Citat:
Ursprungligen postat av
vasaboy28
Att som Säpo medarbetare berätta om känsliga operation för icke polisär personal(dessa sprider dessutom information på internet forum,) bör leds till avsked av Säpo medarbetare i varje sund rättsstat .
Offentlighetsprincipen blir aktuellt detta fall först om 3 dagar när häktning av de gripna sker(om dom finns eller om dom bara är fanatisfoster som så många gånger förut
Fattar du inte nu så vet jag inte vad jag ska säga
Jo, jag fattar att du utvecklade ditt resonemang till att man borde fått veta vad jag ursprungligen nämnde, efter TRE dagar. Vilket alltså fortfarande innebär att du hade fel i ditt initiala opponerande.
Sen kan ju kanske du ta och fatta att dina tre dagar du tjatar om på senare tid, inte kommer innebär att SÄPO själva kommer att meddela medier, eller gå ut med informationen på sin egna hemsida, för att de "måste" enligt offentlighetsprincipen. Förstår inte var du får det ifrån.
Sen kan du ju även försökta ta och fatta att alla gripanden leder inte till häktning, rättegång eller avlivning.
Vill du fortsätta argumentera eller ska du vackert och ödmjukt stiga åt sidan nu när du innerst inne fattar att du kanske har varit ute och cyklat?