Citat:
Tack för ditt svar. Har verkligen försökt att hitta stilar jag tycker om, då det enormt underlättar att hitta modeller utan att behöva köra MTO, men känns alltid som avkall på det estetiska.Tycker inte alls att det är särskilt underligt, kan tänka mig att det inte är ovanligt att dras mot en smakmässig singularitet med tiden. Själv uppskattar jag ett par snygga Adelaides men ser inget behov av att äga ett par (nåväl, kanske ett par i mocka under en någotsånär överskådlig framtid).
Min skogarderob (minus sneakers och kängor) utgörs av cap toe oxfords (släta) i olika mörkbruna nyanser, split toes av varierande slag, PTBs i mocka , austerity brogues i brunt eller burgundy och tassel loafers i någon form av brun mocka. Det har bara blivit så eftersom den typen av skor passar bäst till min garderob och min vardag, samt tilltalar min personliga smak mest sedan ett antal år.
Sedan kan jag erkänna att jag har en ovana att putsa både lågskor som kängor till oklanderlig spegelglans, men då detta är rätt tidskrävande (med rätt dålig ROI) köper jag numera hellre skor/kängor i mocka eller oljat/präglat skinn för att spara tid på skovård och därmed inte haka upp mig på att mina oxfords kanske inte har precis perfekt burnishing och puts över tå/-hälkappa (något som i princip ingen bryr sig om runtom mig förutom jag själv).
Min skogarderob (minus sneakers och kängor) utgörs av cap toe oxfords (släta) i olika mörkbruna nyanser, split toes av varierande slag, PTBs i mocka , austerity brogues i brunt eller burgundy och tassel loafers i någon form av brun mocka. Det har bara blivit så eftersom den typen av skor passar bäst till min garderob och min vardag, samt tilltalar min personliga smak mest sedan ett antal år.
Sedan kan jag erkänna att jag har en ovana att putsa både lågskor som kängor till oklanderlig spegelglans, men då detta är rätt tidskrävande (med rätt dålig ROI) köper jag numera hellre skor/kängor i mocka eller oljat/präglat skinn för att spara tid på skovård och därmed inte haka upp mig på att mina oxfords kanske inte har precis perfekt burnishing och puts över tå/-hälkappa (något som i princip ingen bryr sig om runtom mig förutom jag själv).
Austerity brogues har jag mycket svårt för, känns så platt och naket. Konstigt nog känns en adelaide floating medallion inte lika naket och platt, trots att det egentligen är mer avskalat. Wingtip på oxfords blir jag nästan alergisk av, det känns som att det endast borde finnas på derbys med dubbla sulor och pebble grain. Plain cap toe är ok, äger sådana skor idag, men är mest likgiltig kring den stilen. Balmoral är ok men inte mer än ok.
Är dock orolig för att jag någon dag i framtiden skulle ändra smak och då "behöva" byta ut en jäkla massa par.