2023-08-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det kostar att försöka leva som sin stora idol och storebror Jockiboi utan att vara mångmiljonär.

Skillnaden är att Jocke ofta finansierar. Huset är värde, bilarna är något som med åren skulle kunna gå upp i värde, likaså vissa av kläderna. De åker utomlands 2 gånger om året, vilket är fullt normalt. Tycker Jocke har sund förhållning till sin ekonomi ändå!
Citera
2023-08-08, 15:39
Avstängd
Citat:
Julia har alltså tvingats utstå offentligt förlöjligande, lögner från Christofer om att hon har ny kille, Christofers mysande och pussande med en ny tjej på Youtube, tvingats ta lån på uppmaning av Christofer och därmed få enorma skulder osv. och ändå avstår hon från att snacka skit om honom i sina lives. Antingen är hon den största människan i Sverige eller så har Christofer en hållhake på henne som jag spekulerat om tidigare.

Jag tror hon känner Chrippa och med det är tyst. Han kan ställa till med problem. De har även barn ihop. Tänk på all psykisk misshandel hon fått utstå troligen. Brutit ner henne psykiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hur kan man ha så mycket skulder

1 miljon/ 365 dagar då behöver man slösa

Över 2700 kr per dag
Det är 81.000 kr i månaden

Då har han ändå jobbat på vanligt jobb innan + pengar från youtube

Mycket märkligt sett att leva

Ja stört. Men hyra på 17k, dubbla hyrar när de varit i Spanien, märkeskläder, resturang, dyr långtidsparkering osv.

Tror Chrille levlat upp för att vara i nivå med Jocke.
Citera
2023-08-08, 15:39
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Skillnaden är att Jocke ofta finansierar. Huset är värde, bilarna är något som med åren skulle kunna gå upp i värde, likaså vissa av kläderna. De åker utomlands 2 gånger om året, vilket är fullt normalt. Tycker Jocke har sund förhållning till sin ekonomi ändå!

Han drar väl in betydligt mer dock
Har säkerligen någon som sköter hans ekonomi
Han köpte en bil med avbetalning med 100.000 kr i månaden
Inte så smart ekonomiskt
Citera
2023-08-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Han drar väl in betydligt mer dock
Har säkerligen någon som sköter hans ekonomi
Han köpte en bil med avbetalning med 100.000 kr i månaden
Inte så smart ekonomiskt

Kan vara en smart lösning. Låt oss säga att han köper en bil för 5 mille, och han har 10 mille på banken. Då är det mer värt att köra avbetalning i min mening. Sen är ju bilarna exklusiva och skulle han ha bilarna en längre tid så är det en investering. Dock tror jag att han gör förlust affär då han byter varje/ vartannat år.
Citera
2023-08-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kreditlånsskulder har ju ruskiga räntor. Ibland flera 100 %. Jag vet inte vad som händer när de lämnat skulderna till fogden. Ökar skulden i takt med utsprungsräntan? Eller går det över i någon lägre kronofogsränta?

Jag tror lätt att man kan dubbla eller trippla dina räntekostnader om man ska komma nära verkligheten.

Du får jättegärna dubbelkolla detta men jag har för mig att räntesatsen kvarstår men KF tar inte ut egen ränta. Sen om betalning uteblir så har jag för mig det blir ursprungsränta + Riksbankens referensränta + 8% så vidare inget annat avtalats. Eftersom det rör sig om kreditlån så misstänker jag att det finns något annat avtalat som inte ger Christofer någon fördel direkt..

Skulle inte bli förvånad om han blir mångmiljonär i skulder innan årsskiftet.
Senast redigerad av rand0mdud3 2023-08-08 kl. 15:51.
Citera
2023-08-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag tror hon känner Chrippa och med det är tyst. Han kan ställa till med problem. De har även barn ihop. Tänk på all psykisk misshandel hon fått utstå troligen. Brutit ner henne psykiskt.

Ja stört. Men hyra på 17k, dubbla hyrar när de varit i Spanien, märkeskläder, resturang, dyr långtidsparkering osv.

Tror Chrille levlat upp för att vara i nivå med Jocke.

Håller med, han har tryckt ner henne i flera år och begränsat hennes möjligheter så han kan leva på och ha makt över förhållandet.
Han har gjort så mycket skit som börjar uppdagas att han får Rasken att se ut som en ängel.

Hade gett på honom ett par rejäla smällar om jag sett fanskapet.
Citera
2023-08-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Vem tar på sig att fråga Julia om hennes skulder i nästa live?

Går det se vad skulderna är till? En lista räcker väl. Som finns på Chrippa , samma

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane

Jockiboi väntar på redig skattesmäll runt 5-6 mille nu. Borde vara klart snart.
Någon som vet?

Huset är dumt byggt med grannar 5meter ifrån. Jag hade inte orkat bo så nära grannar.
Annars är huset tip top, men läget kaos. Blir svårt som fan sälja.
Folk som betalar så stora pengar vill kunna andas utan att grannen hör ens flås.
Är lika illa som Radhus, helt intill andra. Får noll villa känsla av det huset.
Man kan inte ens grilla ute och snacka utan att alla hör en.

Huset ägs av företaget

Mercan han har sjunker 60-100tusen per år i värde.
Citera
2023-08-08, 15:50
Medlem
Merrybums avatar
Jag tycker att han gör dagens video bra. Visst har han ett grovt språk. Men vissa människor har det. Deras barn kommer troligtvis att få det oxå. Och klara sig helt okey i allafall.

Ibland säger han kul grejer, bland annat säger han att något är en förolämpning mot folk
Som är oranga. Kanske för att man i denna tråd har skrivet att jan ser orange ut.
Citera
2023-08-08, 15:51
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag vill egentligen inte att en människa ska må dåligt men Chrippa har skitit i det blå skåpet. Alla hans peaker mot Julia, all rasism, all kränkning mot Rask, allt politiskt skitsnack osv. Att en man ska arbeta, göra rätt för sig osv.

Så jag hoppas Clue, Rask och Anjo ringer KF, begär hem brev från KF och gör videos om detta.

Så utvecklingstört att resa så mycket med de skulderna.
Jag håller med dig i sak men hela hans yt karriär med flashande skriker verkligen låg självkänsla.

Skulle känna en sjuk stress om jag var han. Själv köper jag inte ens en telefon på avbetalning.

Riktigt dålig vecka det här för honom. Är rollarna ens äkta? Fogden borde väl konfiskerat dessa om så vore fallet.

Alla har olika smak men tycker inte ens han klär sig snyggt. Bara en massa överprisade grejer med stora märken. Jag själv gillar mer en stilig naturlig look. Skulle inte ens vilja bli sedd död i en balenciagatröja.

Men nu vet vi, Chrippa är en poser av sällan skådat slag.
Citera
2023-08-08, 15:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Går det se vad skulderna är till? En lista räcker väl. Som finns på Chrippa , samma.

Man får bara via brev och jag väntar.

Kan få uppläst muntligt om man ringer. Jag valde att inte göra det då jag besvärat tillräckligt. Får veta om några dagar.
Citera
2023-08-08, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag håller med dig i sak men hela hans yt karriär med flashande skriker verkligen låg självkänsla.

Skulle känna en sjuk stress om jag var han. Själv köper jag inte ens en telefon på avbetalning.

Riktigt dålig vecka det här för honom. Är rollarna ens äkta? Fogden borde väl konfiskerat dessa om så vore fallet.

Alla har olika smak men tycker inte ens han klär sig snyggt. Bara en massa överprisade grejer med stora märken. Jag själv gillar mer en stilig naturlig look. Skulle inte ens vilja bli sedd död i en balenciagatröja.

Men nu vet vi, Chrippa är en poser av sällan skådat slag.
Äkta kanske? Men är dem köpta för hans pengar är väl den stora frågan hehe
Citera
2023-08-08, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Alla har olika smak men tycker inte ens han klär sig snyggt. Bara en massa överprisade grejer med stora märken. Jag själv gillar mer en stilig naturlig look.

Alla tycker så här. Han klär sig dyrt men fult.

Angående låg självkänsla så oja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in