2023-08-08, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av golfrival
Alltså var fan läser ni det.
Jag har läst chatten flera gånger nu.
Vad han säger I videon bryr jag mig inte om
Det står i artikeltexten ovanför videon och chattloggarna.
Citera
2023-08-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Han har ju gjort fel. En vuxen ska agera vuxet, vara en förebild. Inte sexchatta med ett barn. En normal vuxen hade satt stopp direkt. Förstår man inte det så är det ju något som är fel. Gör inte mig något att människor men låg moral åker dit. Han har kanske inte begått något brott i lagens mening men det är kanske priset som någon måste betala för det man vill uppnå.
Jo, håller med att han borde avslutat samtalet direkt. Men att skriva det han skrev och få livet förstört känns inte rätt. Det kan vara en dödsdom han fått och kanske tar livet av sig för att skrivit könsord men en "14-åring" som skriver grövre än honom. De är inte så han får en tankeställare, hans liv blir förstört!
Citera
2023-08-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doubleblast
Att bära kniv på allmän plats är ett brott. Knivmord är också ett brott. Båda involverar kniv och är i lagens mening fel. Borde båda brotten ha samma straff eller olika straff?

Det var en extremt dålig liknelse. Ingen kommer ju till skada om man går runt med en kniv. Bättre liknelse hade väl varit om man gick runt och visade kniven på stan och berättar vad man kan göra med den kontra knivmord.
Citera
2023-08-08, 20:14
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handknuten
att han inte vågade ha ett fysiskt möte med den fiktiva 14-åringen förtar dock inte allvaret i att han sexchattat med en fiktiv underåring. bra att hans böjelser dragits fram i ljuset. bra för hans egen skull och bra för ev barn han har haft eller kommer ha kontakt med framledes.
Det spelar ingen roll om barnet är fiktivt.
Varför tror du att hans liv är förstört nu?
För att han har levt över ett halvt sekel, jobbar nära barn men gör allt man inte får göra med barn. Comprendes?
Citera
2023-08-08, 20:17
Medlem
Citat:
Han har ju gjort fel. En vuxen ska agera vuxet, vara en förebild. Inte sexchatta med ett barn. En normal vuxen hade satt stopp direkt. Förstår man inte det så är det ju något som är fel. Gör inte mig något att människor men låg moral åker dit. Han har kanske inte begått något brott i lagens mening men det är kanske priset som någon måste betala för det man vill uppnå.

Patrik börjar videon med att säga "du har chattat med ett litet barn på ett väldigt groteskt sätt"

Jag kan faktiskt inte hålla med då jag läst riktigt groteska saker från merparten av andra gäddor.

Litet barn låter ju dessutom som om 14 åringen var 10

Nej du detta var ett lågvattenmärke
Citera
2023-08-08, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av golfrival
Alltså var fan läser ni det.
Jag har läst chatten flera gånger nu.
Vad han säger I videon bryr jag mig inte om

Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Det står i artikeltexten ovanför videon och chattloggarna.
"Det var en gång en lärare. När han kom i kontakt med en fjortonåring på QX så valde han att fortsätta chatta.

Han ville inte ses, men chatta gick bra."

"...det faktum att han är tränare och arbetar som lärare gjorde att vi valde att boka upp honom på en träff med ett vuxenkonto så att vi fick prata lite med honom."

https://dumpen.se/2023/08/08/en-digital-neanderthal-napp-266-partille/
Citera
2023-08-08, 20:19
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Patrik börjar videon med att säga "du har chattat med ett litet barn på ett väldigt groteskt sätt"

Jag kan faktiskt inte hålla med då jag läst riktigt groteska saker från merparten av andra gäddor.

Litet barn låter ju dessutom som om 14 åringen var 10

Nej du detta var ett lågvattenmärke
Det fula är ju att de har säkert börjat med 14-åringen, och sen när han inte har nappat, så har de använt 20-plusaren för att locka fram ett möte så att de kunde attackera honom sådär.
Citera
2023-08-08, 20:19
Medlem
Citat:
Det var en extremt dålig liknelse. Ingen kommer ju till skada om man går runt med en kniv. Bättre liknelse hade väl varit om man gick runt och visade kniven på stan och berättar vad man kan göra med den kontra knivmord.

Du förstår i alla fall att det finns olika straff för olika brott, även om de kan involvera i princip samma saker?

Kan du då förstå att det 266 gjort inte är i paritet med resten av gäddorna? Poängen är att det måste finnas en tröskel för att få sitt liv förstört även i den här frågan, precis som i alla andra saker.
Citera
2023-08-08, 20:21
Medlem
Skulle vara intressant om han polis anmäler Dumpen… Dom sumpar hans liv för han chattade om vad han gillar… Undra hur långt han kan komma?🤔🤔

Va tror ni andra??
Citera
2023-08-08, 20:21
Medlem
Första snedsteget av dumpen. Gubben åkte dit för att träffa en 27-åring. Efter att ha tackat nej till en träff med en äckligt påstridig fiskare. Att samtalet glider in på sex må vara honom förlåtet.

Straffet han kommer få står inte i proportion till det (eventuellt) lilla snedsteg han tagit.
Citera
2023-08-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Första snedsteget av dumpen. Gubben åkte dit för att träffa en 27-åring. Efter att ha tackat nej till en träff med en äckligt påstridig fiskare. Att samtalet glider in på sex må vara honom förlåtet.

Straffet han kommer få står inte i proportion till det (eventuellt) lilla snedsteg han tagit.

Verkligen inte. Livet blir raserat för att han pratar om kukar. Det gör väl alla på QX?
Citera
2023-08-08, 20:24
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbelibus
Skulle vara intressant om han polis anmäler Dumpen… Dom sumpar hans liv för han chattade om vad han gillar… Undra hur långt han kan komma?🤔🤔

Va tror ni andra??
Hade jag varit honom så hade jag inte låtit detta bara glida undan fötterna på mig.

I många fall tycker jag att uthängningarna kan vara väldigt bra, dels för att belysa problemet, men också för att man kanske som närstående får en större och bättre inblick i hur en person är egentligen.

Men den här jävla kotten går inte att jämföra med snubben i skogen som diskuterades precis innan ny gädda dök upp. Här tycks de ha baitat honom med en 25-åring för att kunna konfrontera honom för vad han har skrivit till en 14-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in