2023-08-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så Kinas "stöd" är alltså att dom fortsätter handla precis som dom gjorde innan kriget?
Så inget stöd alls för kriget alltså?

Enda skillnaden är att kineserna betalar mycket mindre för oljan än vad väst gjorde. Men det är nyttigt för ryssarna att de får öva på att bli plundrade på sina råvaror av kineser för det kommer bli mycket av det i framtiden för Pekings lydstat.
Citera
2023-08-13, 18:18
Medlem
leachs avatar
Vidriga pissryssen fortsätter med sina krigsbrott

Ukraine war: Three-week-old baby and family among seven killed in Russian shelling

A baby aged just 23 days, her 12-year-old brother and their parents were among seven people killed by Russian shells in southern Ukraine on Sunday.
Bombs hit their family home in the village of Shyroka Balka in Kherson, Interior Minister Igor Klymenko said.
https://www.bbc.com/news/world-europe-66492621
Citera
2023-08-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så Kinas "stöd" är alltså att dom fortsätter handla precis som dom gjorde innan kriget?
Så inget stöd alls för kriget alltså?
Vem vet, kanske Ukraina behövde massiva mängder med drönardelar innan kriget.
Citera
2023-08-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vilken metodik har man använt för att komma fram till 284 000 döda ryska soldater? För att Kievregimen säger det är det sant?

Andra har kommit fram till 300-400 000 döda ukrainska soldater med två olika metoder. Eftersom Ukraina själv erkänt att man har 60 000 människor som har amputerade lemmar så har man gått igen historik över krig och då fått fram ett ungefärligt antal döda från det. Det andra var att studera gravgårdars tillväxt från sattelitbilder i olika ukrainska städer och extrapolerat fram dödsiffror ur det. Båda metoderna kommer fram till liknade siffror och dom är som sagt brutala och orsaken till att jag kallar det folkmord från Kievregimens och NATO:s sida som fortsätter att kasta soldater in i döden istället för att förhandla fram en lösning.

USA kastade in handuken i Vietnam efter 58220 döda (och 966000 till 3 miljoner vietnamesiska civila och soldater). Naturligtvis inte existensiellt som för Ryssland och Ukraina men ändå, glöm att NATO och USA vill delta i kriget med soldater. Men man kanske utnyttjar nästa slaviska folk, polackerna, som fristående enhet. Man undrar var gränser för polackerna blir då. Det verkar vara en förintelse på gång igen för sjuka människor i väst som inte kan låta bli detta, denna gång slaver (som om inte 25 miljoner räckte förra gången).
Och Ukraina blev angripet av Ryssland, inte Europa eller USA. Rättning i ledet.
Och av många proryska inlägg så verkar Ryssland inte behöver ta ansvar det minsta för kriget man startade, allt är alltid någon annans fel.
Kanske dags för en överförmyndare och god man för omogne psykopaten Putin.
Senast redigerad av Lucas49 2023-08-13 kl. 18:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Alltför många gånger för att räkna.

De röstar mot resolutioner som fördömer Ryssland i FN, t ex.

När gjorde dom detta?
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag besvarade dig och skiter i alla andra, dina troll för du leka själv med, barn.

Besvara inte mig. Jag är bara budbärare.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det tillverkas nya T 80 också, siffran gällde hitills i år.
T 14 är för tung för ukrainas åkermark, så den är pausad.
Citera
2023-08-13, 18:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Vem vet, kanske Ukraina behövde massiva mängder med drönardelar innan kriget.
Dom hade ju behövt det om dom på riktigt hade trott att Ryssland faktiskt skulle anfalla.
Men det har ju absolut inget med frågan att göra.

Så Kina stödjer alltså inte Ryssland det minsta vad gäller kriget i Ukraina?
Citera
2023-08-13, 18:24
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland och kina militärövar tillsammans.
Kina har en flera hundra mil lång gräns mot ryssland, vem vet vad som slipper igenom där?
Den enda gränsen som ryssen inte vågat tömma på soldater och skicka dom till Ukraina, vilket man gjort med soldaterna i västra Ryssland som gränsar mot Natoländer....

Undrar varför?
Citera
2023-08-13, 18:26
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Alltför många gånger för att räkna.

De röstar mot resolutioner som fördömer Ryssland i FN, t ex.
Nej de har inte rösta mot!
Citera
2023-08-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Som Tyskland och Österrike
Japp, två länder två folk. Båda välmående demokratier.
Citera
2023-08-13, 18:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://twitter.com/generalsvr_en/status/1690664623941246976?s=20
Det vore jäkligt spännande att få reda på vem eller vilka det är som ligger bakom det där kontot. Jag får nästan lite Q-vibbar (QAnon) sett till graden hemlighetsmakeri. Det har ju ryktats om att det är de här människorna, men säker kan man knappast vara:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Main_Directorate_of_Intelligence_(Ukraine))

Sedan vill jag tillägga att jag inte direkt ifrågasätter siffrorna i tweeten — jag har ingen aning.
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Dina jävla idiotinlägg är det ingen som är intresserad av.

Du är ärketypen för en serb som inte ens klarade av särskolan och använder Flasback för att tömma ur dig idiottankar kring "dödsstrålar" och stridsvagnarnas "sjätte sinne".

Far åt helvete med dig, klappmongo! Svara aldrig mig, någonsin i framtiden!
Dina utbrott är legendariska. Jag tänker typ Klaus Kinski när han försöker strypa Herzog.
Citera
2023-08-13, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Verkar som att Ukraina går framåt mer aggressivt nu.

https://twitter.com/Ukrainene/status/1690723873468112896?t=SxrCvKjqsngVq0USIPGikQ&s=19
Det börjar röra på sig som väntat. Fy fan vad jag ska skratta och håna rysstrollen när Poopins pojkar har gett upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in