2023-08-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det värsta som kan hända är inte att IS planerar att spränga ett tåglast med stockholmare på väg till jobbet. Av flera skäl, och främst för att det lättare går att avvärja. Men det värsta som kan hända är att att en ensamvarg hamnar under radarn och tar sig in på en skola och ger sig på barn. Då kan det hända var som helst.

Det har jag också tänkt på, usch, hemska tanke😢
Citera
2023-08-17, 14:06
Medlem
Jävla terrorister , gängkriminella och invandrare!
Finns bara ett sätt att stoppa detta nu!

TOTAL KONTROLL AV ALLT!

1. AVSKAFFA KONTANTER SOM BARA ANVÄNDS FÖR TERRORISM OCH GÄNGKRIMINELLA, ALLA TRANSAKTIONER SKA SKE MED E-KRONA SOM ÄR KOPPLAT TILL ENS BANK ID!

2. AUTOMATISKT BANK ID LOGGAR VIA BLUETOOTH OCH WIFI, NYA SPÅRNINGSMASTER MÅSTE SÄTTAS UPP FÖR ATT SÄKRA SVENSKARNAS SÄKERHET. EXAKT ALLT SKA LOGGAS, DÅ VET VI EXAKT VEM SOM ÄR VART!

3. NYA KAMEROR SKA SÄTTAS UPP LIKT CCTV SYSTEMET I ENGLAND. VI SKA ÄVEN ANVÄNDA OSS AV SENASTE TEKNIKENS DRÖNARE MED INBYGGT FACEID KONTROLL FÖR ATT SPÅRA OCH SÄKRA BEVISNING.

4. VI KOMMER ATT HA EN TESTPERIOD DÄR VI SKA SÄTTA UT 10.000 DRÖNARE MED ELCHOCKSVAPEN. DETTA FÖR ATT FÖRHINDRA BROTT I FÖRVÄG!

5. ÄR NÅGON EFTERLYST SKA DETTA LOGGAS I SYSTEMET SÅ ATT NÄR DENNE SÅ FORT SOM MÖJLIGT PASSERAR NÅGON KAMERA BLIR FLAGGAD OCH DRÖNARE KAN SKICKAS FÖR ATT OSKADLIGÖRA MÅLET FRAM TILLS ATT PATRULLEN ANLÄNT!

6. ATT SPRIDA COVID ÄR ATT BETRAKTA SOM TERRORISM , DÄRMED SKA DET BLI OBLIGATORISK MED VACCINER SAMT BOOSTERDOSER.

7. DETTA ÄR ENDAST FÖR SVENSKARNAS BÄSTA, HAR DU INTE GJORT NÅGOT FEL SÅ HAR DU INGET ATT DÖLJA! LÄNGE LEVE DEMOKRATIN!

PROJEKTEN BERÄKNAS KOSTA 8500 MILJARDER KRONOR OCH SKATTERNA BEHÖVER HÖJAS FÖR ATT FINANSIERA PROJEKTEN
Citera
2023-08-17, 14:07
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Lev ditt liv som vanligt. Rent teoretiskt är chansen att just ni är med om något fortfarande oerhört låg.

Får kolla runt lite på nyheter Mm, men frugan e rädd att dom vill attackera så många människor som möjligt..men de e väll egentligen vissa utvalda områden som dom helst vill attackera?
Citera
2023-08-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så varför har militären höjt sin nivå?

För att vid ett högt läge är alla utfall möjliga. Nu är det mental standby.

Hotnivå 5 är det bokstavlig standby.
Citera
2023-08-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Jag håller med dig.
Jag flyttade också från svensk helvetet redan innan flykting vågen 2015. Folk skrattade åt mig på jobbet osv. Men nu verkar det minsann som de flesta fick äta upp det där.
Bättre jobb, högre lön och inte en förbannad massa muslimer här.

Jag önskar också ett stort blodigt attentat mitt i det förbannade Stockholm och min våta dröm är de tar varenda svensk politiker med sig till helvetet.

Måste kännas tryggt för er dumskallar som under alla åren tagit in alla dessa muslimer till Sverige? Trots all vi rasisters varningar så lyssnade ni inte.

Skörda nu det ni har sått era förbannade svin och var glada för ni har det stabila Säpo som skyddar er

Ni får gå ut till moskeerna med er och böna om förlåtelse eller kanske ringa usa och Nato se de kan hjälpa er.
Jag njuter!!!

Känner precis likadant. Tog familjen och drog då jag insåg vart vi var på väg och att det var kört. Svenskar är riktigt naiva idioter. Det gick från ett paradis till ett skithål på rekordtid tack vare alla indoktrinerade naiva vänster/pk-idioter.

Nästan hela västvärlden ser ut så här, men Sverige är definitivt extremt.

Kunde inte bry mig mindre om muslimanerna sprängde varenda sosseäckel åt helvete. Jävla pissland.

Riktigt skitrykte har vi fått internationellt också om att vara en hemvist för kriminella araber och afrikaner.
Citera
2023-08-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Får kolla runt lite på nyheter Mm, men frugan e rädd att dom vill attackera så många människor som möjligt..men de e väll egentligen vissa utvalda områden som dom helst vill attackera?

De attackerar ingen betydelselös båt
Citera
2023-08-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Dom som flyr fosterlandet och skryter över att dom flyr har inte mycket stake i sig och är ingen förlust för Sverige. Så var god stanna där du är.

Det är bara idioter som riskerar sina egna liv för en korrupt elit och etablissemang.
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Försvarsmakten höjer terrorhotnivån
Försvarsmakten höjer terrorhotnivån från tre till fyra på en femgradig skala. Myndigheten följer därmed Säkerhetspolisens bedömning att det finns ett hot mot hela samhället och att detta kommer att kvarstå under en längre tid.

Generallöjtnant Thomas Nilsson, chef för den militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, Must.
– Att vi höjer terrorhotnivån är inte föranlett av något specifikt hot mot Försvarsmakten eller dess personal. Säkerhetspolisens bedömning är att terrorhotet ökat generellt för hela samhället och Försvarsmakten behöver anpassa sin verksamhet därefter, säger generallöjtnant Thomas Nilsson, chef för den militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, Must.

Försvarsmaktens terrorhotnivå omfattar endast Försvarsmaktens verksamhet.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2023/08/forsvarsmakten-hojer-terrorhotnivan/
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Så Säpo/polisen kommer alltså bryta mot våra nationella lagar och internationell rätt?

Bäst du tipsar media om detta och kanske även internationella brottmålsdomstolen i Haag

Referera gärna till de lagar du syftar på, där Säpo måste gå ut med den informationen
Citera
2023-08-17, 14:11
Medlem
Scapulas avatar
Varför ska man ens gå ut med dessa höjningar av säkerhetsnivån? Det skrämmer upp befolkningen minst lika mycket som ett terrordåd hade gjort. Ytterligare en höjning hade väl lett till att folk börjar ta sina egna liv innan terroristerna kommer.
Citera
Medlem
Hur ska man ta det serriöst dom höjer nivån till en 4 men dom säger det finns INGA konkreta hot och man ska leva som normalt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Just för att han beskrev det jag sa. Vikten av att hålla sig uppdaterad, och då framför allt om sin hemmiljö. Inte minst för att undvika att hamna på platser man själv kanske velat undvika.
Men fortsatt att blunda du.
Sen kan man ju fråga sig vad du gör i den här tråden över huvudtaget...
Vikten av att hålla folk uppskrämda, menar du? Alltid på helspänn, ständigt någon ny katastrof som lurar bakom nästa hörn. Virus, terror, bomber, drönare, Putin, nazister, Islam, kärnkraft, klimatförändringar, AI, elkris, inflation, kärnvapenhot... Huka i buskarna för nästa vecka är det något nytt domedagshot som Jörgen Svammelpelle från Statens Kontroll och Underrättelseorganisation tycker att du ska få magsyra över.

Själv väljer jag att syssla med något annat istället. Det tycker jag att fler borde göra. Då hade folk blivit lite lyckligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in