2023-08-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ingen ska luras, ska övertalas, ska lockas, till något i Sverige, möjligen måste säkerhetstjänsten göra något liknande för att fånga in dödliga personer.
Du käkar säkert smågodis i affären också.

Inte för det är jämförbart med att inte kunna sluta sex-chatta med ungar, men lockande, eller hur?
Citera
2023-08-01, 22:27
Medlem
Citat:
Kåthet är driven av olika orsaker, ångest är en stor faktor som driver på. Då kåtheten trycker undan andra obehagliga känslor.

Ångest är vad gäddorna känner efter uthängning, och vad tror du det gör med deras kåthet?? Experter som Dumpen skriver ned i dyn, hävdar att uthängningar snarare förvärrar i många fall.
Låter som kvasi-vetenskap du hittade på nu. Jag har iallafall aldrig läst om liknande i dessa sammanhang och har ingen erfarenhet av sådan ångest att hantera den så. Har du?
Citera
2023-08-01, 22:29
Medlem
Citat:
De får väl ändra lagen till att heta tvångstäkt.

Domstolen lade ut en brasklapp som de gjorde, som löd, kan inte varit i lagskrivarens intentioner att personen döms till det lagen föreskriver. Något sådant skrev de när lagen var ny. Som jag minns en 17 årig flicka låg med en 14 årig pojke, pojken var den pådrivande. Åldern på flickan är jag lite osäker på.

Som lagen är skriven är flickan våldtäktsman, men de ville inte följa lagen då 14 åringen var den som gromade flickan. Men jag är säker på om könen på personerna bytt plats, hade 17 åringen absolut dömts till fängelse, med avdrag för den unga åldern, kanske SIS.

Dumpen har skrivit de ska fortsätta att leverera gäddor till polisen när deras önskade lag är genomdriven. Det var den referensen jag hade till trafikbrott. Hur ska en polis kunna ta emot de gäddorna då polisen inte får locka, pressa eller lura fram brott. Det är möjligt SÄPO får använda sådana metoder. de får nog använda sådant vi vanliga inte vet om.
Jamen lagen ändras nog för du vill det.. Säkert.

Det är tydligt när ålderslagen används att de inte dömer fall där det är liten ålderskillnad och ett förhållande. Finns massor av exempel.
Citera
2023-08-01, 22:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Precis. Inget barn ska luras, lockas eller övertalas till något sexuellt av en vuxen. Nu börjar vi förstå varandra.
Tror inte du förstår, Dumpen får fånga de som söker upp unga för mig, men för mig är det främmande att de spelar kåta, av två anledningar. Inte locka till något de inte absolut skulle gjort utan berömmet. Andra anledningen är att det måste vara sällsynt att barn berömmer, och jag har inte sett några uppgifter att det gjorts någonsin. Jo Dumpen ja visst ja.
Citera
2023-08-01, 22:32
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Öhh... Har du kritik mot Dumpen? P och S måste ha skavsår där bak efter allt ditt fjäskande....

Vad är din kritik mot Dumpen då?

Det baserar bara på mitt tyckande. De är okonsekventa med att blurra dick picks, de är inte tydliga med hur fisket går till (där behöver de bli mer tydliga på vem som tog första kontakten osv), de måste stå tydligare att de kontaktar anhöriga och att trakasserier är ett brott. Liksom tobaksföretag friskrivning sig från ansvaret med texten "rökning dödar", skulle behövas en tydligare varningsskärm när du kommer in på sidan att det är känsligt innehåll för personer över XX ålder. Samtidigt kan de skriva ut chattnamnen på gäddor till yngre personer som inte ska behöva se loggarna eller bilderna.

Det är allt tyckande jag kan komma på nu. De har säkert fler brister.
Citera
2023-08-01, 22:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jamen lagen ändras nog för du vill det.. Säkert.

Det är tydligt när ålderslagen används att de inte dömer fall där det är liten ålderskillnad och ett förhållande. Finns massor av exempel.
De kanske ändrat lagen nu, vet att det inte gått till åtal då de har ungefärlig lika ålder, men, tidigare var det så att om den underåriges vårdnadshavare ansåg det skulle gå till åtal var de tvungna.
Citera
Medlem
Citat:
Tror inte du förstår, Dumpen får fånga de som söker upp unga för mig, men för mig är det främmande att de spelar kåta, av två anledningar. Inte locka till något de inte absolut skulle gjort utan berömmet. Andra anledningen är att det måste vara sällsynt att barn berömmer, och jag har inte sett några uppgifter att det gjorts någonsin. Jo Dumpen ja visst ja.
Du ursäktar förövare som sexchattar med barn och försöker träffa barn om barnet skrev på ett sätt du uppfattar förmedlar att barnet är "kåt"?! Seriöst?! Din människosyn är åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
De kanske ändrat lagen nu, vet att det inte gått till åtal då de har ungefärlig lika ålder, men, tidigare var det så att om den underåriges vårdnadshavare ansåg det skulle gå till åtal var de tvungna.
Nej det står både uttalat specifikt i Lagen.nu och finns otaliga exempel på när det tillämpats.
Citera
2023-08-01, 22:36
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Jag kan skicka några studier och boktitlar till dig (och andra också) som handlar om det.

Där är det intressant att de om gäddan ibland kan vara den som börjar med komplimanger och ibland kan det vara fiskaren. Oavsett om du får komplimanger och beröm av ett barn ger det ingen rätten att utsätta denne för övergrepp. Där får den vuxna visa självbehärskning. Finns det ingen självbehärskning så finns det ett problem hos den vuxna som aldrig ska behöva gå ut över ett barn.
Citera
2023-08-01, 22:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du ursäktar förövare som sexchattar med barn och försöker träffa barn om barnet skrev på ett sätt du uppfattar förmedlar att barnet är "kåt"?! Seriöst?! Din människosyn är åt helvete.
Skriver din lokala ICA att de bjuder på tårta är du säkert där, men kommer du om de skriver de höjt priset?
Citera
2023-08-01, 22:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej det står både uttalat specifikt i Lagen.nu och finns otaliga exempel på när det tillämpats.
Tillämpats som dom? Eller avskrivet, och därmed oskrivet, oprövat.
Citera
2023-08-01, 22:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag kan skicka några studier och boktitlar till dig (och andra också) som handlar om det.

Där är det intressant att de om gäddan ibland kan vara den som börjar med komplimanger och ibland kan det vara fiskaren. Oavsett om du får komplimanger och beröm av ett barn ger det ingen rätten att utsätta denne för övergrepp. Där får den vuxna visa självbehärskning. Finns det ingen självbehärskning så finns det ett problem hos den vuxna som aldrig ska behöva gå ut över ett barn.
Jag får inget svar, när var hur. Hur har man fått reda på att barnen, berömmer, lockar, tjatar, skickar smilys, skriker de är ledsna- besvikna för att det inte blir något. Ropar kom tillbaka?

Var sker det?

Hur gormar de den vuxne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in