2023-08-03, 16:46
Medlem
Är det fortfarande upplopp eller har situationen lugnat sig, någon på plats som vet?
Citera
2023-08-03, 16:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Svenska och norska flaggan vajar högt på platsen

haha!! nu får du rota i lådorna. inte ens expressen har lyckats fota annat än negrer på plats, trots en erkänd hängivenhet till osanning
Citera
2023-08-03, 16:47
Medlem
Låt oss prata lite om bakgrunden till varför detta händer i Sverige.

Sossarna och den förra regeringen har alltså beviljat asyl till Eritreaner som sagt sig vara förföljda av regimen där de kom från. De ljög och istället är de här för bidragen. Fast forward till idag och någon beviljat tillstånd för "flyktingar" att hedra regimen i landet de "flytt" från. Jag vill veta vem denne någon är. VEM på kommunen i Tjockhult är ansvarig för sommarens stora oroligheter??
Citera
Medlem
Finns alltså just nu ingen livesändning från någon från området?
Citera
Medlem
Svinriks avatar
Tittar man på bilderna i Sydsvenskan så verkar det vara osynliga personer som orsakar stöket.
https://www.sydsvenskan.se/2023-08-03/upplopp-vid-eritreansk-festival-i-stockholm
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Eritreaner har ingen djungel. En jävla massa sand dock!
Ska man vara rasist ska man iaf vara påläst så det blir korrekt rasism.

Jag tycker detta ser ut som djungel.

https://3.bp.blogspot.com/_6izHM7-NzcQ/TNnzYiBAYII/AAAAAAAABII/UZC89KXaol0/s1600/Eritrean+landscape+5+-+jungle+rain+forest.jpg
Citera
2023-08-03, 16:48
Medlem
Alltså - av samma sketna mynt (afrikansk migration till väst/Sverige) - så blir det oavsett skit utav det - hur man än vrider på myntet. Aldrig nått positivt från Aftika i Sverige sammantaget 👎
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Är det fortfarande upplopp eller har situationen lugnat sig, någon på plats som vet?
Media har stort sett slutat rapportera.
Vad det betyder vet jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkobyDo
Kan någon insatt berätta vad som ligger bakom tumultet i sak?

Vi ger uppehållstillstånd och medborgarskap till både offer och förövare. Väl här är man fortfarande ”lite oense”.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Låt oss prata lite om bakgrunden till varför detta händer i Sverige.

Sossarna och den förra regeringen har alltså beviljat asyl till Eritreaner som sagt sig vara förföljda av regimen där de kom från. De ljög och istället är de här för bidragen. Fast forward till idag och någon beviljat tillstånd för "flyktingar" att hedra regimen i landet de "flytt" från. Jag vill veta vem denne någon är. VEM på kommunen i Tjockhult är ansvarig för sommarens stora oroligheter??
Jag har de flesta erititreanska assylanter kom nog hit under den borgerliga tiden, kom ihåg att det var framför allt Moderaterna som har drivit den generösa invandringspolitiken
Senast redigerad av Clodius 2023-08-03 kl. 16:52.
Citera
2023-08-03, 16:49
Medlem
Maureliuss avatar
Såhär blir det när den humanitära stormakten Sverige ska envisas med att släpa hit alla andra jävla länders problem hit!

Sverige, ett land som förvandlats till oigenkännlighet, en jävla soptipp!
Citera
2023-08-03, 16:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hahaha eller hur. Jag tog några printscreens på eländet för fick en känsla av att expressen kommer radera alla bilder sen när det urartar. De är som en parodi på… ja jag vet inte vad. Ser sjukt lustigt ut med alla svarta som blir jagade av poliser på en blomstrande svenskt sommaräng.
Såg ut som AI-genererad konst. Någon knapprade in "kulturfestival" "Eritrera" "BLM" "Järvafältet" och "hästsvanspolis".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in