2023-08-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Kvinnor är ansvariga för Sveriges förfall via sitt röstande och könssegregationen ökar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8JX492/konssegregationen-i-svensk-politik-okar-man-rostar-blatt-och-kvinnor-rott

Varför inser inte kvinnor konsekvenserna av ett vänster röstande?

Är kvinnor så jävla tröga att de bara kan se till sitt eget parasiterande på välfärden?

Objektivt briljant iakttagelse. Vad vore lustigare än en egen framodlad kvinnlig efterträdare till Åkesson exempelvis?
Emotser med iver vad som skulle hända i svensk politik!
Citera
2023-08-15, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nej, men polisyrket blir låtsasjobb. Kvinnor arbetar i snitt ett år i yttre tjänst innan de söker sig in på de varma kontorer för jobbet var för tufft. Ett år! Vi får nu betala deras lön i 40 år med hittepåuppgifter med lågt värde (för polisen).

Det är fan inte klokt att vi inte har en diskussion om detta. Tvärtom har polisen i uppdrag att anställa fler kvinnor.

Socialtjänsten och annan utredning (tex migration) är uppgifter som inte är ett låtsasjobb. men inom båda dessa områden har vi andra problem.

Även inom universiteten har vi sänkt kraven för förskning för att kvinnor skall kunna vara med.
Det är nu mer endast 50% av alla vetenskapliga arbeten som ger samma resultat om man gör om dessa. Inom stora delar av humaniora finns det inte längre krav på metodik. det räcker att referera till varandra. Har man inte insyn i detta tror man inte det är sant.

Du menar "inre tjänst" som i utredningar/förhör osv.? Sådant som också måste göras. Inte direkt något låtsasjobb alltså. Sedan finns det andra yrkeskategorier än poliser inom polismyndigheten. Som givetvis har inre tjänst.

När jag skriver skola, så tänkte jag främst på låg, mellan och högstatidet. Där barnen lär sig allt det grundläggande som de behöver lära sig för att komma vidare till gymnasium och högre studier och jobb. Att lära barn läsa etc. är knappast något låtsasjobb.

Så. Offentliga sektorn är väldigt stor och bred. Och de kvinnor och män som verkligen ser hur väl den behövs, kommer vilja rösta rött. Men en del kommer även vilja rösta tex. på SD. Vore kanske bra med ett vänsterkonservativt parti. Ett sådant parti skulle förmodligen både dra till sig vänster-röster och SD-röster. Och bli ett ganska stort parti, om de skötte sina kort rätt.
Citera
2023-08-15, 04:34
Medlem
anomaligns avatar
Män är mer känslostyrda när det kommer till politik, och röstar mer baserat på rädsla, vilket gynnar populistpartier.
Citera
2023-08-15, 05:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Män är mer känslostyrda när det kommer till politik, och röstar mer baserat på rädsla, vilket gynnar populistpartier.

Jäpp. Man behöver inte hänga här särskilt länge för att se att det ligger till så. Och ändå tycks de ivrigaste hängarna här inte ha snappat det.
Citera
2023-08-15, 05:59
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign

Du skriver "populistpartier" som om det vore något dåligt. Varför det?

För övrigt så undrar jag om du ändå inte anser att det är rätt så rättfärdigat att vara rädd för den samhällsutvecklingen vi har sett i Sverige samt hur den kan komma att utvecklas i framtiden.

Det är liksom inte per automatik dåligt att vara rädd utan det handlar om överlevnad. Evolution du vet.

Jag tycker att du ska ta och titta lite på videos från exempelvis länder där normen och lagen är islam. Kolla hur de stormar och bränner ner ambassader när de blir arga eller för all del, sök och titta på videos från de svenska korankravallerna etc.

Tycker du verkligen inte att det är rätt så logiskt och rationellt att vara rädd eller åtminstone kritisk och negativt inställd till det där?

Det känns som att du är en sån där person som inte tänker längre än "SD bad", "populism bad", media har ju berättat det för dig.
Citera
2023-08-15, 06:01
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Kvinnor är ansvariga för Sveriges förfall via sitt röstande och könssegregationen ökar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8JX492/konssegregationen-i-svensk-politik-okar-man-rostar-blatt-och-kvinnor-rott

Är kvinnor så jävla tröga att de bara kan se till sitt eget parasiterande på välfärden?

Desto mer kaos och våld en invandrad folkgrupp i Sverige skapar, desto mer kommer landets kvinnor vilja ha hit dem. Det är lite så som det kvinnliga släktets biologi fungerar. Det pirrar i snippan av våld och förstörelse mot det egna. Detta gäller inte bara svenska kvinnor utan är ett världsligt fenomen. Se bara på alla svarta "queer" kvinnor på TikTok. Vem är dessa stolta svarta feministiska kvinnor tillsammans med i 99 fall av 100?

Citera
2023-08-15, 06:04
Avslutad
Klart att kvinnor röstar vänster. Empati, tolerans, hållbarhet, framförhållning, det är egenskaper som kvinnor värderar högt. Män styrs av rädsla och egennytta. Det är skälet till varför män röstar på populism och egoism.

Det är ingen slump att det moderna toleranta samhället föddes ur den kvinnliga rösträtten.
Citera
2023-08-15, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Desto mer kaos och våld en invandrad folkgrupp i Sverige skapar, desto mer kommer landets kvinnor vilja ha hit dem. Det är lite så som det kvinnliga släktets biologi fungerar. Det pirrar i snippan av våld och förstörelse mot det egna. Detta gäller inte bara svenska kvinnor utan är ett världsligt fenomen. Se bara på alla svarta "queer" kvinnor på TikTok. Vem är dessa stolta svarta feministiska kvinnor tillsammans med i 99 fall av 100?

Ja de kommer ju väldigt snart få skörda frukterna de sått. Redan 2035-38 är vita svenska män i minoritet.
Det är inte oss de borde käfta med. Har de några strategier för den nya verkligheten som kommer? Nej. Noll framförhållning. Men de ska ha lycka till försöka kommunicera med den gruppen i en snar framtid.
Citera
2023-08-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jag tycker mig se en klar förändring senaste året, många tycker det gått överstyr totalt. Det där plockandet av fördelar har ju varit mumsigt som fan, men när pendeln åker ännu längre åt sidan så kommer nackdelarna också.

Ryssarnas invasion av Ukraina har ju (som exempel) visat att kvinnor är fria att lämna när de så vill, men för männen är det straffbart och olagligt. Är detta något att kämpa för ? Rätten att inte få lämna en krigszon lagligt alltså.

När man fått de delar "av paketet" man VILL ha så måste man ju fortsätta och driva in även de mindre åtråvärda "fördelarna" med total jämställdhet (allt annat vore ju hyckleri).

Många kvinnor som innan kämpat för fördelarna med bidrag och slöseri med skattepengar har nu faktiskt börjat inse att det också kostar dem en jävligt hög skattesats att vara sådär rödmosiga om kinderna.

Sist (men absolut inte minst) har det svängt i åsikten om att "allt är okej...med allt" när många fått upp ögonen för att det kanske inte är så dumt ändå att ha regler att förhålla sig till. Att vansinnigt många unga (speciellt tjejerna) idag mår pissdåligt för att de INTE har några ramar att förhålla sig till (och inte som de trodde, att allt skulle bli bättre när "friheten" blev total och ramarna slogs sönder).

Det här woke-tramset, gåsleverkommunismen och naiva i att "någon annan betalar" har sakta men säkert börjat överleva sig självt. så JA, det HAR skett en förändring. Det är MYCKET mer nedtonat idag i det vanliga arbetslivet (åtminstone vad jag hör och ser) än vad det var för bara ett år sedan.

Jag är övertygad om att många fortsätter ha en "tyst" fasad av rödvinsvänster för att slippa tappa ansiktet, men i själva verket är det en ny verklighet som kommit ikapp dem. Man kan knappast kalla det för "högervåg", men att det blivit tuffare med både räntor och inflation har dämpat det urskillningslösa "wokandet" och fått många jag känner att behöva ta tag och kämpa för att få behålla det de har (kan vara det nybyggda huset eller jobbet) allt det som var såååå självklart innan när hela världen prånglade ut monopolpengar i världens största ekonomiska experiment (som dessutom varade alldeles för länge).

Nu är det dags att ta bakfyllan, amortera lånefesten...och skippa vänstertramset !

Och för jämställdhetens skull, så gäller det även tjejer !

Vid krig har Sverige totalt försvar, kvinnor får inte heller lämna, vi är inte Ukraina..
Citera
2023-08-15, 08:38
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar "inre tjänst" som i utredningar/förhör osv.? Sådant som också måste göras. Inte direkt något låtsasjobb alltså. Sedan finns det andra yrkeskategorier än poliser inom polismyndigheten. Som givetvis har inre tjänst.

När jag skriver skola, så tänkte jag främst på låg, mellan och högstatidet. Där barnen lär sig allt det grundläggande som de behöver lära sig för att komma vidare till gymnasium och högre studier och jobb. Att lära barn läsa etc. är knappast något låtsasjobb.

Så. Offentliga sektorn är väldigt stor och bred. Och de kvinnor och män som verkligen ser hur väl den behövs, kommer vilja rösta rött. Men en del kommer även vilja rösta tex. på SD. Vore kanske bra med ett vänsterkonservativt parti. Ett sådant parti skulle förmodligen både dra till sig vänster-röster och SD-röster. Och bli ett ganska stort parti, om de skötte sina kort rätt.
Nej jag menar inte utredningar och förhör. Jag menar pride, dialogpolis, talesman 8kvinna) receptiontjänst, utdelning av pass osv.

Gå in på en polisstation var som helst i landet och du kommer att möta sysslolösa "poliskvinnor" i receptionen. Det stora problemet här är att vi har nu fått "fler" poliser enligt statistiken men i realiteten har vi färre som sysslar med lag och ordning.

När du pratar om grundskolan så är det jobb som kvinnor alltid haft, i synnerhet låg och mellanstadiet har alltid dominerats av kvinliga lärare.
Men du förstår inte komplexiteten. Förr var det några få begåvade kvinnor som utbildade sig till lärare, för det var ett av de yrken som var öppna för kvinnor så begåvningar sökte sig dit. Idag är många av eleverna på lärarutbildningen cp-barn. Ja, på riktigt alltså.

Studentexamen stängde obegåvade människor ute. Vi hade nyss en tråd om att studenter på gymnasiet hade bättre språkkunskaper än en språklärare idag.

Jag har själv haft många bra kvinnliga lärare. Anledningen till att de kunde blomstra var att män satte ramarna (i egenskap av rektorer och studierektorer). Nu när vi har kvinnliga rektorer har vi ingen styrning alls och de kan inte ens hantera en så enkel sak som betygs-sättning som spårat ut fullständigt.

Att påpeka att kvinnor inte är bra i bänkpress eller helt olämpliga som poliser, brandmän och militärer är inte att hata kvinnor. Det handlar om utvecklingsbiologi och att leva i verkligheten.

Jag har bara träffat en enda kvinnlig officerare. Det jag skriver nu är helt sant: under grundutbildningen (militärtjänstgöringen) åkte hon in och ut psyket flera ggr. Hon var nämligen mano-deppresiv. Vi pratar elchocker och längre perioder av sjukledighet. Under grundutbildningen!
Efter grundutbildningen erbjuds hon att bli officerare. Man tror fan inte det är sant. Så det blev ytterligare tre år av in och ut på psyk innan hon blev förtidspensionär för alltid.

Hela vårt samhälle har blivit genomkorrupt. Man behöver inte tro på Gud för att bli prästvigd i svenska kyrkan osv osv.
Citera
2023-08-15, 08:47
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

"I valet i september röstade 56 procent av kvinnorna på något av de fyra rödgröna partierna. 43 procent valde blått. "

"det rakt motsatta. 56 procent av männen lade sin röst på det blåa laget, medan 42 procent valde något av de rödgröna partierna."

Det är blajblaskan AB som gör en höna av en fjäder. Man ville skjuta in ordet "könssegregerat" på något vis. Det är fan i mig pinsamt. Det är ingenting som "ökar" hit eller dit, så har det alltid sett ut
Citera
2023-08-15, 08:57
Medlem
Efter att Feminism förstört Sverige så borde det vara självklart att ifrågasätta kvinnors rösträtt.

Kvinnor borde få argumentera varför just de borde få rösta och bevisa att de kan se verkligheten nyktert utan att gå på vad alla vänninor säger är "rätt".

Den mängd hat, rasism och sexism Feminism spridit är så stor att omfsttningen rotat sig överallt i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in