2023-08-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Det är många chattr som saknas hur dem gick back miljonen. Om dem två rånen de pratas om osv. Dem verkar bara fått ur de chattar frn gruppchattarna utan timer. Jg tror inte polisen kan återskapa när de är timer. Dessa chattar har varit utan timer. Och det är så mycket meddelanden som inte visas av polisen oftast får man se chattar från en specifik chatt/gruppchatt som då varit utan timer. De aldrig man ser hela innehållet.

Killen ville bara göra ett statement, kort å gott så hon slutade gnälla. Kan i princip garantera dig att polisen kan återskapa allt oavsett timer på signal. Du kan säkert hitta info om det någonstans. Det är bara svårare att spåra upp dig med signal, men om du torskar med din signal lur får de ur en massa därifrån. Kanske inte allt, men nästan. Det jag är 100% säker på är att wickr funkade såhär efter 2020 ungefär och än idag. Signal, 99% säker.

Det är en gratis app. Vet inte vad man ska förvänta sig 2023 efter världens poliser knäckt krypterade lurar som de grövsta kriminella använde.
Citera
2023-08-15, 20:30
Medlem
Glits avatar
Nummer 46, foxes osv i FUP är det olika gäng? Vad går 20 kg amfetamin för?
Citera
2023-08-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Undrar vad hennes farsa tycker om det?
https://www.expressen.se/halsoliv/manskligt/anders-adali-jag-missade-halva-barnens-liv/

Känns som de här två citaten sammanfattar pappa Anders ganska bra:

"De gjorde en utredning i fängelset som visade att jag har en släng av adhd, narcissism, empatistörning och psykopatiskt beteende. Pengars värde har jag fortfarande svårt att förstå.

Hur bearbetar du det du har gjort?

– Det gör jag inte, jag tränger bort det. Skulle jag älta det jag gjort skulle jag inte klara av att göra det jag gör i dag. Jag stänger av det livet och de tankarna."

Detta var alltså under hans "okriminella" period. Det finns absolut de kriminella som bytt bana på riktigt. Men de gör upp med sitt förflutna, jobbar med sig själva och gottgör drabbade efter bästa förmåga. Anders är helt ointresserad av läkning. Han vill ha nya kickar och en period fick han dem genom att lajva omvänd. Blir nog svårt att göra om det numret efter denna volta, så han lär köra på tills han får en kula i pannan eller blir för gammal och trött.

Han slutar kanske som den numera helt nedsupne Clark Olofsson som sitter i solkig träningsoverall och dikterar sin femtielfte "biografi" för en helt ointresserad spökskrivare. Det omättliga egot som ständigt behöver ny näring. Skillnaden är att Clarks liv åtminstone blir en bra story.

Jag tycker genuint synd om de drabbade i Anders närhet. Lika trist att dottern följde i hans fotspår. Men där finns det kanske fortfarande hopp.
Citera
2023-08-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Nummer 46, foxes osv i FUP är det olika gäng? Vad går 20 kg amfetamin för?
Haha va vadå gäng? Det var väl dom olika stämplarna på tjacket? Tjack vetefan egentligen men lätt o kolla upp men har väl för mig det brukar skrivas om 20-30k / kg?
EDIT: allt i denna FUP kommer från Rävens ”gäng”. Därför det står ”Team Fox” på vissa varor. Antar han ibland plastar in med sitt ”varumärke”, ibland något random, och ibland hämtar han väl via andra o låter deras stämplar va kvar på. Vetefan egentligen, men antar
Senast redigerad av splir0n 2023-08-15 kl. 20:44.
Citera
2023-08-15, 20:44
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Haha va vadå gäng? Det var väl dom olika stämplarna på tjacket? Tjack vetefan egentligen men lätt o kolla upp men har väl för mig det brukar skrivas om 20-30k / kg?

aha fattade inte riktigt chattarna, vad är det för personer som köper dessa mängder då? Kan aldrig tänka mig att personer med eget missbruk köper över 1kg åt gången.

Är det alltid kontanter vid betalning eller gillas krypto tro? 600.000-2.000.000:- i sedlar blir en hel resväska.
Citera
2023-08-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
aha fattade inte riktigt chattarna, vad är det för personer som köper dessa mängder då? Kan aldrig tänka mig att personer med eget missbruk köper över 1kg åt gången.

Är det alltid kontanter vid betalning eller gillas krypto tro? 600.000-2.000.000:- i sedlar blir en hel resväska.
Nä förstår de inte alltid helt lätt o hänga med 😂 nä det är folk som kränger vidare kilon/hekton. Vidare till folk som sen slänger gram. Och vid det laget är det väldigt utbankat.
Kontanter som gäller, tror fortf det är väldigt få som sysslar med krypto
Citera
2023-08-15, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Man får ju säga att hon kom undan ganska lindrigt med tanke på att det handlar om hundratals kilo amfetamin
Tror från 50-250kg samma straff alla fall inte lång undan. Så ta med loded om du ska. Bättre hitta ett jobb, tiden hinner dej i fatt å det finns många men få vinnare!
Citera
2023-08-15, 21:03
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Den kriminella ekonomin, där gängkriminalitet i utsatta områden och mc-gäng inkluderas, bedöms omsätta cirka 100-150 miljarder kronor årligen, enligt regeringen.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ska-vassa-arbetet-mot-ekonomisk-brottslighet
Inklusive moms..
Citera
2023-08-15, 21:04
Avslutad
[quote=BetongLeijon|85415957]Tror från 50-250kg samma straff alla fall inte lång undan.
Citera
2023-08-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Stash o tp då säljer hon åt kurdiska räven vad menar du?

Nej om du inte förstår skillnaden så är det upp till dig. Hon agerade stash och TP, kurdiska räven och hans folk å andra sidan sålde av narkotikan dom smugglat in i landet.
Citera
2023-08-15, 21:12
Bannlyst
Sådan far, sådan son, kan stämma ibland.

Men aldrig hört sådan far, sådan dotter.
Men nu slog det verkligen rätt.

Om någon borde veta att brott inte lönar, och ger hårda straff, förstör för familj
och friden, friheten så borde det varit Adalis barn.
Hur i helsike kunde hon vara så jävla knäpp?

Hennes bästa år i livet går nu till att sitta i fängelse förfan.
Vilken jävla dåre.

Men visst, hon kan som ung kvinna skriva bok och tjäna bra på den.
Härma farsan, men inte bli som han, återfalls brottsling.

För visst stämmer det att Anders Adali fuskat med företag i extrema belopp pengar
och får tid snart, om han inte redan sitter, och det blir jävla massa år va? eller blev?
Det var riktigt galna summor.
Han som kom redan på rätt bana, tjänade bra pengar lagligt.

Det måste vara någon sjukdom de har, som även dottern ärvt.
Citera
2023-08-15, 21:20
Medlem
-Dizzy-s avatar
6.5år för 246 kg.... Det känns så lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in