Varför är en av personerna på filmen blurrad? Och bara en?
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Är det måhända Björn Söders ansvarslösa tweet om pedofiler som är gnistan?
Ja, jag känner att på något sätt är det här nog Sverigedemokraternas fel ändå. Kanske är det den strukturella rasismen och den akuta bristen på fritidsgårdar som tvingar dem att bete sig på detta sätt.
Ska ju vara en festival, inte demonstration som många skriver. Festival, fest. Klart, om det kommer skarpa motsättningar till Sverige kan det nog smälla en del på festivaler.
Enligt nån freedom-kämpe på twitter så är det planerat långt i förväg och folk har rest hit från andra länder för att visa sitt missnöje med de regimtrognas festival.
När man ser bilderna på hur demonstranterna blockerar bilisterna så skrattar man nästan. Jag kan föreställa mig hur "Gunilla" med regnbågsflaggan på sin profilbild, och medlem i "vi gillar olika" och "vi står inte ut!" sitter där och får uppleva mångkulturen i vitögat och försöker besinna sig, samtidigt som hon är helt oförstående till vad som försiggår framför ögonen på henne.
Vilka är de här människorna?
Vad vill dem?
Vad är det där för flagga?
Vad är det som händer egentligen?
Ska ju vara en festival, inte demonstration som många skriver. Festival, fest. Klart, om bomber och granater kommer till Sverige kan det nog smälla en del på festivaler.
Demonstrationen/protesten är ju dom som kom dit eskorterade av den naiva polisen.
Hade här nu varit lite stake i regeringen skulle de slängt ut alla som deltog i kravallerna. Hur kan förövrigt utlänningar tillåtas demonstrera i Sverige?