Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Det kan vara en absess eller vad som helst. Ta med morsan till vårdcentralen och få den tilltittad! Bättre vara på det säkra.
Tänk på att kvinnor i hennes ålder ofta kan ha det tufft att hävda sig det blir jävligt lätt för läkare att kasta med dom en ask panodil och inte mer med det. Så fråga om hon vill att du följer med.
Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
Kan vara vad som helst.. Ring VC snarast. Kan ju vara cancer och det är ingen kul historia. Farsan åkte på skelettcancer för ett par månader sen men upptäcktes tidigt så större chanser till överlevnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
Körtel...(kanske).
Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Jag har fått liknande mystisk svullnad på samma ställe ett par gånger. Någon gång var den så stor att jag såg märkbart svullen ut i spegeln under käken och ner mot halsen. Min svullnad har dock aldrig varit ordentligt hård. Det har inträffat ett par gånger på exakt samma ställe och det brukar lägga sig efter ett tag. Jag har försökt googla och kommit fram till att det antagligen är en svullen lymfkörtel. Har velat kolla upp det hos läkare, men grejen är att svullnaden kan försvinna från en dag till en annan, så när man väl får sin läkartid är den antagligen borta.
Om knölen är hård tycker jag definitivt man ska kolla upp den, då känns det inte som något som försvinner.
Citat:
Ursprungligen postat av
B-peth
Kontakta vårdcentralen imorgon!
Tack för svaren, för intresset och värdefulla perspektiv
vi ringde 1177 och fick en väldigt bra vårdrådgivning, dom frågade 30 frågor från en lista som kom i deras databas när dom skrev in var svullnaden satt och storleken på den
Efter det tittade en doktor dom hade kontakt med online på svaren och konkluderade svullen lymfkörtel pga halsinfektion,,,avvakta och se var rådet,,,och svullnaden gick ned två dagar senare.
Blev själv väldigt sjuk i några dagar så har inte orkat gå in och svara, men är generellt strikt imot att folk startar trådar och inte deltar i dom efteråt särskilt om det är "jag-trådar" el frågor som mest tjänar ens privata intressen, så, ber om urs för det