2023-08-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Intressant att Lexbase ägare INTE är med, som är dömd för hårdhänta sexköp av barn…

https://sakerhetsbloggen.net/2021/01/18/verifiera-ab-grundare-magnus-grondal-domd-for-sexkop-av-barn/amp/

Något jag tänkt på och tycker är väldigt intressant ändå att så många svenska företag använder sig av laxebase företagstjänst och väljer att stötta en dömd barnvåldtäktsman för att illvilligt och in i döden förhindra att dom skulle råka anställa någon som har åkt fast för att röka lite brass…
Citera
2023-08-06, 15:57
Medlem
https://dumpen.se/2023/08/06/pressmeddelande-dumpen-tar-avstand-fran-app-som-hanger-ut-oskyldiga/

Dumpen tar avstånd pga frikända hängs ut
Citera
2023-08-06, 16:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-08-01
Vad tror vi om apptjänsten?

Med den nya tjänsten kan vem som helst knappa in sin adress och se vilka personer dömda för sexualbrott mot barn som bor i närheten. Men enligt juristen Ängla Pändel riskerar appen att bryta mot lagen.

Genom att skriva in en adress får användaren upp en karta som visar var personer som är dömda för sexualbrott mot barn bor.

”Vårt syfte är inte att hänga ut folk”
Bakom den nya appen står bland andra Jonas Salminen. Han slår ifrån sig kritiken.

Hittills har de inte fått någon anmälning om förtal mot sig, men han räknar med att det kommer inom kort.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-app-hanger-ut-sexbrottslingar-bryter-mot-lagen-enligt-jurist

Om man då får reda på att en granne är dömd pedofil - vad ska man göra med den infon?

Personligen bryr jag mig inte ett skit om vad mina grannar gör eller har gjort. Skulle aldrig gå in och snoka i folks liv utan anledning.
Citera
2023-08-06, 16:01
Medlem
Folk som tycker det är bra att en godtycklig app hänger ut folk som sexualbrottslingar är ju dumma i huvudet. Varför skulle man lita på denna? En godtycklig app som kan förstöra folks liv. Deras apputvecklare kanske blandat ihop något API och helt plötsligt hänga oskyldiga ut.
Citera
2023-08-06, 16:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51ragaj
Köpte appen.
Ser nu att det bor 2 pedofiler i mitt område!

Så vad ska du göra med den infon? Känner du att ditt liv blev bättre för att du nu vet om detta?
Citera
2023-08-06, 16:06
Medlem
Något jag noterat med denna app också är alla svenskar som finns med på appen är i princip uteslutande uthängdaa på dumpen. Och övriga som finns med har namn med härkomst från icke skidåkande nation. Känns som att det föreligger en viss vinkling här…
Citera
2023-08-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om man då får reda på att en granne är dömd pedofil - vad ska man göra med den infon?

Personligen bryr jag mig inte ett skit om vad mina grannar gör eller har gjort. Skulle aldrig gå in och snoka i folks liv utan anledning.

Kanske schysst att veta så man kan vara uppmärksam ifall ungarna plötsligt kommer hem och berättar att aktuell granne bjudit på godis eller liknade då kan man ju verkligen börja ana somalier i skidbacken och setill att ungarna absolut inte låter sig bli bjudna på godis eller liknande av denna granne.
Citera
2023-08-06, 16:09
Medlem
Citat:

Med den nya tjänsten kan vem som helst knappa in sin adress och se vilka personer dömda för sexualbrott mot barn som bor i närheten. Men enligt juristen Ängla Pändel riskerar appen att bryta mot lagen.

Genom att skriva in en adress får användaren upp en karta som visar var personer som är dömda för sexualbrott mot barn bor.

Bakom den nya appen står bland andra Jonas Salminen. Han slår ifrån sig kritiken.

Hittills har de inte fått någon anmälning om förtal mot sig, men han räknar med att det kommer inom kort.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-app-hanger-ut-sexbrottslingar-bryter-mot-lagen-enligt-jurist

Märkligt att han påstår att det inte handlar om att hänga ut folk, för det gör det givetvis. Men med det sagt så känns det ändå bra att hålla koll på pedofilerna.
Citera
2023-08-06, 16:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Kanske schysst att veta så man kan vara uppmärksam ifall ungarna plötsligt kommer hem och berättar att aktuell granne bjudit på godis eller liknade då kan man ju verkligen börja ana somalier i skidbacken och setill att ungarna absolut inte låter sig bli bjudna på godis eller liknande av denna granne.

Man behöver väl ingen jävla app för att säga till sina ungar att aldrig acceptera godis av okända snuskgubbar?
Citera
2023-08-06, 16:17
Medlem
L3nn4rts avatar
Synd att dom ska ha betalt för den, borde vara gratis.
Finns det inte nån liknande tjänst fast på nätet, där man kan se vilka dömda pedos det finns i den stad man bor?
Senast redigerad av L3nn4rt 2023-08-06 kl. 16:19.
Citera
2023-08-06, 16:19
Medlem
Citat:

SVT gör inte sitt jobb genom att utelämna appens namn. Artikeln visar tydligt att SVT:s journalistik alltid drivs av en agenda; för eller emot något. Journalistik ska vara konsekvensneutral.
Citera
2023-08-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Synd att dom ska ha betalt för den, borde vara gratis.
Finns det inte nån liknande tjänst fast på nätet, där man kan se vilka dömda pedos det finns i den stad man bor?

Din lokala domstol?

Att folk, som du, är så jävla tappade är otroligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in