2023-08-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Sara förklarar hur de resonerat på Dumpens facebooksida:

I sak har hon ju så klart rätt, och ingen har väl sagt att lärarens chattande var bra eller föredömligt.

Men det måste finnas proportioner. Alla som gjort något olämpligt förtjänar inte att få sina liv förstörda. Då skulle samhället inte gå att leva i. "Den som är utan synd kastar första stenen" osv.

Tror också som flera varit inne på att det även är HBTQ-kulturen som påverkar hans sätt att uttrycka sig. Han kanske själv tände på män när han var 14 och kan därmed se "14-åringen" som en likasinnad som han uppmuntrar i stället för att stötta på det sätt Dumpen menar.

Hur som helst så kommer diskussionen om "Gädda 266" nog inte komma så mycket längre. Jag ser det som en felbedömning från Dumpens sida. Men eftersom jag fortfarande håller med dem till 99% så kommer jag även fortsatt stöda dem och hoppas att de fortsätter att fiska upp riktiga gäddor.

Eftersom han är lärare och tränare och visar upp både i chatten med det våldtagna barnet och i intervjun ett riktigt dåligt omdöme så behöver ju folk varnas. Föräldrar behöver veta om deras barn har kontakt med en person som har detta exemplariskt dåliga omdöme.

Så det handlar inte om lärarens känslor utan att barn faktiskt kan råka illa ut. Han är ju helt vrickad. Fråga ett barn som berättar att han är våldtagen om våldtäktsmännen hade stor kuk eller inte. Och tycker att det är lite häftigt att barnet blir våldtaget.
Citera
2023-08-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vem skyddar kvinnan och vad har hon dokumenterat gjort?
Hur ärlig är gädda #266 och hur kan du borga för det? För mig räcker det med att han sexchattade med ett barn på ett grovt gränsöverskridande sätt, DET är dokumenterat!

Gäddan var ju förhållandevis ung också, så risken finns och det är vanligt, att beteendet eskalerar då gäddan behöver större och större kickar. Så det var i grevens tid att denne blev outad så att alla kan hålla honom borta från barn så mycket som möjligt.
Citera
2023-08-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Gäddan var ju förhållandevis ung också, så risken finns och det är vanligt, att beteendet eskalerar då gäddan behöver större och större kickar. Så det var i grevens tid att denne blev outad så att alla kan hålla honom borta från barn så mycket som möjligt.
Precis min tanke också.
Citera
2023-08-09, 12:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Herrejävlagud. Snubben är bara 43 år. Jag hade gissat på 60.

Ja jävlar. Där satt man och plöjde igenom ledare i Sävehof födda på 60-talet för att hitta rätt. Sedan var det alltså en född tidigt 80-tal. Men tack vare rebusen hittade man rätt till slut.

Verkar vara rätt välkänd tränare. Sävehof har ju dock haft vetskap om detta i över 2 veckor så de har rimligen raderat det mesta de har om honom. Återstår att se vad skolan där han alltså är lärare i samhällsvetenskap gör. Det är ju som sagt litet annorlunda sett mot andra gäddor till att denna inte stämde träff med en minderårig utan "bara" sexchattade.
Citera
2023-08-09, 12:44
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och nu fick silverminken en kick som heter duga!😂
Citera
2023-08-09, 12:48
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja jävlar. Där satt man och plöjde igenom ledare i Sävehof födda på 60-talet för att hitta rätt. Sedan var det alltså en född tidigt 80-tal. Men tack vare rebusen hittade man rätt till slut.

Verkar vara rätt välkänd tränare. Sävehof har ju dock haft vetskap om detta i över 2 veckor så de har rimligen raderat det mesta de har om honom. Återstår att se vad skolan där han alltså är lärare i samhällsvetenskap gör. Det är ju som sagt litet annorlunda sett mot andra gäddor till att denna inte stämde träff med en minderårig utan "bara" sexchattade.

Han lär inte jobba kvar där heller.
Skolan hade fått dåligt rykte om de hade låtit honom vara kvar. Det vill de knappast.
Citera
2023-08-09, 12:54
Medlem
Neanderthalaren kommer ta till snaran inom överskådlig framtid
Citera
2023-08-09, 12:55
Medlem
SkivadFalukorvs avatar
Många som tycker det är olämpligt med publiceringen av #266 och att hans liv blir förstört.

Om det finns grader av fel och övertramp som jag själv håller med om borde ju anhöriga, arbetsgivare etc tänka likadant? Om inte? Ja då kanske en publicering och att hans liv går åt helvete ändå är rätt.
Citera
2023-08-09, 12:56
Medlem
Obehagligt att gädda 266 har sin Facebooksida kvar.

Han känns som en välkänd profil inom handbollen. Fallet kan bli väldigt högt när Dumpen visat upp och publicerat hans sexuella kommunikation med barn eller det han trodde var ett barn.

Radio Göteborg har ett inslag som faktiskt handlar om honom som avslutad idrottsledare. Intresset om personen lär öka när fler media hänger på.

Någon som vet hur skolan reagerat? Får han jobba kvar?

Jobbigt att hamna på Dumpen.

266:an känns allt mer som en potentiell självmordskandidat.

Slutsats. Ge fan i att kommunicera sexuellt med barn.
Citera
2023-08-09, 13:00
Medlem
Shahadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vem skyddar kvinnan och vad har hon dokumenterat gjort?
Hur ärlig är gädda #266 och hur kan du borga för det? För mig räcker det med att han sexchattade med ett barn på ett grovt gränsöverskridande sätt, DET är dokumenterat!
Det är dokumenterat att kvinnan i #253 var med på en planerad våldtäkt mot barn...är det värre chatta sex än våldta i verkligheten? bara en känslostyrd sinnessjuk häxa skyddar kvinnor som är med på våldtäkter av barn..

https://dumpen.se/2023/07/10/husbilssugen-napp-253-helsingborg/
Citera
2023-08-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shahada
fast #266 var inte kåt på barnet, han är utbildad lärare och är pedagogisk... alla behöriga lärare pratar och lär ut sex pedagiskt till barn ... de lär sig bättre om man pratar pedagogiskt.. men vanlig pöbeln förstår inte pedagogik och akademiska utbildningar

😂😂😂 Nej, det är inte pedagogik - det är gränslöst sexchattande med barn.
Citera
2023-08-09, 13:04
Medlem
Känns som att folk låter sin homogaybögfobi ta över när det gäller Silverminken. Han ville inte träffa 14-åringen. Sedan snackar de kukar, som homogaybögsexuella snubbar gör. Föreställ er själva att en heterosexuell fjortonåring började prata tuttar med er. Är ni onda om ni hakar på och säger "hehe ja jag gillar också stora pattar"?

Den här gubben är så jävla harmlös jämfört med många av de andra sjuka snubbarna som hängts ut. Tycker ni verkligen han förtjänar samma öde som Mr. X(snubben som fantiserade om att såga av armarna på människor)?

Titta på Silverminkens Facebook. Han är en vanlig jävla människa med familj och vänner. Dumpen förstör så jävla mycket för dem, pga något jävligt trivialt.

Vissa som hänger i den här tråden följer inte Dumpen med ärligt uppsåt. Ni låtsas vara goda, men egentligen njuter ni bara av att se människor falla. Jag kan lugnt erkänna att jag också njuter, när någon riktigt vidrig jävel åker dit. Men den senaste uthängningen är bara tyken.
Senast redigerad av JoeBidenLuktarBajs 2023-08-09 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in