2023-08-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Brukar det vara över 50 skadade och över 100 gripna även på derbyn?

Tycker mer det ser ut som ett fältslag.

Men du såg det inte komma, eller hur?

HAHAHA.. påstår du att det är samma kaos med flygande stenar och brinnande bilar/byggnader när Hammarby & AIK möts...? Dumma jävla idiot. Somna om.
Citera
2023-08-03, 22:53
Medlem
hashs avatar
LoL,
Vi har importerat massa negrer i tron att dom ska tillföra något bra för Sverige.
Vad får vi, kaos som dom drar med sig från sin hemländer.

Fyfan vad många svennebananer är naiva.
Citera
2023-08-03, 22:53
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Hyser såklart inga sympatier för dessa individer, men när det är derby så är det långt över 1000 som stökar på ungefär samma nivå.
Så är det och i de apflockarna finns det också en hel del som borde frihetsberövas.
Fotbollen skulle må bra av att de individerna återställer norrländska våtmarker under sommaren och skottar ensliga skogsbilvägar för hand på¨vintern.
Citera
2023-08-03, 22:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
HAHAHA.. påstår du att det är samma kaos med flygande stenar och brinnande bilar/byggnader när Hammarby & AIK möts...? Dumma jävla idiot. Somna om.

Nej, jag svarade på en som jämförde med derbyn. Hur står det till med läsförmågan?
Citera
2023-08-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, jag svarade på en som jämförde med derbyn. Hur står det till med läsförmågan?

Syftet var att svara honom, inte dig
Citera
2023-08-03, 22:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wejkipejki
Jag tänker.... Lundin oil en ung o ambitiös Carl Bildt back up av bröderna "verkar men tror de inte syns" back in the days... minns ni? Kan detta vara pengar dyrkarnas karma som drabbar oss??? Igen?? eller?! Hej

1. du blandar ihop sudan med eritrea
2. du blandar ihop lundin med wallenberg
3. du blandar ihop carl bildt med någon som representerar alla svenskar
4. "hej".
Citera
2023-08-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
https://www.expressen.se/nyheter/kaos-vid-demonstration-pakar-och-stenkastning/
"Expressens reporter som befinner sig på platsen beskriver situationen som ”totalt kaos”.
Minst nio polisbussar finns på platsen. På bilderna syns hur poliserna är kraftigt underbemannade jämfört med motdemonstranterna som har stormat festivalområdet."

Haha. En av mina favoritgrejor att se i Sverige.
Man behöver inte fråga. "Någon som vet mer?"

Kraftiga murar runt hela järva så får kaosbabbarna sköta sig själva, jag vill varken se sådant här skit eller upplopp pga fotbollsfans
Citera
2023-08-03, 22:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Det är några frågor som kommer ur det här;
1. Vad gör dessa människor i Sverige?
2. Varför har de flyttat till Sverige?
3. Varför flyttar inte de regimtrogna till Eritrea?
4. Varför använder inte Polisen vapen som eldkastare, högtrycksvatten el liknande?
5. Vad kostar denna händelse oss ? (förutom alla de bidrag som betalas ut?)
6. Vad händer efter detta? Utvisningar?

1. De får gratis pengar utan några som helst krav på motprestation.
2. Se punkt ett.
3. Se punkt ett.
4. Därför att vi befinner oss i Sverige, här får man saft och bulle i stället.
5. Summorna detta kostar är sannolikt gigantiska.
6. Utvisningar? Ha ha ha, jag skrattade gott där. Inte ett skit kommer att hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Kraftiga murar runt hela järva så får kaosbabbarna sköta sig själva, jag vill varken se sådant här skit eller upplopp pga fotbollsfans

Järva är en lite bättre version av O-block i södra Chicago. Googla om du vill se, inte riktigt som Hamptons i New York eller Bel Air i L.A
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
En eritreansk kvinna ger en Dan Eliasson förklaring varför dessa "ungdomar" gjorde så här:

https://www.youtube.com/watch?v=1VZ7g5pjFfA

Vilket jävla kaos. Små feta poliser. Alla riktiga poliser bevakar väl Pridefestivalen.

Tydligen var de tvungna att göra på detta vis, kasta sten, bränna tält och utöva våld. För att de hade fått nog.
Ingen tanke på att de samtidigt raserar landet dit de aktivt sökt sig. Som gett dem asyl och bidrag, försörjning på livstid.

Kommer det att låta likadant om svenskar börjar få nog?

Såg ut som vallning av kor eller får när poliserna körde ut på fältet för att samla ihop flocken.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nu har har jag kollat den långa videon, som visar själva tågandet. Alltså, det är extremt få av dom som har plakat och flaggor. Jag får känslan av att detta med demonstrationen bara var en bluff för att myndigheterna inte skulle förstå att något annat var på gång.
Haha, det var naturligtvis inget demonstrationståg utan en "motdemonstration". Det brukar betyda våld.

Tillägg: Motdemonstration utan demonstration.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Politikerna kommer att ställas till svars tids nog.

Får hoppas på det men jag tvivlar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in