2023-08-10, 17:12
  #374941
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland hade öppna gränser då men det hade inte Ukraina, trots det flydde många män med hjälp av pengar. Om det blir ny mobilisering i Ryssland så har man nu stiftat lagar mot sådan flykt precis som vårt land kommer att göra så du och dina likar inte drar iväg någonstans.

Ryssland försöker med olika ekonomiska reformer att underlätta för barnfamiljer medans baltstaterna, Polen och Ukraina avfolkas. Ryssland väljer en annan väg än oss som valde massinvandring och alla de problemen.

Patriotiskt? Att förstöra sitt land? Man hade inte behövt bråka med Ryssland utan hade kunnan leva tillsamman som vänner men så var inte ordern från Washington och folket i Ukriana har nu inget val.

Leningrad Oblast (regionen runt St Petersburg) har en total fertilitet på 0,87, bland de lägsta i världen. Att Ryssland som helhet har en fertilitet på 1,42 beror enbart på att Tjetjenien och de andra muslimprovinserna drar upp siffrorna. Om Ryssland verkligen försöker få upp fertiliteten och ändå inte lyckas bättre än så här är de lika dåliga på familjepolitik som de är på speciella militära operationer.
Citera
2023-08-10, 17:13
  #374942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Har du koll på vad Brad Pitt tjänar och var han har bostäder?
Avundsjuk på skådisar?
Dessutom är din husse Putin förmodligen topp-tio av dom rikaste i världen. Var får han sina stålar ifrån tror du då han är en särdeles urusel aktör?

Jag svarade på påståendet att zlisky var emot korruption. Det går sådär på korruptionsindex för Ukraina på en hedrande delande 126 plats tillsammans med Angola.
Citera
2023-08-10, 17:15
  #374943
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
https://www.youtube.com/shorts/UkmI1BHAr8I

Vad kallar du det för?

Det kan nog kallas självironi och att våga driva med sig själv och sin manlighet, vilket fjollan Putin aldrig skulle våga göra utan försöker istället desperat odla och kultivera fram en macho-image på de mest pinsamma sätt.

Det viktiga är ju inte hur man framstår i spexande utan när det verkligen gäller, och detta är ju ett gyllene exempel på att fara visar på människans sanna natur.
I ett fall stannar man kvar i farlig situation trots att man erbjuds en enkel och bekväm ut, och försöker istället göra det bästa för att motarbeta faran som hotar andra.
I ett annat fall är man en bacill-rädd liten fjolla som inte vågar skaka hand, och lämnar bara sin bekväma kammare för att fly med helikopter så fort lite fara hotar.
Citera
2023-08-10, 17:15
  #374944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Detta säger väl det mesta Rysslands förfall.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
https://www.bbc.com/news/world-europe-66364272


Kan man trösta sig med att det är ryssar som mördas och våldtas med Putins goda minne denna gång?

En massa frisläppta mördare och våldtäktsmän som kommer hem och inte har tillgång till vapenbrödernas bruna kärlekshål i skyttegraven. Ja det lär inte bli trevligt med extra mycket våldtäkter och mord i landet, allt med Putins goda minne.
Citera
2023-08-10, 17:16
  #374945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vilken drömtillvaro!

Men du, varför ser vi hundratals klipp med piss-ryzka soldater som påstår att dom inte får betalt? Att dom tänker vägra strida för att det är så taskiga "arbetsvillkor"?

Tänker du dig att dom där miljontals stridsvagarna och drönarna som dina påhittade "stora" vapenfabriker ska tillverka, att dom sköter sig själva? Att dom på något magiskt sätt själva ska hitta fram till fronten för att sedan själva ska hitta ett mål som de sedan själva flyger och pangar på?

Eller alla dessa miljontals stridsvagnar. 1200 stycken - vaddå? T34? Ska dom köra sig själva? Går dom på batterier? För ni har ju varken pengar till manskap eller diesel.


Fan vad värdelös du är. Alla dessa skrönor som du drar ur röven, 10-20 ggr per timme. Det enda dina inlägg duger till är att hamna i papperskorgen.
Vem är det som drar skrönor?

Det krävs en ynklig stackare till att klaga över att förbrytare inte får betalt.
Citera
2023-08-10, 17:20
  #374946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du vet att ryssland har över 40 stora vapenfabriker som går för fullt.
Egen järnmalm och andra råvaror, egen energi, arbetarna har betalt i rubel.
Det blir billig produktion.
Ryssland tillverkar 1200 tanks om året, flera hundra robotar och tusentals med drönare när den jättelika drönarfabrken som byggs nu är klar.
Flera miljoner granater tillverkas varje år, något sprängmedel behöver inte importeras.
nej det har dom inte ryssland tillverkade 28st t14 tex på hela 2023. och stridsflyg så vart det 6st su57 7st su35 10st su34 och 4st su30. det är i sveriges storleksordning ungefär. usa tillverkade tex 147st f35.
Citera
2023-08-10, 17:22
  #374947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
nej det har dom inte ryssland tillverkade 28st t14 tex på hela 2023. och stridsflyg så vart det 6st su57 7st su35 10st su34 och 4st su30. det är i sveriges storleksordning ungefär. usa tillverkade tex 147st f35.


När en person skriver detta "Ryssland tillverkar 1200 tanks" Då vet man att han inte vet vad han pratar om, ett rysstroll

Edit: om året skriver vatnik

"Ryssland kan snarare producera cirka 250 vagnar om året, enligt Huovinen."
Från SVT
__________________
Senast redigerad av Jaay 2023-08-10 kl. 17:26.
Citera
2023-08-10, 17:24
  #374948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jag svarade på påståendet att zlisky var emot korruption. Det går sådär på korruptionsindex för Ukraina på en hedrande delande 126 plats tillsammans med Angola.

Ett krigsdrabbat Ukraina ligger ändå före rYzZlAnD 😅
Citera
2023-08-10, 17:25
  #374949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Självklart är det så. Det är just därför han med skådespelarelön har 44$ i Panama, äger en villa i centrala London.
Om så så får vi väl unna honom det. Fast bara han inte gjort en typiskt Putin och skapat sin förmögenhet genom att stjäla från folket, där går gränsen. Sedan är ju Zelenskyj i så fall en rik fattiglapp jämfört med vad taxichauffören Putin skrapat sedan han lämnade taxiyrket och så smått började sin kriminella bana med Kreml som bas och tjuvgömma.

Som du förstår så går det inte att kasta skit på Ukraina och Zelenskyj utan det alltid träffar fläkten och luktar än värre av unken Putinodör när det återkommer till avsändaren med full kraft.
Citera
2023-08-10, 17:29
  #374950
Medlem
HAARPs avatar
https://kyivindependent.com/massive-russian-drone-strike-destroys-oil-depot-in-rivne/

Massive Russian drone attack destroys oil depot in Rivne Oblast. The governor said that 45 rescuers and 14 vehicles were working on site, and that a fire train had been dispatched.

Det här är ju väldigt långt in i Ukraina. Har de inget luftförsvar kvar?
Citera
2023-08-10, 17:34
  #374951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du vet att ryssland har över 40 stora vapenfabriker som går för fullt.
Egen järnmalm och andra råvaror, egen energi, arbetarna har betalt i rubel.
Det blir billig produktion.
Ryssland tillverkar 1200 tanks om året, flera hundra robotar och tusentals med drönare när den jättelika drönarfabrken som byggs nu är klar.
Flera miljoner granater tillverkas varje år, något sprängmedel behöver inte importeras.
Låter mer som att du försöker övertyga dig själv. Var finns allt detta krigsmateriel i aktion om jag får fråga? Ukrianarna säger sig ju varken ha sett eller hört någon ökning i ryssens aktiviteter. Och allt fler ryska soldater klagar å att man inte har ammunition eller mat eller ens vatten ibland. Och varför går Putin på tiggarstråt för att få vapen?
Visst producerar ryssen det måste han ju då lagren sinar snabbt men ta inte i med så överdrivna siffror. Fakta talar ju direkt emot dig.
Citera
2023-08-10, 17:37
  #374952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vilken drömtillvaro!

Men du, varför ser vi hundratals klipp med piss-ryzka soldater som påstår att dom inte får betalt? Att dom tänker vägra strida för att det är så taskiga "arbetsvillkor"?

Tänker du dig att dom där miljontals stridsvagarna och drönarna som dina påhittade "stora" vapenfabriker ska tillverka, att dom sköter sig själva? Att dom på något magiskt sätt själva ska hitta fram till fronten för att sedan själva ska hitta ett mål som de sedan själva flyger och pangar på?

Eller alla dessa miljontals stridsvagnar. 1200 stycken - vaddå? T34? Ska dom köra sig själva? Går dom på batterier? För ni har ju varken pengar till manskap eller diesel.


Fan vad värdelös du är. Alla dessa skrönor som du drar ur röven, 10-20 ggr per timme. Det enda dina inlägg duger till är att hamna i papperskorgen.
Ryssland var världens näst största vapentillverkare och exportör före kriget.
Dom är fortfarande världens näst största vapentillverkare, alla fabriker är kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in