Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Du menar "inre tjänst" som i utredningar/förhör osv.? Sådant som också måste göras. Inte direkt något låtsasjobb alltså. Sedan finns det andra yrkeskategorier än poliser inom polismyndigheten. Som givetvis har inre tjänst.
När jag skriver skola, så tänkte jag främst på låg, mellan och högstatidet. Där barnen lär sig allt det grundläggande som de behöver lära sig för att komma vidare till gymnasium och högre studier och jobb. Att lära barn läsa etc. är knappast något låtsasjobb.
Så. Offentliga sektorn är väldigt stor och bred. Och de kvinnor och män som verkligen ser hur väl den behövs, kommer vilja rösta rött. Men en del kommer även vilja rösta tex. på SD. Vore kanske bra med ett vänsterkonservativt parti. Ett sådant parti skulle förmodligen både dra till sig vänster-röster och SD-röster. Och bli ett ganska stort parti, om de skötte sina kort rätt.
Nej jag menar inte utredningar och förhör. Jag menar pride, dialogpolis, talesman 8kvinna) receptiontjänst, utdelning av pass osv.
Gå in på en polisstation var som helst i landet och du kommer att möta sysslolösa "poliskvinnor" i receptionen. Det stora problemet här är att vi har nu fått "fler" poliser enligt statistiken men i realiteten har vi färre som sysslar med lag och ordning.
När du pratar om grundskolan så är det jobb som kvinnor alltid haft, i synnerhet låg och mellanstadiet har alltid dominerats av kvinliga lärare.
Men du förstår inte komplexiteten. Förr var det några få begåvade kvinnor som utbildade sig till lärare, för det var ett av de yrken som var öppna för kvinnor så begåvningar sökte sig dit. Idag är många av eleverna på lärarutbildningen cp-barn. Ja, på riktigt alltså.
Studentexamen stängde obegåvade människor ute. Vi hade nyss en tråd om att studenter på gymnasiet hade bättre språkkunskaper än en språklärare idag.
Jag har själv haft många bra kvinnliga lärare. Anledningen till att de kunde blomstra var att män satte ramarna (i egenskap av rektorer och studierektorer). Nu när vi har kvinnliga rektorer har vi ingen styrning alls och de kan inte ens hantera en så enkel sak som betygs-sättning som spårat ut fullständigt.
Att påpeka att kvinnor inte är bra i bänkpress eller helt olämpliga som poliser, brandmän och militärer är inte att hata kvinnor. Det handlar om utvecklingsbiologi och att leva i verkligheten.
Jag har bara träffat en enda kvinnlig officerare. Det jag skriver nu är helt sant: under grundutbildningen (militärtjänstgöringen) åkte hon in och ut psyket flera ggr. Hon var nämligen mano-deppresiv. Vi pratar elchocker och längre perioder av sjukledighet. Under grundutbildningen!
Efter grundutbildningen erbjuds hon att bli officerare. Man tror fan inte det är sant. Så det blev ytterligare tre år av in och ut på psyk innan hon blev förtidspensionär för alltid.
Hela vårt samhälle har blivit genomkorrupt. Man behöver inte tro på Gud för att bli prästvigd i svenska kyrkan osv osv.