2023-08-06, 19:58
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Skaparen av appen gav inget sympatiskt intryck i dumpen konversationen.
Trodde först att det var en 15 åring som kodat ihop appen i mammas källare, men killen har tydligen flera misslyckade företag bakom sig som han förlorat miljonbelopp på.
Vet vi vilka som finansierar honom?
Är det mamma och pappas pension han snyltar på?
Citera
2023-08-06, 19:59
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det där låter riktigt illa faktiskt. Vem avgör vilka som skall vara med här? Känns som ett grymt läge för utpressning och att människor kan bli uthängda på felaktig grund.

Finns diverse podcasts där dumpen medverkar, där dom har förklarat det där med vilka dom publicerar, jag kommer inte riktigt ihåg hur kriterierna såg ut för att dom ska lägga ut, men jag har för mig att det lät typ såhär: "Sålänge personen är över X år (har för mig att det var 20), inte har några grova förståndshandikapp och aktivt sökt kontakt med något av deras fejkkonton där dom låtsas vara barn och är drivande i konversationen, så kandiderar man till att bli uthängd.
Citera
2023-08-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Laddade ned appen och pröjsade men något stämmer inte. 5 dömda/eller dumpen pedofiler i hela staden jag bor. Verkar ju fantastiskt om det kan stämma. Men tyvärr är nog information inte korrekt.
Appen är rena klickbaiten tyvärr och vi är många som gått på den.

Du kan begära återbetalning från såväl Google som Apple Store

Gör det, så svinet inte får några pengar.
Citera
2023-08-06, 20:01
Medlem
Hajlajfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Du kan begära återbetalning från såväl Google som Apple Store

Gör det, så svinet inte får några pengar.

Hur gör man det?
Citera
2023-08-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Något jag noterat med denna app också är alla svenskar som finns med på appen är i princip uteslutande uthängdaa på dumpen. Och övriga som finns med har namn med härkomst från icke skidåkande nation. Känns som att det föreligger en viss vinkling här…

Riktigt så är det ju inte men i storstäderna så är majoriteten av de utsatta på kartan invandrare vilket kanske inte är jätteshockerande.
Citera
2023-08-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Laddade ned appen och pröjsade men något stämmer inte. 5 dömda/eller dumpen pedofiler i hela staden jag bor. Verkar ju fantastiskt om det kan stämma. Men tyvärr är nog information inte korrekt.
Appen är rena klickbaiten tyvärr och vi är många som gått på den.

Du kanske bor i en liten stad eller så har vissa av de dömda fått skyddad identitet.

Jag ska dock inte säga så mycket då jag inte laddat ner appen av snålhet.
Citera
2023-08-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajlajf
Hur gör man det?

Apple:
https://support.apple.com/sv-se/HT204084

Google Play: (scrolla ner och tryck på begär återbetalning)
https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=sv
Citera
2023-08-06, 20:04
Medlem
Finns det dom som inte har blivit uthängda på dumpen som också är med?
Citera
2023-08-06, 20:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men inte ens Dumpen har publicerat namnen på dessa. Går de efter typ Flashback bara när de listar. Då kan det ju helt klart hända att helt oskyldiga kommer med där..

Jag vet inte.. Men dom har ju tydligen något som heter dumpenkartan enligt tråden? Ingen aning om hur den funkar, men eftersom dom inte publicerar namn lär det ju inte vara folkbokföringsadress heller.. Kanske närmsta stora stad? Eller stad dom valt för att mötas?
Citera
2023-08-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Var det inte unga asiatiskor då? En 18 årig thaibrud kan ju fan se ut om 12.

Även en antal standard svenska tjejer kan passera som 14 när de är 18 och vice versa.
Citera
2023-08-06, 20:05
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Finns det dom som inte har blivit uthängda på dumpen som också är med?

Jag har inte appen, så jag vet inte, men skulle gissa att det är alla som är registrerade på Lexbase för sexualbrott + dom gäddor dom har lyckats identifiera, hur dom nu gör det.
Citera
2023-08-06, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Du låter som en pedofil försvarare.Vet man vart en pedofil bor så är ju det bra,det tycker vem som helst som inte är pedofil,svårt att tro att majoriteten av pedofiler begår sina brott runt son bostad.Utan det är just det att man vet om personen jobbar hen inom skola/idrott etc.Precis som jag kollat upp om det bor kriminella invandrare i porten jag bor,det är en säkerhet att ha för oskyldiga normala människor.

Misstänker att du själv är dömd för sexualbrott? Är du botad menar du och tycker det är jobbigt om det kommer fram?

Du bygger upp en fasad genom att vara hård mot pedofiler och acceptans av sidor och appar som hänger ut dem bortom rättsväsendet.
Samtidigt genom ditt inlägg försöker du styra bort läsaren från att ta till sig hans inlägg som faktiskt beskriver hur det fungerar och både polis som jobbar med det/offer har samma insikt.
Du vill att allmänheten ska fortsätta att tro att pedofiler lurpassar i buskar eller visar snoppen på öppen gata?.
Det är mycket möjligt att du är en pedofil och att du blev rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in