Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-01, 06:25
Medlem
Hela Sveriges historia ska tydligen förändras. Vi är ca 7 miljoner etniska svenskar. Vi får väl inse att vi är svarta, bruna och araber. Jag undrar vad de färgade och araberna skulle gilla att t.ex Prince, Michael Jacksson, Nelson Mandela, Obama, Martin Luther King med flera skulle framställas som vita pesoner. Detta att Ronja Rövardotter ska visas med annan hudfärg och rastillhörighet bevisar att dessa människorna saknar egna rollfigurer i Afrika och mellanöstern och egna författare och regissörer. Då de själva anser att det är rasism när det sättes tile färg på på deras rollfigurer, reklam mm.
Citera
2023-08-01, 06:33
Medlem
Äntligen! Nu vill jag ha en somalier som Skalle-Per också.
Senast redigerad av Autobahn76 2023-08-01 kl. 06:35.
Citera
2023-08-01, 06:37
Bannlyst
En neger som rövare, det passar ju bra.

Snart skall vi ha en kolbit som emil i lönneberga oxå. Då fortfarande brödrafolket väl gällde och inte Sveriges väl, så skall illbatningen var en neger, för att verkligen avspelar att i Sverige har vi alltid haft negrer.

Eller flytta Emil lönneberg till modernt miljonprogram med socioekonimisk missanpassade negrer som illbatning

Du käre lille Kumlaanstalt'
Här kommer jag igen
Nu är det bråttom, kan du tro
Nu är det klippt igen

Till Kumlanstalten ränner jag
När det är nåt jag gjort
Men anina löper också bra
Fast inte lika fort

Hon som spelade rövardotter på filmen, var ju värsta kommunisten.
Citera
2023-08-01, 06:37
Medlem
DeValeras avatar
I Finland är detta inget konstigt. Finlands nationalhjälte Gustaf Mannerheim spelades av den kenyanska skådespelaren Telley Savalas Otieno. I Finland handlar det inte om vilken färg skådespelare/skådespelerskan har utan på hur bra den gestalta rollen.
Citera
2023-08-01, 06:40
Bannlyst
Den östra landshalvan har inte samma problem mångkultur som vi har. I Finland är negrer fortfarande något exotiskt.

Här lite filmklipp hur det kan gå till
https://www.youtube.com/watch?v=fcUHjv1QOb4

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
I Finland är detta inget konstigt. Finlands nationalhjälte Gustaf Mannerheim spelades av den kenyanska skådespelaren Telley Savalas Otieno. I Finland handlar det inte om vilken färg skådespelare/skådespelerskan har utan på hur bra den gestalta rollen.
Citera
2023-08-01, 06:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Den östra landshalvan har inte samma problem mångkultur som vi har. I Finland är negrer fortfarande något exotiskt.

Här lite filmklipp hur det kan gå till
https://www.youtube.com/watch?v=fcUHjv1QOb4

Så ovanliga är nog inte mörkhyade i Finland. En nuvarande minister menar ju att de sprider som liljekonvaljer.

https://omni.se/ytterligare-en-finla...andal/a/WR2Ezg

Dock så är säkert dessa koncentrerade till Helsingforsregionen och möjligen också till de svenskspråkiga områdena. Kommer ihåg att jag observerade sådana i Kristinestad, Ekenäs och Hangö.
Citera
2023-08-01, 06:47
Medlem
lemmy124s avatar
Ah, Finland morgondagens Sverige. Vilka jävla stolpskott. Har hört av finska bekanta hur fantastiskt och roligt det är att folk blir upprörda över att svarta byter ut vita människor i remakes av filmer.

Som jag märker av jargongen på nätet, är det här ett sånt Falling Down ögonblick för folk. Det är typ:

"Åt helvete med det här, nu är jag för att vi skaffar militärdiktatur och rensar ut alla människor som gör såna här saker, sen kastar vi ut invandrarna på det"

Så även om det bara är en saga, så kanske ni som propagerar för inkludering(exkludering av vita) kanske ska backa lite i denna fråga. Men ni ju naiva idioter som saknar sunt förnuft, och saknar även slutledningsförmåga sålänge ni inte kan ta hjälp av statistik.
Citera
2023-08-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nej, det var han inte.

Det här med skämt och ironi, det är inte din grej va?
Citera
2023-08-01, 07:12
Medlem
DoktorNos avatar
Astrid Lindgrens bok handlar om barnen till två rivaliserande klaner som lever på att stjäla. Jag trodde det handlade om zigenare men konceptet stjälande klaner fungerar alldeles utmärkt även på negrer.

Vilka spelar Mattis och Lovis, Ronjas föräldrar, i ovan nämnda teateruppsättning? Är det också negrer eller är Ronja mulatt eller kanske hittebarn?
Citera
2023-08-01, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Så ovanliga är nog inte mörkhyade i Finland. En nuvarande minister menar ju att de sprider som liljekonvaljer.

https://omni.se/ytterligare-en-finla...andal/a/WR2Ezg

Dock så är säkert dessa koncentrerade till Helsingforsregionen och möjligen också till de svenskspråkiga områdena. Kommer ihåg att jag observerade sådana i Kristinestad, Ekenäs och Hangö.

Dom har inte dom extrema neger problemen som vi har ..
Citera
2023-08-01, 07:13
Medlem
PK-befriads avatar
Kulturmarodörerna är i farten igen.

Ska Ronjas föräldrar Mattis och Lovis vara negrer också? Annars blir det ju konstigt. Det är ju bara negrer som får negerbarn. Ska hela Borkasonsklanen vara blånegrer också eller blir det rasblandning med Birk Borkason? Kan tänka mig att agendamakarna gärna vill få till något sådant.

Tänker givetvis inte se skiten.
Citera
2023-08-01, 07:15
Medlem
Ratads avatar
26 år. Ronja ska väl vara 10 till 12 år? Nog för att man brukar välja skådespelare som är lite äldre än karaktärerna men hon är ju drygt halvvägs till 50.

Personligen är jag mest trött på skådespelerskor som "gör sin egen tolkning" och vill spela "starka kvinnor som kan och inte tar skit". Fan så tråkiga och osympatiska karaktärer det blir när allt är en powerfantasi för skådisarna, manusförfattarna och regissörerna. Att woke underhållning dödar sig själv är inte konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in