2023-08-13, 01:24
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
Noll. Tror det kommer han faktiskt betala. Han tjänar det lilla på 2veckor nu.
Snart på 3-4 dagar.

Han behöver deg nu till nya sattsningar och så.
Men slutet av året när allt rullar på så kastar han in den lilla pengen. Han drar in det på par dagar
om allt går enligt hans planer och utsikter.
Men du förstår väl att det inte funkar så?
Chrippa måste betala skatt på allt han tjänar nu och fram till nyår oxå. Chrippa kan inte bara välja att han ska satsa nu och betala sen. Dessutom har det ju visat sig att han inte betalar sen. Kolla på de 1,4 miljonerna han redan är skyldig. Det fungerar inte att göra så i något land faktiskt.

Dessutom måste han ha något företag eller en sådan fakturera utan firma tjänst. Eller genom sitt Spanska bolag, det som han har med Luggen och som har en målvakt som ägare. Dock kräver ju spanska staten skatt av företagare oxå.

Så inom kort framtid spår du att Chrippa kommer att tjäna 1,4 miljoner på 3-4 dagar. Du gräver djupa spår för myndigheter att följa. De tackar dig säkert.
Citera
2023-08-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Såg att chrippa hade svarat i kommentarsfältet i senaste videon ang skulden. Chrippa menade på att han inte kommer betala och inte kommer bo kvar i Sverige för alltid.

"Kan Kronofogden driva in skuld utomlands?
När ett krav i ett europeiskt betalningsföreläggande blir fastställt av oss eller av en utländsk domstol blir det giltigt i hela EU, förutom i Danmark. Det betyder att skulden kan drivas in i alla EU-länder, förutom i Danmark."

Jäklar va projekt han har dragit igång nu. TikTok, ska flytta till sthlm, hemsida och app med mera.

Ska bli intressant att se vilka framgångar han kommer skörda framgent då.

Citat:
Han skrev iofs i kommentarsfältet på senaste videon att han ej tänker det och planerar att flytta från landet framgent.

Han har ju barn här så hur fan ska han få ihop den ekvationen Rymma med C till Thailand??

Bara tipsa polisen att han funderar på att lämna Sverige för att undviks skuld.

Killen är verkligen körd.
Citera
2023-08-13, 01:33
Medlem
Citat:
Nej nej, han har företag utomlands. Han ska inte skatta en krona mer än han gjort redan i detta
pissland.

Nu byter vi ämne helt.

Funderar på någon raplåt om Alva till 400ben. Som Chrippa får rappa via Memmo åt benny

Och någon bag in box vin grej till dig

Det räcker inte att bolaget är registrerat utomlands. Han måste befinna sig där 6 månader per år och sedan ha marknaden där. Lycka till med C då.

Han kommer behöva visa dessa inkomster för skatteverket och att han inte är skatteskyldig i Sverige.
Citera
2023-08-13, 01:34
Medlem
Citat:
Nej nej, han har företag utomlands. Han ska inte skatta en krona mer än han gjort redan i detta
pissland.

Nu byter vi ämne helt.

Funderar på någon raplåt om Alva till 400ben. Som Chrippa får rappa via Memmo åt benny

Och någon bag in box vin grej till dig

Iofs så betalar han en massa skatt hela tiden så fort han konsumerar något i Sverige. Hört talas om moms?

Men förstår vad du menar. Men han får alltså ut en lön i Spanien? Detta kan bli föremål för utmätning då det är ett EU-land. Sedan lär han väl vara skriven i sthlm snart så då finns det eventuellt något att utmäta där i lägenheten osv.
Citera
2023-08-13, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det räcker inte att bolaget är registrerat utomlands. Han måste befinna sig där 6 månader per år och sedan ha marknaden där. Lycka till med C då.

Han kommer behöva visa dessa inkomster för skatteverket och att han inte är skatteskyldig i Sverige.

Det är därför han har bott i Marbella 6 mån i stöten. Aha... Men det blir nog svårare framgent. Dock så snackade han eller om det var i kommentarsfältet att han och dotter skulle flytta från landet. Kan vara jag som snurrade till det med.

Men hela grejen verkar sjukt svårt att få ihop och personligen skulle jag bli sönderstressad. Men jag har iofs ett samvete.
Citera
2023-08-13, 01:41
Medlem
Såhär står det i kommentarsfältet på senaste videon ordagrant.

Fråga till Chrippa: ska du betala av alla dina skulder då?

Svar från chrippa: ne dom ligger bra där som ligger inte tänkt att bo i Sverige föralltid oavsett. (Avslutas med skrattemoji)
Citera
2023-08-13, 01:41
Medlem
Citat:
Det är därför han har bott i Marbella 6 mån i stöten. Aha... Men det blir nog svårare framgent. Dock så snackade han eller om det var i kommentarsfältet att han och dotter skulle flytta från landet. Kan vara jag som snurrade till det med.

Men hela grejen verkar sjukt svårt att få ihop och personligen skulle jag bli sönderstressad. Men jag har iofs ett samvete.

Det har varit väldigt uppenbart varför de planerat att bo i Spanien 6 månader per år. För att komma undan skatt i Sverige.

Nää han sa att han skulle dra utomlands med C. Kul när polisen får reda på att han planerar att dra utomlands med henne utan Julias tillåtelse. Han är så jävla dum.
Citera
2023-08-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det har varit väldigt uppenbart varför de planerat att bo i Spanien 6 månader per år. För att komma undan skatt i Sverige.

Nää han sa att han skulle dra utomlands med C. Kul när polisen får reda på att han planerar att dra utomlands med henne utan Julias tillåtelse. Han är så jävla dum.

"Inkomstskatt beror på om du är icke-bosatt eller bosatt i Spanien. För icke-bosatta är det 19% för dem som är bosatta i EU/EEA och 24% för dem utanför EU/EEA. Om man är bosatt i Spanien är skatten 19% men ökar upp till 46% beroende på vilken inkomst du har."

Om han har företag där via någon målvakt så kan han egentligen låta viss kapital ligga kvar i det och sedan ta ut lön så han skattar lägre?

Är det sånt upplägg han kör med alltså? Då borde kronofogden kunna utmäta den lönen iaf. Vet inte om det kan bli aktuellt som ekobrott med. Han verkar ändå hittat nåt kryphål där.
Citera
2023-08-13, 01:49
Medlem
Citat:
"Inkomstskatt beror på om du är icke-bosatt eller bosatt i Spanien. För icke-bosatta är det 19% för dem som är bosatta i EU/EEA och 24% för dem utanför EU/EEA. Om man är bosatt i Spanien är skatten 19% men ökar upp till 46% beroende på vilken inkomst du har."

Om han har företag där via någon målvakt så kan han egentligen låta viss kapital ligga kvar i det och sedan ta ut lön så han skattar lägre?

Är det sånt upplägg han kör med alltså? Då borde kronofogden kunna utmäta den lönen iaf. Vet inte om det kan bli aktuellt som ekobrott med. Han verkar ändå hittat nåt kryphål där.

Det där är rätt standard men kul att ha kapital man inte kan röra.
Citera
2023-08-13, 02:09
Medlem
jacknicholsons avatar
Citat:
Det blir ju sjukt mycket bättre om två filmar och turas om att filma med. Ha en bra stativ och grejjer.

Dom båda har en ljus framtid garanterat. Chrippa lär skaffa gymkläder och börja sälja
typ märke NEVER BACK DOWN eller liknande. Kanske bra Proteinpulver med eller liknande.
Men då ska han tänka lite konkurans smart. Inget överdyrt.
Han kan gå så långt med Linnea så. Jag kan se en ljusframtid. Och Chrippa är ingen som kommer
ge upp. Nu börjar det på allvar. Viktig pusselbit är att ha rätt partner.
Bakom varje framgångsrik man finns en bra kvinna. Linnea kommer ta honom till helt nya höjder
har jag på känn. Man ser det på Chrippa nu. Han är ny man.

Jag hoppas med hela min själ att du är någon slags satir. Oavsett vad så är du väldigt underhållande men det vore såklart ledsamt om du är seriös.

Man kan ju helt enkelt hoppas att det inte går helt åt helvete för honom. Han är mycket Chrille men han är inte ond. Dessutom trevlig och rolig irl men tyvärr 100% osäker i sig själv. Det har alltid präglat honom. Nu på youtube med drama och allt vad det innebär, förr genom att göra sig ovän med folk så fort lite alkohol kom in i huvudet på honom.
Citera
2023-08-13, 03:03
Medlem
Citat:

Tror du Julia går med på att han tar med sig C utomlands? Hur fan tänker han? Känns som att de inte är jätte sams.
Citera
2023-08-13, 03:14
Medlem
wicks avatar
I senaste videon påstår pajasen att han ska flytta till Stockholm. Hur i hela helvete har den lyxfällan puckot fått lgh? Nu ska han även resa igen. Helt jävla otroligt. Hoppas karman knullar han och upp ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in