2023-07-30, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Kan inte du bara försvinna från denna tråd- vräker ur dig falska rykten och irrelevanta frågor.
Hög fart är helt oskadligt, kan inte ens göra en fluga förnär, ännu mindre slita något i stycken.

Hörde också bara samma rykten som de andra, någon mod kan väl radera allt relaterat till det istället. Lätt med rykten precis efter något hänt
Citera
2023-07-30, 12:55
Medlem
Tidigare på morgonen tänkte jag att satan vad mycket dårar som var ute o körde på väg 50. Galna omkörningar etc.
Citera
2023-07-30, 14:22
Medlem
Braxarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Aha, om jag förstår det rätt så var det folk där för ett event som kallas för stuntkörning men att det vid senare tillfälle var några personer som vill köra fort inne på området. Det var någon av dessa personer som förolyckades, är det rätt uppfattat ?

Det var alltså ingen av de som var där och körde stunt, eller arrangören etc som hade något med detta att göra ?

Jag kan inget om flygfältet eller motorcyklar, vill bara veta vad som hände.

Det var under samma event, alltså på samma flygraka och under tiden som det var stuntkörning där. Så folket som körde race hade som alla andra betalat inträde för att komma in på området osv, men deras beteende inne på själva området var oönskat av både arrangör och övriga deltagare.
Citera
2023-07-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Tidigare på morgonen tänkte jag att satan vad mycket dårar som var ute o körde på väg 50. Galna omkörningar etc.
De som som kör ihjäl sig på MC är till övervägande del idioter. Så det är ingen större förlust för samhället.
Enligt MC-idioterna själva är det alltid någon annans fel att de kör som galningar och lemlästas och dör på vägarna.
"Det var vajerräcke. Det var grus på vägen. En bilist gjorde en vänstersväng och blablabla"
Idioterna begriper inte att de kör oskyddade på ett livsfarligt fordon.
Citera
2023-07-30, 19:20
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Så, ett gäng partycrasher besöker ett event.
Tycker att dom vet bättre än arrangörerna, vad eventet är till för. En av dom visar demonstrativt att köra som en idiot, inte alls är farligt. Dör på kuppen.

Jävlar vad den karman bet hårt.

Undrar hur resten av partycrasharna mår idag? Vad det värt ett liv?

Tycker inte nå synd om snubben som dog, men jävligt tragiskt för arrangören.
Det går fan inte att arrangera någonting längre, utan att det ska dyka upp idioter med egna jävla hitte-på-regler vad eventet är till för.

Och det var fan ingen olycka. Betongsuggan hoppade bara inte upp på banan som nått jävla rådjur. Nej, den stod där.

Ja, jag är förbannad.

Men nu har jag i alla fall, på svenskt vis, fått skriva av mig på webben.
Senast redigerad av Evig.Ingen.Naken. 2023-07-30 kl. 19:21. Anledning: felstavningar
Citera
2023-07-31, 15:43
Medlem
Åkte förbi där idag på MC.

Ska försöka tillföra någonting i tråden.

Jag har aldrig varit där men det kanske har varit avspärrat så här länge rätt över banan.

Jag tror inte någon kör in i dessa om man vet att de står mitt i vägen.

Kör man på flygfältet och har ingen koll på att något står i vägen mitt på banan då blir man nog överraskad.

Så här ser räcket ut.

Det hade nog kunnat hända med en bil också men då är man mer skyddad.
Jag spekulerar ingenting.
Hoppas arrangörerna fick en helhet i den här olyckan.

Skickar med 2 bilder

https://www.bildtagg.se/bild/3ljqi15pykwgaow76r2qf5

https://www.bildtagg.se/bild/k6hnp6079xzuyak1a93pzbb
Citera
2023-07-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Block.14
Hej! Jag var där.
Jag var 3e person på plats efter smällen.
Detta rör sig inte om någon ghostrider, det gäller en medelålders man på en vass glidare.
Jag vet mer detaljer men inget jag berättar av ren respekt för anhöriga.

Noll konsevenstänk mao. Odiagnostiserad ADHD kanske?
Citera
2023-07-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Gyllensten
Åkte förbi där idag på MC.

Ska försöka tillföra någonting i tråden.

Jag har aldrig varit där men det kanske har varit avspärrat så här länge rätt över banan.

Jag tror inte någon kör in i dessa om man vet att de står mitt i vägen.

Kör man på flygfältet och har ingen koll på att något står i vägen mitt på banan då blir man nog överraskad.

Så här ser räcket ut.

Det hade nog kunnat hända med en bil också men då är man mer skyddad.
Jag spekulerar ingenting.
Hoppas arrangörerna fick en helhet i den här olyckan.

Skickar med 2 bilder

https://www.bildtagg.se/bild/3ljqi15pykwgaow76r2qf5

https://www.bildtagg.se/bild/k6hnp6079xzuyak1a93pzbb

Jag hade definitivt tagit en runda i låg fart först för att kolla in banan och ev. hinder innan jag gasade på och gav järnet.
Citera
2023-07-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Jag hade definitivt tagit en runda i låg fart först för att kolla in banan och ev. hinder innan jag gasade på och gav järnet.
Det verkar handla om någon som kört långt över sin förmåga, enligt uppgifterna som kommit fram så hade han kört flera vändor innan det smällde.

Om man kommer till ett stuntevent och börjar tävla i att köra snabbt i en rak linje istället för att stunta så låter det som att man försöker kompensera för sin bristande förmåga. Så jag gissar att det var en grupp som saknar förmågan att stunta som istället började tävla i att köra fort i en rak linje, vilket inte imponerar på någon, vem som helst kan göra det, eller ja, nu misslyckades man ju tydligen med det också.
Citera
2023-08-01, 06:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever

Enligt uppgift tidigare i tråden så hade han redan kört flera repor, så han borde haft koll på hur rakan såg ut redan.
Citera
2023-08-01, 07:17
Medlem
brunnsangs avatar
Jag var där med min Yamaha Dt och försökte hjälpa till men det tog väldigt lång tid för mig att komma fram så jag vände tillbaka när fler folk strömmade till.
Citera
2023-08-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Det verkar handla om någon som kört långt över sin förmåga, enligt uppgifterna som kommit fram så hade han kört flera vändor innan det smällde.

Om man kommer till ett stuntevent och börjar tävla i att köra snabbt i en rak linje istället för att stunta så låter det som att man försöker kompensera för sin bristande förmåga. Så jag gissar att det var en grupp som saknar förmågan att stunta som istället började tävla i att köra fort i en rak linje, vilket inte imponerar på någon, vem som helst kan göra det, eller ja, nu misslyckades man ju tydligen med det också.

Men ditt jävla köttnylle!
Du verkar inte förstå ett skit om mekanik.
Det som troligen orsakade missödet var kokande bromsvätska, det gör att bromsarna slutar att fungera.
Spelar ingen roll om du är helt nybakad förare eller om du är världens bästa. Kokar bromsvätskan så har du noll bromsverkan kvar….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in