2023-08-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du kan inte jämföra ett lik med pengar!

Om någon nyfiken skulle dyka upp medan J var iväg hade hon pest eller kolera att välja mellan.

Hur skulle M hantera situationen om t ex A kommit och krävt att bli insläppt för att hämta T?
Om någon hittat T i förrådet, hade J bara vetat att hon sagt "Hej då" och lämnat Js lgh.

Om J funderade i de banorna, var nog alternativ två givet.

Nej, ett lik vore värre att bli av med, i jämförelse med 1 miljon. Försöker bara förmedla det orimliga i att flytta nånting från ett säkert ställe till ett osäkert ställe.

Om jag fattat rätt så är tanken att J flyttar kroppen till vindsförrådet medans hon ska flytta cykeln och hämta bilen. Det handlar om 5-10 min. Hon ska öppna sin dörr (precis där grannarna minuter innan ringt på 2 gånger) släpa kroppen till det olåsta förrådet, öppna och stänga den dörren (ca 2 meter från en annan granndörr som har titthål) för att 5-10 minuter senare släpa in kroppen igen?

Detta ska hon ha gjort istället för att väcka M och be henne gå hem?
Citera
2023-08-08, 00:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Orkar inte läsa allt dravel längre och man undrar hur mycket man kan skriva om denna korta stund som det begav sig. Att Johanna skulle flyttat runt liket är det mest osannolika och förmodligen var dom 2 som fick ut henne till hallen. Hoppas verkligen att inte Maja kan fortsätta att ljuga sig genom nästa rättegång då det börjar bli löjeväckande. Jag litar mer på Johanna då hon inte har nåt att förlora på att säga hur dom ströp Tove tillsammans och dessutom trivs hon bra i fängelse med likasinnade. Ser fram emot då båda döms till livstid. Igen. Bevisen har snarare ökat mot Maja och det ska inte kunna gå att ljuga sig igenom en hel mordrättegång.

Instämmer till fullo. Bevisningen har ökat mot Maja och hennes lögner är så
Uppenbara. J berättelse stämmer mycket mer med händelseförloppet oavsett hur fucked up J är så är hennes berättelse så mycket mer trolig.
Maja kan fortsätta ljuga sig blå. Hon är så körd och jag hoppas HR fastställer TR dom
Citera
2023-08-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Kan inte svara på vad det stod i protokollet gällande förrådet, men bilden sitter som en smäck. Är rätt gammal (:-)) så jag har bättre fotominne än texter i för mig sidogrejor som denna, i brottsutredningen.

Har ett sk selektivt minne nu för tiden. Det jag tycker verkar viktigt kommer jag ihåg. Rätt likt hur andra tänker, kanske?

Kan det vara detta som du tänker på?

Dammiga förrådet kan fälla Hellman

https://www.expressen.se/nyheter/laget/dammiga-forradet--kan-falla-hellman/
Citera
2023-08-08, 00:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vet du hur svårt det är att släpa runt ett lik? Klart dom var två om detta och det var på väg mot utgången som gällde. Hur mycket tror du att dom hann med under dessa minuter och självklart var dom två hela tiden från början till slut. Glöm bort allt sovande hit och dit vilket är det enda Maja kan komma på för att hoppas slippa livstid. Ingen tror på Majas lögner och förmodligen inte du heller när du tänkt klart. Ju mer hon kommer att ljuga sig fram desto mindre trovärdig blir hon. Livstidstraffet kommer bestå .
Jag tror inte på Js lögner heller.
Citera
2023-08-08, 00:37
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan det vara detta som du tänker på?

Dammiga förrådet kan fälla Hellman

https://www.expressen.se/nyheter/laget/dammiga-forradet--kan-falla-hellman/
Teknikerna undersökte förrådet och konstaterade att det var damm som funnits där sen länge och ingen kropp har legat där. Man undrar vad allt kommer ifrån och att släpa runt på ett lik som det vore en trasdocka är absurt att tro. Vägen var ut genom ytterdörren mot skogen och för detta behövdes 2 personer. Inte en chans att Johanna skulle klarat av att öppna dörrar, släpa och sen ut igen och in i hallen. Jag gissar att det är lögnerskan Maja som hittat på detta från början?
Citera
2023-08-08, 00:39
Medlem
Citat:
Teknikerna undersökte förrådet och konstaterade att det var damm som funnits där sen länge och ingen kropp har legat där. Man undrar vad allt kommer ifrån och att släpa runt på ett lik som det vore en trasdocka är absurt att tro. Vägen var ut genom ytterdörren mot skogen och för detta behövdes 2 personer. Inte en chans att Johanna skulle klarat av att öppna dörrar, släpa och sen ut igen och in i hallen. Jag gissar att det är lögnerskan Maja som hittat på detta från början?

Eller att det är Johanna som har hittat på det. Eller så är det båda två tillsammans.
Citera
2023-08-08, 00:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror inte på Js lögner heller.
Men dom är ju inte ens i närheten av Majas som består av sovande i etapper och exakt dom klockslag så hon var oskyldig och icke delaktig. Mer troligt att Maja var med och höll i Toves armar då det ganska fort och lätt att ta livet av offret. Ett mord av det slaget lär knappast skett ljudlöst och till och med grannarna hörde. Men inte lilla Maja för hon sov så sött och hörde ingenting. Jag har adrig hört någon ljuga så mycket som Maja och att läsa fupen var en katastrof. Det var eh, öh, somnade, sov, nickade till....
Citera
2023-08-08, 00:47
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Eller att det är Johanna som har hittat på det. Eller så är det båda två tillsammans.
Jag förstår fortfarande inte vad den lögnen skulle vara till för då det är konstaterat att hon låg i hallen insvept i ett lakan. Vem som ljugit ihop detta är därför av mindre vikt eftersom Tove aldrig befunnit sig där.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-08 kl. 00:52.
Citera
2023-08-08, 00:51
Medlem
Citat:
Jag förstår fortfarande inte vad den lögnen skulle vara till för då det är konstaterat att hon låg i hallen insvept i ett lakan. Vem som ljugit ihop detta är därför av mindre vikt eftersom Tove aldrig legat där.

Antagligen allt för att vilseleda polisen eftersom att det som verkligen hände med Tove inte ska komma fram.
Citera
2023-08-08, 00:57
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Antagligen allt för att vilseleda polisen eftersom att det som verkligen hände med Tove inte ska komma fram.
För mig är det obegripligt. Har för mig att det var Maja som "trodde" det för att hon gått upp och kissat men inte sett nåt lik i hallen. Då det mesta Maja säger är hittepå så är detta naturligtvis inte heller sant. Hon var inte ens full och några minuter innan filmade hon ett råddjur på gatan. Då är man ganska viril. Hon ljög ju om att hon spytt och ramlat omkull så det dunsade. Ljug, ljug, ljug..Frågan är om Maja talat sanning om någonting i det här fallet? Troligen inte eftersom hon sov konstant och om man ska tro på Maja själv...
Citera
2023-08-08, 00:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, ett lik vore värre att bli av med, i jämförelse med 1 miljon. Försöker bara förmedla det orimliga i att flytta nånting från ett säkert ställe till ett osäkert ställe.

Om jag fattat rätt så är tanken att J flyttar kroppen till vindsförrådet medans hon ska flytta cykeln och hämta bilen. Det handlar om 5-10 min. Hon ska öppna sin dörr (precis där grannarna minuter innan ringt på 2 gånger) släpa kroppen till det olåsta förrådet, öppna och stänga den dörren (ca 2 meter från en annan granndörr som har titthål) för att 5-10 minuter senare släpa in kroppen igen?

Detta ska hon ha gjort istället för att väcka M och be henne gå hem?
Min senaste fundering var inte med tanke på att gömma T för M, utan för att T inte skulle vara i lgh när J inte var där och skulle kunna lura bort eventuella besökare. Jag tror inte J betraktade lgh som ett säkert ställe när hon inte var där.

Och vad som skulle kunna ha hänt i förrådet efter T lämnat lgh kan ju J inte haft en aaaaning om, så med Js logik kan det nog varit ett säkrare ställe.

Hur förklarar du att dörren öppnades och stängdes tre-fyra (?) gånger och snabba steg?
Citera
2023-08-08, 01:01
Medlem
ziggarillens avatar
Har svårt att tro att Johanna skulle hitta på att Maja höll i Toves armar. Det var därför det gick så pass fort och smidigt att döda Tove.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in