2023-08-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vilka ledamöterna i grand juryn är framgår i åtalet så det är inte direkt någon hemlighet.

Skillnaden är att man publicerat adresser i hop med namnen och kontaktuppgifterna. Dessutom på en site, med i övrigt hotfulla utfall mot rättssystemet, åklagare, politiker på motståndarsidan etc
Senast redigerad av Master.Palm 2023-08-17 kl. 13:59.
Citera
2023-08-17, 14:25
Medlem
Citat:
Den är till största del fabricerad. Kan du påvisa något konkret?

Jag tyckte stormningen verkade rätt hotfull generellt- och rätt konkret.
Citera
2023-08-17, 15:31
Medlem
HÖGFÖRRÄDERI.

https://www.youtube.com/watch?v=3bjA9lm8tJU

In exclusive video obtained by "The Beat with Ari Melber," Trump adviser and ally Roger Stone is seen pushing a plot to overthrow the 2020 Election. In this report, Melber, MSNBC's Chief Legal Correspondent, breaks the exclusive news and reports on its wider context amidst several election probes and indictments.

Detta kan ju vara något. Men det var väl Soros förstås. Roger Stone slapp buren en gång. Kanske blir ändring på det. Passar i båda trådarna. Tidslinjen blir mer klar här när man ser detta. Men kanske det finns ytterligare en bortförklaring?

Det förbereddes för falska elektorer redan INNAN Biden utsågs till vinnare. Alltså innan Biden vann.
Senast redigerad av granvall 2023-08-17 kl. 15:43.
Citera
2023-08-17, 19:31
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Läs de fyra åtalen. De innehåller förvisso bara åklagarens påståenden, som ännu inte är prövade i rätten, men tillåt dig själv att reflektera över hur det skulle vara om det som står i åtalen vore sant: Hur borde det amerikanska rättsväsendet hantera en förlorande president som agerar som åtalen påstår. Och hur borde ett demokratiskt land hantera en president som agerar för att ändra ett valresultat till sin egen fördel?
Nej, läser inte foks fantasier, Demokrat sympatisörer konstiga, två sorter, antingen högre chefer med hittepå jobb, eller sådana som inte vill jobba, jag MSc in EE, så ingen vanlig idiot, man kan också se vilka företag som stöder/motarbetar Trump/Biden...
Citera
2023-08-17, 19:34
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Jag tyckte stormningen verkade rätt hotfull generellt- och rätt konkret.
Du vet demokratsympstisörer tog sig in på Senatens rum typ månaden innan, de fick typ 70$ i böter bara (De ju inte farliga alls var ju bara goda Demokrater som aldrig vill ont någonsin ).

Vilka idioter ni är....
Citera
2023-08-17, 19:36
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nej, läser inte foks fantasier, Demokrat sympatisörer konstiga, två sorter, antingen högre chefer med hittepå jobb, eller sådana som inte vill jobba, jag MSc in EE, så ingen vanlig idiot, man kan också se vilka företag som stöder/motarbetar Trump/Biden...

Konstigt att ha en åsikt, men inte ens vilja läsa åtalen. Hur ska du då kunna bilda dig en uppfattning om dem?

Kanske ingen vanlig idiot, men du kan knappt skriva begripligt. Jag tycker att du ska läsa alla fyra åtalen, se vilken bevisning som finns, och sedan låta den juridiska processen spela ut. Att bara utgå från att Trump är oskyldig (eller skyldig) är ju hyggligt sekt-mässigt.
Citera
2023-08-17, 19:40
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Trump förlitar sig på nazister och högerextrema terroristgrupper. Som vanligt. Menar du att du verkligen inte kan se det?
Du tror inte Biden ville påverka så han vann? Nåt fel på din hjärna?

Vänt på trådens rubrik.... Om nån inte fattat...

Kolla hur SD eller Magdalena beskriver något, hjälper inte om SD eller Magdalena betalat åtalarnas lön, ska bli samma resultat oavsett...

Kamala orolig för Demokratin när hon inte får bestämma, samma med Magdalena... Slump?
Citera
2023-08-17, 19:45
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Den är till största del fabricerad. Kan du påvisa något konkret?

Dödshot mot Judge Chutkan. Hot mot åklagare Willis. Doxxade Grand jurymedlemmar. Trumps tweets;

https://time.com/6303523/trump-prosecutors-violent-threats/
https://www.nytimes.com/2023/08/16/us/politics/woman-arrested-death-threat-judge-chutkan.html
https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/names-addresses-grand-jurors-georgia-trump-indictment-posted-online-rcna100239

Hur mycket mer konkret kan det bli?
Citera
2023-08-17, 19:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Konstigt att ha en åsikt, men inte ens vilja läsa åtalen. Hur ska du då kunna bilda dig en uppfattning om dem?

Kanske ingen vanlig idiot, men du kan knappt skriva begripligt. Jag tycker att du ska läsa alla fyra åtalen, se vilken bevisning som finns, och sedan låta den juridiska processen spela ut. Att bara utgå från att Trump är oskyldig (eller
skyldig) är ju hyggligt sekt-mässigt.

Och du hade stroke en vecka sedan? Jag lär knappast ha gjort inlägg på Flashback sedan ca 4 Augusti.... Förrän några dagar sedan...

Var lillhjärnan, så har lite svårt skriva korrekt på mobilen och Matte, Fysik etc, var mina ämnen mer än svenska språket.... Galenskaper på korrekt svenska är knappast nåt att ha, som du tycks tro....
Citera
2023-08-17, 19:56
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Du tror inte Biden ville påverka så han vann? Nåt fel på din hjärna?

Skillnaden är att det fortfarande inte kommit fram några bevis för att just Bidéns sida försökte fuska i valet, men det finns tillräckligt med bevis mot Trump och hans kumpaner för fyra åtal.

Trumpisternas narrativ är verkligen sjukt; det finns inga bevis mot Biden, men ”alla vet” att han har fuskat. Det finns gott om bevis mot Trump, men ”alla vet” att han är oskyldig.

Trots att Trump, Super-PACs och GOP har lagt ner tiotals miljoner dollar, så har de alltså ännu inte ens lyckats få fram konkreta bevis för att det förekom valutgångspåverkande valfusk. Det finns dock tillräckligt med indicier och stödjande bevisföring för att åtala 19 republikaner (inklusive Trump) för att ha försökt påverka valet genom att skicka falska elektorer och få Vicepresidenten att ratificera dem istället för de rätta.

Apropå fel på hjärnan, så blir det oerhört märkligt när man blir så blint övertygad om att Trump är helt oskyldig trots att det är väldigt uppenbart att hans gärningar, om de inte är brottsliga, åtminstone väldigt tydligt ligger på fel sida både om moraliskt uppförande och den ed att upprätthålla konstitutionen som han svor som president.
Citera
2023-08-17, 20:01
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Och du hade stroke en vecka sedan? Jag lär knappast ha gjort inlägg på Flashback sedan ca 4 Augusti.... Förrän några dagar sedan...

Var lillhjärnan, så har lite svårt skriva korrekt på mobilen och Matte, Fysik etc, var mina ämnen mer än svenska språket.... Galenskaper på korrekt svenska är knappast nåt att ha, som du tycks tro....

Kan du förklara vad du vill säga med ditt inlägg? Jag förstår ärligt talat inte vad du vill säga. Jag bemöter gärna dina argument, om du har några, och du kan väl sätta dig vid datorn och skriva om det är för svårt på mobilen.

Citera
2023-08-17, 21:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Klockan tickar kompis. 96 sidor. Nån enskild åtalspunkt borde du väl kunna skaka fram ?

Sök på det här: O.C.G.A. §. Så dyker lagarna i fråga upp så kan du enklare se vad det handlar om. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in