2023-08-05, 13:43
Medlem
Overminds avatar
Undrar vem som dör eller "försvinner" först. Zelensky eller Putin. Putin är ute och far på sitt tåg och gömmer sig och Zelensky uppehåller sig i olika bunkrar?
Citera
2023-08-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man har ju i ärlighetens namn undrat det samma om dig. Du har ju ändå investerat en del känslor i detta.

Nu bryter Ukraina genom de ryska linjerna, och Ryssland har inte något mer att sätta emot.

Förutom det verkar Svarta havet vara en skjutbana där ryska fartyg agerar måltavlor för ukrainska drönar.

Har du en exit plan?

Exit plan. Det här kommer att lösas vid förhandlingsbordet.
Citera
2023-08-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ukrainska armen har i princip inte vunnit någon mark under de senaster månaderna. Offensiven har stannat av och det kommer att bli uppenbart för det som backar Ukraina att det är slöseri med resurser att fortsätta stödja ett krig som inte kan vinnas utan oändligt mycket mer lidande på båda sidor.

Finns bara en lösning och det är förhandlingsbordet.

Det är väntat. Jag nämnde för flera månader sedan att taktken måste vara att slå på försörjningslinjer. Det tar flera månader innan det ger effekt. Tills dess står det still.
Citera
2023-08-05, 13:53
Medlem
Citat:
Poängen är deras globala närvaro på ställen där de inte har något att göra.

Varför i så fall så mycket snack om siffran 750? Är det ställen som de är närvarande på så är det ju antalet länder som är det intressanta, inte hur många anläggningar eller byggnader de har. Hur många länder är USA militärt närvarande i jämfört med Ryssland? Ryssland är också militärt närvarande i ganska många länder, handlar om ett dussin länder och ett halvdussin till där man håller på att upprätta baser.

Edit: USA har baser i ett drygt tjugotal länder. Men så gott som alla baser ligger i Japan, Tyskland, Sydkorea och Italien. Samt Guam och Puerto Rico och de båda sistnämnda är stater i association med USA och invånarna där är amerikanska medborgare, så frågan är om det är att betrakta som "utomlands" även om Puerto Rico och Guam tävlar under egen flagga i OS.
Senast redigerad av Auric 2023-08-05 kl. 14:07.
Citera
2023-08-05, 13:55
Medlem
Citat:
Har inte sagt att någon vinner just nu. Förlorarna finns på båda sidor. Ni som tror att Ukraina kan vinna det här militärt är svagbegåvade.

Ukraina kommer att tvingas till förhandlingsbordet. När vet jag inte. Men om det blir en total ekonomisk kollaps i USA och Europa så kommer stödet till Ukraina att upphöra. Då är det game over.

Om grisar kunde flyga så smakade bacon fågel
Citera
2023-08-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Varför i så fall så mycket snack om siffran 750? Är det ställen som de är närvarande på så är det ju antalet länder som är det intressanta, inte hur många anläggningar eller byggnader de har. Hur många länder är USA militärt närvarande i jämfört med Ryssland? Enligt din egen karta så var ju Ryssland också militärt närvarande i ganska många länder, klart mer än ett dussin.

Jag tror bara vatniks räknar länder som frivilligt har en bas. "Befriade" länder eller pågående SMO räknas inte.

Frivilligt samarbete är ryssofobiskt per definition eftersom all frivillighet är ett hot mot Ryssland
Citera
2023-08-05, 14:08
Medlem
Citat:
Har inte sagt att någon vinner just nu. Förlorarna finns på båda sidor. Ni som tror att Ukraina kan vinna det här militärt är svagbegåvade.

Ukraina kommer att tvingas till förhandlingsbordet. När vet jag inte. Men om det blir en total ekonomisk kollaps i USA och Europa så kommer stödet till Ukraina att upphöra. Då är det game over.

Om du tror att en total ekonomisk kollaps i USA och EU blir följden av att stödja Ukraina en smula och inte handla så mycket direkt med Ryssland ska du nog inte hålla andan medan du väntar. Det är mycket som ska gå i lås för dig för att det ska hända. Varför har du Alex Jones som avtar? För att provocera eller för att skylta med att källkritik inte är din grej?
Citera
2023-08-05, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ukrainska armen har i princip inte vunnit någon mark under de senaster månaderna. Offensiven har stannat av och det kommer att bli uppenbart för det som backar Ukraina att det är slöseri med resurser att fortsätta stödja ett krig som inte kan vinnas utan oändligt mycket mer lidande på båda sidor.

Finns bara en lösning och det är förhandlingsbordet.

Var får du din information ifrån? Din bleka, tonårsfinniga röv?

Alla andra redovisar Ukrainas framsteg. Vi pratar kvadratmil under offensiven, kvadratkilometer enbart denna vecka.

https://www.fbcnews.com.fj/world/ukraine-retakes-15-square-kilometers/

Vad är du för tramsig pellejöns?

”Förhandlingsbordet”?

Varför det?

Verkar tvärtom som att ukrainarna har fått piss-ryzzlands katastrof till invasion att stanna av helt. De retirerar kraftfullt. För att sedan fortsätta att retirera. Hur lång tid höll clownerna på med att försöka erövra bakhmut? 10 månader? Hur lång tid har det tagit ukrainarna att kasta ut piss-ryzzen? 10 dagar….!

Och nu har Wagner gått på långledighet. Kvar är det sämsta bottenskrapet mänskligheten har skådat.

För egen del hoppas jag att det tar många år att kasta ut och slakta pissryzzen men nu ser det ut som att ryzzama överger sina främsta linjer och då lär det vara kört. Men det har vi ju vetat om sedan den 28 februari 2022.

Putins fullkomligt misslyckade tredagarskrig.
Citera
2023-08-05, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Man har ju börjat förhandla idag i Saudiarabien!!

Nej, nej.

Ett stort antal länder diskuterar hur man på bästa sätt ska straffa piss-ryzzland den dag som de ger upp. Ett stort antal länder diskuterar alltså hur mycket det ska kosta piss-ryzland att helt oprovocerat anfalla ett grannland, en suverän stat, den kostnad som krävs för att det ska ta jävligt lång tid för piss-ryxzen att försöka sig på samma idiotgrej igen.

Man skulle kunna kalla det fredsvillkor också.
Senast redigerad av ABanderas68 2023-08-05 kl. 14:21.
Citera
2023-08-05, 14:17
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:

Jag tror snarare att du får sätta ditt hopp till att Trump vinner nästa val. Om du sätter ditt hopp till att väst ekonomi ska kollapsa innan den ryska då ser det dystert ut för Putin och hans hantlangare.
Citera
2023-08-05, 14:19
Bannlyst
Citat:

Fria fantasier. Önsketänker du ofta? Fungerar det bra?

Varför i all världen ska det bli en ekonomisk kollaps i USA och Europa? Skulle vara spännande att se vilka indikationer du har på den enorma kollapsen. Vad som skulle kunna få centralbankerna att gå omkull.

Låt höra!

Men kom fan inte dragande med petrodollarn….
Citera
2023-08-05, 14:29
Medlem
Nihennas avatar
Lyssnat på två videos med Chas Freeman och McGregor och vad är min ärliga åsikt? Jag förstår faktiskt att lättpåverkade människor blir övertygade av smörjan de pratar.

De har båda ett väldigt karismatiskt sätt att prata på, och det de säger "makes sense" på ytan... om man inte fortsätter gräva i det de säger och vad för agenda de kan tänkas ha kring det de säger (hint: ett instabilt väst som imploderar för att få väck "liberala värderingar som förstör vårt samhälle").

Det är alltid nyttigt att lyssna på den andra sidan, och som sagt så är jag inte ett dugg förvånad att en viss typ av publik tar deras ord som fakta

https://www.youtube.com/watch?v=w9h2-_CaXSc
https://www.youtube.com/watch?v=-zNSiEmyMuI

Det var dessa två som jag lyssnade på, för info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in