2023-08-13, 20:05
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Det stämmer
Det är lögn utav helvete och du vet det.
Källhänvisa
Citera
2023-08-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Piss-Moretex sätter sig ofta och ljuger textväggar ur arslet.

Aldrig dock med någon form av substans.

Varför han ljuger så förbannat har aldrig nån rett ut.

Låt han hålla på, han är irrelevant.

Hur gick det för ryssarnas offensiv i norra Luhansk? Inte hört något om den på några dagar, antar att Ukraina lyckades få stopp på den?
Citera
2023-08-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nu är du ute och ljuger igen.
Du, precis som alla andra i tråden, vet att det var trupp ledda av den ryske krigsbrottslingen och ultranationalisten Igor Girkin som invaderade från Ryssland och startade kriget mot folket i Donbas. Girkin själv har erkänt att det inte hade blivit något krig om de inte hade startat det.
Vi vet också att de fick stöd av Putin som också skickade in den reguljära ryska armen sommaren 2014 när Ukraina var på väg att ge folket fred. Den ryska armen deltog också i attacken mot folket i Debaltseve 2015 under pågående Minsk2-förhandlingar. En attack som fortsatte efter att avtalet undertecknats av Ryssland och Ryssland bröt därmed mot punkt 10 och krossade avtalet.

Det fanns ingen hot mot Ryssland. De invaderade Ukraina pga sina drömmar om det Ryska Imperiet som ett stormakt. Folket i Donbas som de dödat mängder av bryr Ryssland sig inte det minsta om.

När var och hur erkände han detta ? Det har jag helt missat !
Citera
2023-08-13, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Låt han hålla på, han är irrelevant.

Hur gick det för ryssarnas offensiv i norra Luhansk? Inte hört något om den på några dagar, antar att Ukraina lyckades få stopp på den?

Vad jag har hört räckte det med att ukrainarna blåste ur hjärnan på 3 "löjtnanter" för att radikalt decimera stridviljan hos våra ryzka invällare.

Men jag vet inte.
Citera
2023-08-13, 20:13
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Helt felaktiga siffror. Läckage som passar perfekt
Var hittar du dina pålitliga uppgifter?
Citera
2023-08-13, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nu är du ute och ljuger igen.
Du, precis som alla andra i tråden, vet att det var trupp ledda av den ryske krigsbrottslingen och ultranationalisten Igor Girkin som invaderade från Ryssland och startade kriget mot folket i Donbas. Girkin själv har erkänt att det inte hade blivit något krig om de inte hade startat det.
Vi vet också att de fick stöd av Putin som också skickade in den reguljära ryska armen sommaren 2014 när Ukraina var på väg att ge folket fred. Den ryska armen deltog också i attacken mot folket i Debaltseve 2015 under pågående Minsk2-förhandlingar. En attack som fortsatte efter att avtalet undertecknats av Ryssland och Ryssland bröt därmed mot punkt 10 och krossade avtalet.

Det fanns ingen hot mot Ryssland. De invaderade Ukraina pga sina drömmar om det Ryska Imperiet som ett stormakt. Folket i Donbas som de dödat mängder av bryr Ryssland sig inte det minsta om.

Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten

Jadu.

*Suck.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det har nog tagits upp 100 gånger bara i denna tråd...
Senast redigerad av ABanderas68 2023-08-13 kl. 20:36.
Citera
2023-08-13, 20:14
Medlem
Citat:
Nödläge i Ryssland efter drönarattacker

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1156301
Citera
2023-08-13, 20:14
Medlem
Citat:
Förmodligen 100 tusen döda ukrainare och antalet ryssar är runt trettio
Det finns 2 väldigt tydliga trender i krigshistorien de senaste 200 åren.
1, den anfallande parten har fler stupade om parterna är relativt likvärdiga
2, är ryssarna med har de flest stupade.
Slår man ihop de båda världskrigen har ryssarna fler stupade än alla andra länder tillsammans (undantaget Kina) trots att ryssarna missade 25% av krigens längd
Citera
2023-08-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten

Kolla Girkins wiki.
After all, I pressed the launching trigger of war. If our squad did not cross the border, at the end all would have been finished as in Kharkiv or Odesa. Practically, the flywheel of war which lasts until now was launched by our squad. And I bear a personal responsibility for what is happening there.

— Igor Girkin, Newspaper "Zavtra", 20 November 2014

Jag kan konfirmera att källhänvisningen stämmer eftersom jag själv läst det i Zavtra.
Citera
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Vad betalar Kalle Anka klubben dig?
Jag bad dig om en källa, men det missade du kanske? Erkänner du att du ljög om dina fantasisiffror?
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Härligt, då håller vi tummarna för att detta stämmer och att det går fortsatt bra. Verkar helt klart som att Ukraina börjar få tilll en mer dynamisk front där Ryssland måste omgruppera, och då blir de riktigt utsatta.

Redigering, jag glömde: Kilometer för kilometer tar sig Ukraina fram på flera olika ställen nu.

Ryssen är under press nu.

Stridsfordon 90 i Radio Svoboda/Radio Free Europe. Tyvärr på ukrainska, man får ställa in autoöversättning.

https://youtu.be/xqF7g0RrEUU?t=606
Citera
2023-08-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Du får inte glömma att Upholstery får sin månadslön decimerad från 60:- till 20:- om han ertappas påstå att det på något vis går sämre för ryzzland.
Men hans påstående om att bara 30 ryssar stupat stämmer nog om man bara räknar generalspersoner, Räknar man bara etniska ryssar är förlusterna heller inte jättehöga, då det mest är Sibiriens urfolk och olika folkgrupper i Kaukasus som offrats för puttlers rätt att fortsätta plundra den ryska befolkningen. Att bedriva folkmord på ursprungsbefolkningen är en rysk paradgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in