2023-08-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man anpassar ju produktionen hela tiden efter vad det är för förhållande som råder, inget märkvärdigt med det.

Nja, det är väl mer beroende av vilka rostiga reserver man lyckas sy ihop igenom att skramla på skrotupplagen?

Ren nyproduktion av stridsvagnar torde vara försvinnande liten i jämförelse. Det är därför vi ser rena Frankenstein-skapelser och mtrl från andra världskriget emellanåt.
Citera
2023-08-12, 15:50
Bannlyst
Citat:
Jag svarade idioten som skrev att T80 bara tillverkades i ukraina.
Sen finns det nåt som heter att man kan återuppta produktion av något som är stoppat om behov finns.

Jaha. Så om du skulle vara ansvarig för stridsvagnstillverkningen i Ryzzland:

"-Snauzzer, hur många stridsvagnar tillverkas just nu i Omsk?"
"-Kamrat Överste, just nu tillverkas 6 om dagen, 1200 om året."
"-Bra, då vill jag se det första halvårets produktion på plats nere i Ukraina nästa vecka!"
"-EEhhh....sa jag tillverkas? Jag menar, om någon skulle initiera en omstart av fabriken i Omsk, då skulle vi eventuellt, kanske, möjligtvis börja tillverka stridsvagnar där, kanske, möjligtvis, om några år. Det skulle i alla fall kunna vara en ambition!".

Fy fan vad värdelös du är!
Citera
2023-08-12, 15:51
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Arrmata pausades för 10 år sedan och inte 20 år sedan.
Ockupationen av krim var för 9 år sedan, och ryssarna hade redan då planer att med våld fixa en landkorrridor till krim om det skulle behövas.
Läs för helvete, din pajas.
Så du säger alltså att ryssarnas invasion av Ukraina inte har nånting med NATO, USA, nazister eller något påhittat folkmord mot ryssar att göra utan allt är en länge planerad invasion för att stjäla land?

Men det är bra. Då har vi det avklarat.
Citera
2023-08-12, 15:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Någonting som bekräftats angående kyssarna mot Krimbron? Spektakulära explosioner men sånt kan ibland stanna vid att vara just det. Vore välkommet med lite allvarligare skador än blåmärken på svartbygget.

Ja nån som hört något mera. Har den rasat än?
Citera
2023-08-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ockupationen av krim var för 9 år sedan, och ryssarna hade redan då planer att med våld fixa en landkorrridor till krim om det skulle behövas.

Ge mig en källa att den pausades för 10 år sedan, den heter T-14 det är 2023 serietillverkningen skulle dra igång 2022, den har inte pausats den har utvecklats.

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/t-14-armata-to-enter-series-production-in-2022
Citera
2023-08-12, 15:55
Avstängd
smaug20017s avatar
Ukraina har Nato anpassat sitt nya system Bohdana Till 155mm. Samma system som Ceasar ......
Citat:
New production 2S22 Bohdana 155mm SPH in Ukrainian service with the 1st Special Purpose Brigade, firing at Russian positions in Donetsk Oblast.
Panzerhaubitse 2000 är 100 ggr bättre....
Citera
2023-08-12, 15:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Kan bara hoppas!

Läser in - eller åtminstone inbillar mig - en relativ tystnad angående kyssarnas "aftermath". Hade ryssarna gått ut direkt och sagt att allt är intakt, solen skiner och turisterna är skitglada så hade det definitivt bara varit skit kvar av bropartiet men detta har inte skett.
Citera
2023-08-12, 15:58
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ni har enbart 20 stycken som är prototyper. Varför tillverkar ni inte fler? Jo för att eran jävla Armata skulle kosta mer mer en dubbelt än vad ni trodde....
Citera
2023-08-12, 15:59
Avslutad
Vad trött man blir på Ukraina. Först sprängde de bron då att den kollapsade

Sen efter att den lagades har man varit på den igen.

Idag senast med någon slags rökgranater

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-om-explosioner-vid-krimbron/

Vill man spränga den eller inte? Man kunde ju uppenbarligen göra det första gången. Fortsätt den typen av anfall? Nej istället skjuter man än det ena än det andra
Citera
2023-08-12, 16:00
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Dom i mitt twitterflöde brukar vara bra på att lägga upp bilder/videosnuttar när det händer någonting där nere. Än så länge är det tyst från dom vad gäller skador. Själv går jag efter google kartor och deras lager med trafikinformation och jag skulle nu vilja hävda att bron är återöppnad, så jag tror att ingenting hände den här gången.
Citera
2023-08-12, 16:00
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad trött man blir på Ukraina. Först sprängde de bron då att den kollapsade

Sen efter att den lagades har man varit på den igen.

Idag senast med någon slags rökgranater

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-om-explosioner-vid-krimbron/

Vill man spränga den eller inte? Man kunde ju uppenbarligen göra det första gången. Fortsätt den typen av anfall? Nej istället skjuter man än det ena än det andra
Ukraina försöker spränga Bron så gott det går. Det tar lite tid att lösa det....
Citera
2023-08-12, 16:02
Medlem
Yays avatar
Ryssen måste krossas

https://www.youtube.com/watch?v=uBfAxAUtr-M I klippet pratar en rysk man att hans barn ska slavar alltså Ukrainska slavar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in