Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Avtalet med vete och korn skrev de på 22 Juli 2022 och det gick ut härförleden.
10-åriga avtal för bilar som blir mellan 9-14 år låter jättekonstigt.
Eller spela fotboll i 900 minuter - 10 matcher på raken. Och sen summera gula kort?
Nej, det avtalet var FAKTISKT något som inte överhuvudtaget hade behövts skrivas då det handlade om VAR land EGEN FRIHET till export. Den ENDA som försvårat och ställt krav på den naturligheten ÄR RYSSLAND.
Då de konstigt nog anser sig ha rätt till att STYRA Ukrainas handel. Varför då?
9-14 år vad? Nej, man använder inte försäkringar som de för sådana KORTLIVADE saker, precis som man inte gör för något som GLOBAL handel med säd.
Men. vilka 9-14 år? tror du jag tecknar avtal med mina försäkringsbolag utefter ålders på mina fordorn? 14 år vad??? Jo, KALLEMAN, man tecknar avtal utefter VÄRDET på sakerna, precis som att värdet på exporten utav sädesslag från Ukraina och Ryssland är ovärdeligt försäkrade för LÅNGT mer än tio-års avtal som jag har med mitt försäkringbolag.
Men pssssssst....Jo, man försäkrar saker utefter HUR de används och HUR det skulle te sig om de gick sönder ELLER missbrukades under denna tid. 10 år är standard för saker som ÖKAR i värde, så det behöver du och jag inre prata mer om här.
Vi håller oss till humbrol-färg och dina byggsatser som står redo i Ural istället
EDIT - Vem är intresserad utav bilar som blir 9-14 år när det gäller AVTAL? Korkat att ens dra slutsatser som att vi pratade om "kalles" Renault eller Toyota Camry där.
MEN, det VAR AVTAL det HANDLADE OM, och dem Kalleman, dem bryter INTE något försäkringsbolag även om din bil är 65 år eller 2 år gammal. Dessa AVTAL sträcker sig utefter just BESTÅENDE LÖFTEN, i SKRIFT. Dessa är PRECIS vad RYSSLAND LÅTSAS om inte finnas och kunna BRYTA till skillnad från ALLA andra (förutom serber och annat pack då) som håller sina avtal om de så är på 10-års basis eller sekelvis. SE nu hur Ryssland gör den raka MOTSATSEN. "9-14" år...