2023-08-07, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är väl Rysslands eviga problem. Ingen väljer att vara där frivilligt. Inte ens fansen på internet vill det egentligen. Annars hade det varit ett bra byte. Lojala internettroll mot de högutbildade ryssar som finns kvar. Byta rakt av en mot en.

Är det verkligen så?

Men rysstrollen tjabbar ju på om att Mexiko tydligen ska gå samman med piss-Ryssland och sätta upp kärnvapensilosar där?

Jag ”har hört” att de miljontals mexikaner och sydamerikaner som försöker ta sig till USA varje år, för att få ett drägligt liv, en dräglig tillvaro, nu tänker söka sig till Ryssland.

Om jag inte minns helt fel så var det tydligen TBC, HIV och utedassen som lockade mest…
Senast redigerad av ABanderas68 2023-08-07 kl. 18:19.
Citera
2023-08-07, 18:21
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, intressanta aktiviteter i norr och söder.

Citat:
07.08.2023 uppdateringen. Det sker en hel del intressanta saker just nu. Uppe i norr vid Kovalivka har vi attackerat hårt och var faktiskt framme vid floden väster om byn. Det skulle ha betytt att vi tagit ockuperad mark men tyvärr kom turisternas motattack med överlägsen manstyrka. Detta gjorde att vi drog oss tillbaka lite men rensade i allafall Novoiehorivka med turister. Turisternas motattack stoppade sig själv när de insåg att vi har för starka positioner och att deras underhåll inte håller standarden.
Vid Bakhmut fortsätter striderna oförminskat och nu meddelas det för tredje gången att turisterna lämnat Klishchiivka. Detta är logiskt eftersom vi håller åsarna väster om samhället och har eldövertag iom detta.
Turisterna vill ta Avdiivka men kan inte göra detta eftersom de inte behärskar byarna omkring staden.
Söderut har vi enligt våra truppers egen information tagit över ansenlig mark på båda flankerna av Robotyny och enligt turistkällor har turisterna lämnat samhället. Dessutom har vi nu information om att de våra har gått in i Urozheine.
Kring Kherson har nu logiken i vår landstigning blivit kristall klar: efter att vi slagit ut broarna tvingas turisterna nu använda vägen som ligger nära Dniprostranden. Denna väg kan vi beskjuta med lätt infanteripjäser. Att vi etablerade brohuvud före attacken på broarna visar helt klart att vår militärledning tänker samordning och har en strategisk plan.

Själv hamnar jag igen på en 3 dagars tjänsteresa så uppdateringen kommer när jag finner ett tidsfönster för den, samt har tillgång på internet.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-08-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Pensioner och statsskuld i framtiden har ingen betydelse om vi inte har en fri värld att njuta av välståndet i. Därför måste ryssen stoppas till varje pris, även om det innebär att vi måste dra in lite. Vi kommer ändå billigt undan med att bara skicka vapen när kriget bedrivs på ukrainsk mark. Vi slipper få våra städer sönderbombade och våra söner och döttrar våldtagna.

Väl talat BP.
Citera
2023-08-07, 18:38
Medlem
Lawlines avatar
Tydligen så finns det ryssar som inte tar skit från avdankade Wagner medlemmar Så ska dom tas Troligen ett försök att tjäna pengar när de inte kan få ett hederligt arbete i rySSland då ekonomin har kapitulerat.

Citat:
In Kuban, Russia. Wagnerites were stoned to death. The bodies of two Wagnerites were found on the river bank; they recently returned home and were engaged in racketeering in the Tuapse district. Another of their accomplices managed to escape; he was hospitalized with head injuries and a broken jaw.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/?rdt=52833
Citera
2023-08-07, 18:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Så otroligt märkligt

Kärringen hans är förvånad över att dom har öppnat alla paket som hon skickat till som mobiliserade make, och i princip stulit allt av värde i det 18kg tunga kollit. De patologiska ryzka tjuvarslena hade t o m stulit våtservetterna!

😜😁🤣

Kärringen är förvånad över att vistelsen i det militära mer tar formerna av en bestraffning än en insats. Vafan tror hon? Hon måste väl fan fatta att hon bor i piss-ryzzland och att gubben därmed får stå ut med meningslösa uppgifter, suga kuk och gräva ståvärn med lera upp till knäna och att löften om utlovade ledigheter inte är värda ens dasspapperet till rubelvalutan.
Också intressant att tanterna inte problematiserar konceptet med att deras män mobiliseras för att invadera ett annat land. Värnplikt brukar ju annars handla om att försvara sitt land om det blir invaderat.
Citera
2023-08-07, 18:44
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Delar av av en text från SVT:

"Ukraina: Varit en extremt svår vecka
Hanna Maljar, Ukrainas vice försvarsminister, skriver på Telegram att den senaste veckans strider varit "extremt svåra".

Rysslands försvarsdepartement skriver i en lägesuppdatering på Telegram att man i dagarna brutit igenom ukrainarnas försvar vid Kupiansk och avancerat tre kilometer"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=67f1e25b9442700583ab6b9d09d29 afe

Verkar vara tufft just nu, en sak är säker, såna här uttalanden kommer inte ut för skojs skull. Jag är dåligt uppdaterad gällande kartor och vem som kontrollerar vilka områden, men kan någon svara ungefär i % hur mycket mark Ryssland kontrollerar i dagsläget?
Citera
2023-08-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Varför delar du klipp på samma vagn fast 2st olika attacker som separata inlägg även fast jag påpekat att det är samma vagn?
Varför inte delge hela storyn?
Att en CV-90 träffas är tydligen ett sådant mirakel att man bara måste dela upp klippet i flera delar där varje träff på vagnen får en eget inlägg. Så CV-90 måste vara rejält fruktat i Ryssland då en träff på en enda CV-90 t.om får ryska media att göra vågen av glädje och får en hög politiker att posera precis som han fällt ett lejon.
CV-90 en svensk tiger har etablerat sig i Ukraina.
Citera
2023-08-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Också intressant att tanterna inte problematiserar konceptet med att deras män mobiliseras för att invadera ett annat land. Värnplikt brukar ju annars handla om att försvara sitt land om det blir invaderat.

Det kanske inte är ok att tänka eller skriva den tanken.
Citera
2023-08-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Delar av av en text från SVT:

"Ukraina: Varit en extremt svår vecka
Hanna Maljar, Ukrainas vice försvarsminister, skriver på Telegram att den senaste veckans strider varit "extremt svåra".

Rysslands försvarsdepartement skriver i en lägesuppdatering på Telegram att man i dagarna brutit igenom ukrainarnas försvar vid Kupiansk och avancerat tre kilometer"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=67f1e25b9442700583ab6b9d09d29 afe

Verkar vara tufft just nu, en sak är säker, såna här uttalanden kommer inte ut för skojs skull. Jag är dåligt uppdaterad gällande kartor och vem som kontrollerar vilka områden, men kan någon svara ungefär i % hur mycket mark Ryssland kontrollerar i dagsläget?

Ja det har varit svårt hela tiden sen Ryssland attackerade antar jag. Faktiskt två saker jag inte fattar. 1 De som tror att det kommer gå lätt att få bort Ryssland 2 De som håller på Ryssland trots att de inte är tvugna (för att de bor där och är övervakade).
Citera
2023-08-07, 18:54
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ja det har varit svårt hela tiden sen Ryssland attackerade antar jag. Faktiskt två saker jag inte fattar. 1 De som tror att det kommer gå lätt att få bort Ryssland 2 De som håller på Ryssland trots att de inte är tvugna (för att de bor där och är övervakade).
Vem har någonsin sagt att det kommer gå lätt att få bort Ryzzland?
Citera
2023-08-07, 18:55
Medlem
dusugermers avatar
Peskov erkände att Ryzzland inte är en demokrati:
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1688593644880642057
Av en slump vet han att Poopin kommer få över 90% av rösterna i nästa val
Citera
2023-08-07, 18:57
Medlem
dusugermers avatar
Både Indien och Kina vill att alla eventuella fredförhandlingar skall utgå från Ukrainas territoriella integritet:
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1688588528505044998
Vad fan säger ni nu då, ryssonanister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in