2023-08-03, 16:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Ingen ursäkt att våldta barn. Finns inga.
Alkohol innebär att man skadar sig själv och att man kan utsätta andra för faror.
Det är individen som bär ansvaret. Ingen annan.
Medmänniskorna bör försöka hjälpa, att ställa fram alkohol är inte att hjälpa, att sexchatta med personer är inte att hjälpa.
Citera
2023-08-03, 16:25
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Nej, det gör jag inte – jag följer den här tråden... Sannolikhetslära kan vara svår att tillämpa, då aktörerna är ovilliga att lämna ut relevanta siffror. Jag har vid ett flertal tillfällen efterfrågat siffror på, hur många av de uthängda som har blivit dömda för något brott, men där är det "täfft"...

Du får gärna undervisa mig – eller läsa någon av de vetenskapliga skrifter som jag har länkat till i tråden...

Varför skulle dumpen sitta och mejla ut siffror till dig som privatperson? Du kan inte amatörforska i en fråga och förvänta dig att du ska få allt material du pekat på. Hade du kommit från en institution är jag säker på att du ger ett mer seriöst intryck.

Du har inte länkat till en vetenskaplig tidskrift vad jag har sett.
Citera
2023-08-03, 16:26
Medlem
Bertil.1987s avatar
Martin sonneby blir åtalad för förtal av Patrik sjöberg

https://www.etc.se/inrikes/soneby-aatalas-foer-grovt-foertal-mot-patrik-sjoeberg?utm_source=facebook_feed&fbclid=IwAR12MqX G1ZPhGzmIc60WrcnpS_aGAUw8qEB4KiXzNcsC0EcvIVJFkFRFW Fg
Citera
2023-08-03, 16:29
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Man kan svänga sig med mörkertal när det passar denne. Mörkertal är ett antagande, och kan inte användas i redovisning, man kan nog brasklappa om att det förmodligen finns, men till mer kan man inte använda begreppet. Att det finns i olika fall är säkert, men man vet inte i vilka fall.

Läs rapporten och återkom om du har frågor. Orkar du inte läsa hela så kan du fokusera på upplägg och resultat. Där tar de upp vad du skriver om. Du kan också söka upp källorna bakom och se att den är korrekt utförd på statens vägnar.
Citera
2023-08-03, 16:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Om jag hade alkoholproblem och någon vän ställde fram en flaska vodka på bordet så hade jag antingen sagt att jag inte dricker, hade mitt sug efter alkohol vart så starkt att jag inte kunnat säga nej så hade jag sökt hjälp, hållt mig borta från mina vänner tills jag är tillräckligt stark att säga nej till alkohol även om det bjuds

Dessa personer bör söka hjälp och hålla sig borta från sidor där man får kontakt med andra människor om dom inte kan säga nej ifall ett barn skulle dyka upp
Du har beundransvärd karaktär.
Citera
2023-08-03, 16:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Martin sonneby blir åtalad för förtal av Patrik sjöberg

https://www.etc.se/inrikes/soneby-aatalas-foer-grovt-foertal-mot-patrik-sjoeberg?utm_source=facebook_feed&fbclid=IwAR12MqX G1ZPhGzmIc60WrcnpS_aGAUw8qEB4KiXzNcsC0EcvIVJFkFRFW Fg

En till som får lära sig om konsekvenser
Citera
2023-08-03, 16:34
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Du har beundransvärd karaktär.

Det är en bra lösning. Vet du att du har ett problem med att du vill våldta barn så kanske det är en bra idé att undvika dem? Har du en bättre idé?
Citera
2023-08-03, 16:36
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Medmänniskorna bör försöka hjälpa, att ställa fram alkohol är inte att hjälpa, att sexchatta med personer är inte att hjälpa.

De gör det inte för att hjälpa hans perversion utan för att avslöja den. Vill han ha hjälp får han söka det. En alkolist gör inget olagligt när denne dricker.
Citera
2023-08-03, 16:37
Avslutad
Citat:
Om jag hade alkoholproblem och någon vän ställde fram en flaska vodka på bordet så hade jag antingen sagt att jag inte dricker, hade mitt sug efter alkohol vart så starkt att jag inte kunnat säga nej så hade jag sökt hjälp, hållt mig borta från mina vänner tills jag är tillräckligt stark att säga nej till alkohol även om det bjuds

Dessa personer bör söka hjälp och hålla sig borta från sidor där man får kontakt med andra människor om dom inte kan säga nej ifall ett barn skulle dyka upp

Det är lätt att resonera om, hur man själv skulle ha betett sig i fiktiva situationer...
Citera
2023-08-03, 16:39
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Vi pratar om barn. Inte alkohol.
Så det är ett fundamentalt problem att dina kognitiva förmågor inte är på en normal vuxens nivå. Inget illa menat.

Klarar man inte av att tygla sig från barn så har man en allvarlig störning så att varna om faror är positivt för hela omgivningen.

Om du gillade att bli våldtagen eller blev det som barn, så är det bättre att du säger det rakt ut. För då kan vi försöka se det från ett annat perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Det är lätt att resonera om, hur man själv skulle ha betett sig i fiktiva situationer...
Friska människor kontaktar inte barn. Det händer inte. Gör man det så fick man sannolikt en störning underutvecklingens gång. Då finns det två olika alternativ. Söka hjälp, eller bestraffas/hållas frihetsberövad för andras säkerhet.

Ska vi tillåta att det blir legalt att begå brott mot dig?
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-03 kl. 16:45.
Citera
2023-08-03, 16:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är en bra lösning. Vet du att du har ett problem med att du vill våldta barn så kanske det är en bra idé att undvika dem? Har du en bättre idé?
Lösningarna för de som har känningar måste bli individuella, vilket innebär att man inte kan finna lösning för alla, då man inte alltid vet hur löningen ska utföras. Därmed kan Dumpen skapa män som vill ligga med underåriga. Dumpens fiskare får in männen på tankar som de vill verkställa. De blir därefter uthängda, uppmanas att söka vård, de söker men vården finner ingen lösning. Med resultatet att Dumpen har skapat en praktiserande pedofil.
Citera
2023-08-03, 16:48
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Lösningarna för de som har känningar måste bli individuella, vilket innebär att man inte kan finna lösning för alla, då man inte alltid vet hur löningen ska utföras. Därmed kan Dumpen skapa män som vill ligga med underåriga. Dumpens fiskare får in männen på tankar som de vill verkställa. De blir därefter uthängda, uppmanas att söka vård, de söker men vården finner ingen lösning. Med resultatet att Dumpen har skapat en praktiserande pedofil.
Dumpen förhindrar och minskar riskerna att pedofiler våldtar barn. Att poliser, lagar och regler finns avskräcker pedofiler att våldta barn. Men känner dessutom omgivningen till att någon är pedofil så kommer ”det” att bestraffas ännu hårdare. Då blir det mer avskräckande. Men väljer man att vara lika puckad så kanske man har grovt självskadebeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in