Resultat: Att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan?
Bra
14,69%
89 röster
Dåligt
72,44%
439 röster
Varken för eller emot, flagga som flagga
10,40%
63 röster
Vet ej
2,48%
15 röster
2023-08-03, 19:54
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Mycket bra initiativ av statsministern! Att den homofoba pöbeln i tråden blir uppjagad är en underhållande bonus
Pride har inget att göra med homosexuella nu för tiden. Så att vara emot pride är knappast homofobiskt.
Citera
2023-08-03, 20:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jag tycker inte att flaggan på Sagerska husets balkong varken gör till eller från. Men ibland tycker jag att flaggan, och andra pridesymboler lyfts fram så ofta att det börjar kännas smått hysteriskt. De allra flesta har väl ändå full acceptans för olika preferenser? Ännu fler flaggor blir litet som att slå in öppna dörrar.

Det får mig att fundera i en annan riktning:

Har prideflaggan blivit ett diskret sätt för politiker i alla läger att hålla islam på armlängds avstånd?
Citera
2023-08-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Pride har inget att göra med homosexuella nu för tiden. Så att vara emot pride är knappast homofobiskt.

Jaså, var kan jag läsa mer om det?
Citera
2023-08-03, 20:35
Medlem
Ganonitos avatar
Vidrigt såklart. Pedofilflaggan är inget att hylla eller fira.
Citera
2023-08-03, 20:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, tydligen. I den mån det nu är "politik" att hänga upp en HBTQIUX-flagga utanför sin bostad.

Sagerska palatset är inte Tuffe Uffes privata bostad och han gör det inte som privatperson utan som statsminister.
Citera
2023-08-03, 20:42
Medlem
Den där flaggans färger ska symbolisera alla möjliga grupper som är utanför. Finns tydligen en nyare variant med ännu fler färger för smala avvikelser. Men varför ska just dom få vara med? Varför finns det ingen färg för stackars finniga incels el extremt ensamma gamla?
Citera
2023-08-03, 20:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Sagerska palatset är inte Tuffe Uffes privata bostad och han gör det inte som privatperson utan som statsminister.
Jag förutspår att SD backar i nästa val. Tror inte att sverigevännerna är särskilt nöjda med vad de fått för sina röster hittills.
Å andra sidan visste de ju om att Åkesson ämnade stödja pilsnerflaskans "sida i politiken", så nog fick de vad de röstade på alltid...
Citera
2023-08-03, 20:46
Medlem
Citat:
Vidrigt såklart. Pedofilflaggan är inget att hylla eller fira.

Vilken pedofilflagga?
Citera
2023-08-03, 20:49
Medlem
Citat:

Det passar utmärkt! I Sverige får man älska vem man vill. Får man inte det i ditt land?
Citera
2023-08-03, 20:49
Medlem
nittinies avatar
Det här med Pride börjar kännas överspelat.

Nu går vi vidare, är sommaren över eller tror ni att Sverige vinner i fittfotbollen?

Vinterns storsäljare blir tunna våfflade långa anorakar, tror jag.
Det var länge sen en ny ost presenterades
Är torkad basilika något att samla på, kanske egenodlad?
Diskutera.
Citera
2023-08-03, 20:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vilken pedofilflagga?

Pride såklart.

Citat:
Det passar utmärkt! I Sverige får man älska vem man vill. Får man inte det i ditt land?

Det handlar inte om att älska vem man vill. Det handlar om att ta ställning för en pedofilorganisation som är för att sexualisera och grooma barn.
Citera
2023-08-03, 20:57
Medlem
Citat:
Pride såklart.

Det handlar inte om att älska vem man vill. Det handlar om att ta ställning för en pedofilorganisation som är för att sexualisera och grooma barn.

Du verkar gå på efterbliven propaganda exempelvis rysk sådan.

Pride står självfallet inte för pedofili. Kan du styrka ditt påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in