2023-08-01, 13:12
Medlem
Gaiafrodites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Varför är detta inte större? Eller har man missat något ?

Jag funderar också på det. Det är ju sjukt viktigt att hitta den andra pojken så snabbt som möjligt. Detta borde vara i varenda media och uppdateras hela tiden. Två pojkar saknade, en hittad mördad och dumpad i skogen. Det finns ju chans att den andra lever i nån källare eller liknande. Jag hoppas att polisen arbetar för fullt med detta och att anledningen till att det är så tyst är att man inte vill att de eventuella gärningsmännen ska få panik och döda pojken.

Ingen som vet vem den andra är?
Citera
2023-08-01, 13:34
Medlem
Någon i Jordbro området som sett ökad polisnärvaro senaste dagarna?
Citera
2023-08-01, 13:37
Medlem
Vill tillägga till er som inte vet, men piratens bror om han nu har någon är från Västerås, likaså piraten. Så det är till 99% inte han som är BO.
Citera
2023-08-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Vill tillägga till er som inte vet, men piratens bror om han nu har någon är från Västerås, likaså piraten. Så det är till 99% inte han som är BO.

Tror piraten ryktet har 0 substans, det är endast en enda som nämnt piraten i tråden sen har alla spunnit vidare på det.

Det har skrivits på tiktok att han endast har småsyskon samt hans syster har skrivit massor där.
Citera
2023-08-01, 13:48
Medlem
TortyrMickes avatar
Pojken som ännu saknas då, finns det någon efterlysning med bild på honom?
Citera
2023-08-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Tveksam känns inte som ett område de borde röra sig, dessutom hittades personen igår eftermiddag.

Enligt media är det Rävens folk som är inblandade i mord/kidnappning av småglinen, Momo hittades utanför Nynäshamn.

Rävens utförare/soldater är starkt kopplade till Jordbro, om du håller någon gisslan/torterar i Jordbro området och killen förblöder och du behöver dumpa kroppen, känns nynäshamn som en bra väg att åka men vad vet jag...

tror inte på att man åker till Hagfors iaf.
Så långt med bil är det inte dessutom mkt skog i Nynäshamns kommun bra plats o dumpa. Du får det o låta som det är 100 mil ifrån
Citera
2023-08-01, 13:52
Medlem
Hemmahörande i Nässjö - kanske satt på något hem och den andra pojken som är försvunnen är från samma hem.

Bara spekulerar..
Citera
2023-08-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hemmahörande i Nässjö - kanske satt på något hem och den andra pojken som är försvunnen är från samma hem.

Bara spekulerar..
Du behöver inte spekulera, för just den informationen har redan framkommit i nyheterna.
Citera
2023-08-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Du behöver inte spekulera, för just den informationen har redan framkommit i nyheterna.

Ok - stod inte i expressens artikel jag läste nyss.

Tack!
Citera
2023-08-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ok - stod inte i expressens artikel jag läste nyss.

Tack!
I Aftonbladets artikel står det. Tror även det stod på tv4. 😊
Citera
2023-08-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Så långt med bil är det inte dessutom mkt skog i Nynäshamns kommun bra plats o dumpa. Du får det o låta som det är 100 mil ifrån

tror du missuppfattade mitt inlägg. det jag var tveksam till var att den okända pojken hittats i hagfors i värmland.... nu har det även framkommit att det inte är relaterat till detta fall, som jag trodde.

MIN teori (enbart spekulation) är att momo torterats i jordbro området och dumpats i nynäshamn.
baserat på att media kopplar räven till detta fall, rävens soldater finns i jordbro området.
Senast redigerad av Bigmike90 2023-08-01 kl. 14:06.
Citera
2023-08-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiafrodite
Jag funderar också på det. Det är ju sjukt viktigt att hitta den andra pojken så snabbt som möjligt. Detta borde vara i varenda media och uppdateras hela tiden. Två pojkar saknade, en hittad mördad och dumpad i skogen. Det finns ju chans att den andra lever i nån källare eller liknande. Jag hoppas att polisen arbetar för fullt med detta och att anledningen till att det är så tyst är att man inte vill att de eventuella gärningsmännen ska få panik och döda pojken.

Ingen som vet vem den andra är?

Känsligt med så unga personer som brottsoffer. Vill väl inte gå ut med info som kan försvåra utredning och sökande av den andra pojken. Kan ju vara så att polisen ber media att inte gå ut med information från hörsägen eller sina egna källor för att inte störa deras arbete. Är det som det ryktas 2 barn som mördas av gängkriminalitet är det extremt känsligt och samtidigt motbjudande och fruktansvärt. Tids nog får vi veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in