2023-08-04, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag tänkte också på Nicolas Cage, men vet inte om han är en dålig skådespelare som ändå lyckats få ett antal (huvud)roller eller om han är en bra skådespelare som är kass på att välja rätt filmer.

Jag läste en intervju med någon regissör som sade att Cage är i stort behov av regi. Han gör exakt som han blir tillsagd och får han inte bra regi och direktiv så kan han inte få till det på egen hand och spelar över.

8mm är en av Cage bästa filmer enligt mig, men även där spelar han över otroligt mycket i de scener där han är upprörd eller ledsen. Jag tycker det märks väldigt stor skillnad på inlevelse och talang i den filmen när Gandolfini eller Phoenix spelar mot Cage.

Med det sagt så gillar jag ändå Cage!
Citera
2023-08-04, 08:25
Medlem
SnutteFia03s avatar
Tommy Wiseau. Helt fantastisk i The Room, men kanske inte av de anledningar som han avsåg. Svårt att ibland avgöra om han verkligen var seriös eller om det hela var ett slags intrikat skämt.
Citera
2023-08-04, 08:30
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Inlägg raderade. Droppa inte endast namn, motivera och/eller exemplifiera.

/Moderator
Citera
2023-08-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag tycker Adam Sandler är helt värdelös som skådespelare, men tittar ändå på hans filmer

Höll med tidigare, men har ju gjort några senare roller där han hyllats ordentligt? Tänker på främst Hustle och Uncut Gems bla.
Citera
2023-08-04, 09:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Christian Bale, Daniel Day-Lewis och Philip Seymour Hoffman är en skådespelartrio som är sjukt underskattad. Alltså underskattade i sin medelmåttiga uselhet, de är alltså så dåliga att de faktiskt blir bra, eller underhållande kanske är bättre ord. Riktigt jävla underhållande är de. Alla tre.

Tror det handlar mycket om att dessa herrar brukar gå in så absurt mycket för sina roller. Det är så intressant att se de stora ansträngningarna och ambitionerna som alltid lyser igenom på vita duken, samtidigt som inget någonsin lyfter eftersom deras nämnda uselhet också alltid lyser igenom. På något paradoxalt vis blir det bra, man sitter som klistrad när dessa ”presterar” sitt så kallade skådespeleri.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-08-04 kl. 10:19.
Citera
2023-08-04, 09:32
Medlem
StigEngstroms avatar
Jag tycker att Will Smith alltid framstått som en svag skådespelare och aldrig fått en roll där han direkt varit tvungen att leverera på allvar.
Citera
2023-08-04, 09:39
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Ingen som nämnt Jean Claude Van Damme?!

Actionkungen från 80/90 talet.
Citera
2023-08-04, 09:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nja, tittar du på "The Rock" så framstår han som pinsamt dålig bredvid Sean Connery.

Tror dock många blandar ihop bra/dålig skådespelare med att man inte gillar personen. Dvs du gillar nog Sean connery mer och därför tycker du att han är bättre skådespelare
Citera
2023-08-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag tycker att Will Smith alltid framstått som en svag skådespelare och aldrig fått en roll där han direkt varit tvungen att leverera på allvar.

I am Legend, I.Robot? Tycker han levereade på allvar där

Adam Sandler är ju som flesta säger klockrena valet. Sjukt dålig skådespelare, ändå har jag sätt alla filmer han är med i och gillat de flesta :P Såg Waterboy typ 100 gånger när jag va barn haha
Citera
2023-08-04, 10:06
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tänker på en svensk skådis

En dramatenfjant som heter Örjan Ramberg.

Varit med i en del Tv-Produktioner, och han har aldrig svikit i sitt signum som en helt frånkopplat drama-queen helt ur synk med alla andra i ensemblen. Det är inte skådespeleri, det är en uppvisning av en patologisk typ av narcissism av en sort som är oförmögen att pejla in våglängden på sina motspelare.
Han är bra och användbar som exempel för en skådis som enbart kan spela bittra gubbar och riktiga as, för att han spelar sig själv

Så jävla pricksäker analys av den vidriga idioten.
Citera
2023-08-04, 10:08
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Andra som är fullständigt kassa, och därför är bra, är John Goodman, Heath Ledger, Tim Robbins, Joaquin Phoenix och Jeff Bridges. Igen handlar det nog om en krock mellan vilja och förmåga. Det känns som skådespeleri är deras livs-kall, de är något av skådespelar-pretton. Kombon med att de samtidigt har noll talang gör det så jävla bra på något sätt, svårt att förklara det där, de som fattar, fattar. Kan inte bestämma mig vem som är allra ”bäst” i den här kategorin.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-08-04 kl. 10:22.
Citera
2023-08-04, 10:11
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Arnold.

https://www.youtube.com/watch?v=hBN04hiDkbw

Björnfajten.

https://www.youtube.com/watch?v=gWGuyo8F7MA

Han gjorde en sådan fantastisk resa.
Ja Arnold är väl ingen skådespelare i topplistan direkt.
Men han är jävligt grym ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in