern översättningsteknik. Engelska språket kommer bli det slutgiltiga världsspråket. Problemet är att RyZZland förnekar verkligheten.

https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/svar-till-walter-naeslund-svenska-ar-inget-litet-sprak/
Härrijävlar, dom går längre än Nordkorea, där är engelska ett obligatoriskt ämnne som alla måste behärsks till max!
Citera
2023-08-22, 01:21
Avslutad
Tror inte det handlar om det vi tror att det gör, dvs attackera väst. Det är nog mera vad det engelska språket frammanar i effekt och vid vibrationer, tankar energi etc.

Why do you think they call it SPELLING? Because You are casting SPELLS when you write or speak.

https://esotericknowledge.me/word-magic-how-words-are-used-as-magic-spells/

https://prepareforchange.net/2016/12/09/secret-spells-of-the-english-language-our-premiere-life-sentence/
Senast redigerad av DevilsDen 2023-08-22 kl. 01:39.
Citera
2023-08-22, 01:31
Medlem
Lord.Hells avatar
Synd jag som.var för frihandel och en homogen värld. Nu får vi leva i en mycket splittrad värld där alla har ett vapen mot varandra.
Citera
2023-08-22, 01:34
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
En kultur som vill överleva skall givetvis vårda och värna sitt eget språk. Utan ett eget språk kan du inte klart uttrycka de tankar som hör ditt eget folk till.

Så detta är nog knappast något som man skall fördöma utan eftertanke.

Engelska språket har utarmat dom germanska språken i Europa.

Det är heller inte så att människor inte kunde kommunicera över språk och landsgränser före engelskans delvis påtvingade utbredning efter år 1945.
Folk reste inte heller eller tittade på engelskspråkiga serier eller youtube eller använde internet. Hur mycket flashback dödsknarkarnazister vi än är så är det ren idioti att inte kunna engelska flytande. Tyskland förlorade kriget och engelskan har varit den nya verkligheten sen 1945. Det går inte att göra något åt.

Är det något bra som har kommit ur Sverige de senaste 50 åren så är det vår engelskanivå. Och ja, det finns alltid förvirrade engelskasnobbar som säger att svenskar bara tror att de pratar bra engelska. I verkligheten så pratar en 25 årig vanlig svensk engelska som bara övre medelklassen-överklassen och språklärare gör i andra länder. Det är en av få saker som fortfarande imponerar med Sverige utomlands.
Citera
2023-08-22, 01:46
Medlem
Dom intensifierar engelskan för eliten!

Det är folket som inte får lära sig " utrikiska"
Citera
2023-08-22, 01:50
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Fråga fransmän om vad som är världsspråket.

Engelska: 1,5 miljarder
Kinesiska: 1,2 miljarder
Spanska 470 miljoner
Ryska: 167 miljoner
Svenska: 10 miljoner

Det är alltid bra att kunna språk.
De föräldrar som ser framåt ser till att ha kinesiska aupair till sina barn. Engelska o spanska lär de sig ändå i skolan.
O ett barn kan utan men hantera upp till sju språk utan stt det ger men.
Jag tror inte en sekund på det. Man lär sig inte spanska i skolan. Skillnaden mellan att få ett bra betyg i skolan i spanska och prata det flytande är enorm. Man lär sig inte heller engelska i skolan. Man lär sig möjligtvis grunderna. Det är genom att det är det gemensamma världsspråket som man studerar tusentals timmar utanför skolan som man blir flytande i det. Inte en chans att en kinesisk au pair kan lära barn kinesiska till en meningsfull nivå.
Citera
2023-08-22, 01:55
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Kommer det att bli någon skillnad egentligen? Det går knappast att tala engelska med medel-Ivan redan nu, det vet jag av egen erfarenhet.

Jag har rest en del och jag är tacksam för de engelska kunskaper jag har då jag kan göra mig förstådd i större delen av världen. Den fördelen blir ryssen utan.

Ryssen får väl lära sig kinesiska istället som inte är det lättaste att läsa eller tala, alternativt arabiska eller nordkoreanska. Grattis ryssar!
Det var likadant med fransmännen och italienarna förr. En stor del under 40 är okej på engelska nu för tiden. Ryssarna är inte dumma och hade hamnat nära Sveriges nivå tillslut.
Citera
2023-08-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ryssarna är inte dumma

Utan vodkan hade de inte varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto