2023-07-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Avtalet med vete och korn skrev de på 22 Juli 2022 och det gick ut härförleden.

10-åriga avtal för bilar som blir mellan 9-14 år låter jättekonstigt.

Eller spela fotboll i 900 minuter - 10 matcher på raken. Och sen summera gula kort?
Nej, det avtalet var FAKTISKT något som inte överhuvudtaget hade behövts skrivas då det handlade om VAR land EGEN FRIHET till export. Den ENDA som försvårat och ställt krav på den naturligheten ÄR RYSSLAND.
Då de konstigt nog anser sig ha rätt till att STYRA Ukrainas handel. Varför då?

9-14 år vad? Nej, man använder inte försäkringar som de för sådana KORTLIVADE saker, precis som man inte gör för något som GLOBAL handel med säd.

Men. vilka 9-14 år? tror du jag tecknar avtal med mina försäkringsbolag utefter ålders på mina fordorn? 14 år vad??? Jo, KALLEMAN, man tecknar avtal utefter VÄRDET på sakerna, precis som att värdet på exporten utav sädesslag från Ukraina och Ryssland är ovärdeligt försäkrade för LÅNGT mer än tio-års avtal som jag har med mitt försäkringbolag.

Men pssssssst....Jo, man försäkrar saker utefter HUR de används och HUR det skulle te sig om de gick sönder ELLER missbrukades under denna tid. 10 år är standard för saker som ÖKAR i värde, så det behöver du och jag inre prata mer om här.

Vi håller oss till humbrol-färg och dina byggsatser som står redo i Ural istället

EDIT - Vem är intresserad utav bilar som blir 9-14 år när det gäller AVTAL? Korkat att ens dra slutsatser som att vi pratade om "kalles" Renault eller Toyota Camry där.

MEN, det VAR AVTAL det HANDLADE OM, och dem Kalleman, dem bryter INTE något försäkringsbolag även om din bil är 65 år eller 2 år gammal. Dessa AVTAL sträcker sig utefter just BESTÅENDE LÖFTEN, i SKRIFT. Dessa är PRECIS vad RYSSLAND LÅTSAS om inte finnas och kunna BRYTA till skillnad från ALLA andra (förutom serber och annat pack då) som håller sina avtal om de så är på 10-års basis eller sekelvis. SE nu hur Ryssland gör den raka MOTSATSEN. "9-14" år...
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-07-31 kl. 21:43.
Citera
2023-07-31, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Mongoliska lik i svarta sopsäckar. Bränn dem så de blir saknade på livstid. Ingen kropp ingen ersättning till deras "familjer"....

https://twitter.com/bigSAC10/status/1686020240273022976

Jag hörde att det var därför som piss-ryzzen drar omkring på sina mobila kremeringsugnar. För att de ska slippa betala de anhöriga.

"Kroppar som inte går att identifiera, kostar inget för Putin mera..."
Citera
2023-07-31, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Nu har ju detaljerna om detta avtal och även andra redan tagits upp i tråden, men rent generellt är det faktiskt intressant fråga hur man ska kunna skapa en långvarig fred när avtal inte respekteras?

Att följa och respektera avtal är ju själva grunden för civilisationsbygge med någorlunda förutsägbar och civiliserad tillvaro, men Ryssland uppvisar betydande problem med detta då avtal enbart respekteras så länge som konsekvenserna att bryta avtalet inte anses värt det.

Det faktum att civiliserade människor också investerar sin heder i avtal som en avhållande faktor till avtalsbrott verkar inte Ryssland förstå, utan enbart kortsiktiga konsekvenser som gäller.

Det fungerar ju bara när alla delar grundläggande tankesätt om vad avtal innebär, ifall en part inte bryr sig om avtal blir det i längden svårt att se hur övriga parter skall fortsätta hålla fanan högt.

Kort och gott, din intressanta frågeställning riktas med fördel mot ryssarna då det är där eroderingen av avtal påbörjats.

En viktig fråga. Man har ingen tilltro till avtal längre. Inte mellan länder. De hålls så länge det passar, sen överges de utan större ansvar.

Här tror jag näringslivet är lite bättre. Lite mer ansvar.

Det får mig att tänka på sammanslagningen av Daimler och Chrysler 1998.

Det beskrevs då som "merger of equals and a marriage made in heaven"

Målet var att bli nummer 1 i världen. Sen gick det inte så bra.

Men, när de bröt, 2007, så gjorde Daimler rätt för sig.
Citera
2023-07-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Jag har aldrig påstått att det skulle finnas Israelisk militär ombord eller flaga du påstod dock att om ryssland anfaller ett Israeliskt fartyg så skulle inte israel svara med militära medel. Det är självklart att dom skulle ha gjort efter som ryssland i praktiken förklarar krig mot Israel först.
Nu kommer inget av deta och hända efter som ryssland inte har den militära förmåga dom behöver för att sänka fartyget. Så diskutionen är offtopic så jag förstår att vi lämnar den där

Sluta ljug. Jag sa att Israel inte kommer attackera ryssland.

Det är ett fraktfartyg det handlar om och det har inte ens blivit attackerat men ryssland har definitivt förmågan att sänka det.
Citera
2023-07-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
I väst är man slugare. Vi behöver inte kasta folk i fängelse för att rätta folk i ledet och dessutom upprätthålla illusionen om demokrati.
Din grundlurade stackare.

Så Ryssland är mer demokratiskt än Europa, för där åker man i fängelse eller skjuts om man skriver något som regimen inte gillar?
Citera
2023-07-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det bor även många judar i Ukraina och ukrainare i Israel...
Varför Israel inte tar ställning vet jag inte men för en gångs skull kan man vara säker på att det är judarnas fei.

Jag ser inte kriget isig som religiöst betingat men nog har ideologier krockat tidigare.
Citera
2023-07-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ett rungande ja som i Sverige kanske? Lol
Ja exakt. Vi ju tydligen överens om att båda dom blågula ländernas befolkningar, Sveriges och Ukrainas, har sagt ja med en överväldigande majoritet till Nato, allt enligt dom gallupundersökningar som gjordes inför besluten.
Citera
2023-07-31, 21:51
Medlem
Citat:
Skillnad att vara mångkulturellt för att man är världens överlägset största land och av andra naturliga skäl till skillnad från tex Sverige där globalister bytte ut Sveriges befolkning med analfabeter från andra sidan jorden på ett par decennier.
Putin är mogen och har respekt för andra länders sätt att styras. Om ett land är en islamistisk diktatur så anser inte han att han har den moraliska rätten att- som väst- gå in och jävlas. Men det kallar du att visa baken för muslimer.
Det sista är en grav överdrivt även om det såklart är skamligt beteende men det ändrar ingenting på det faktumet att Ryssland slåss för sin existens mot globohomo.

Och varför vi skulle vara troll förstår jag inte.

Jag är nyfiken på vart dom läs och skrivkunniga tog vägen när man "bytte ut" befolkningen?
Citera
2023-07-31, 21:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
I väst är man slugare. Vi behöver inte kasta folk i fängelse för att rätta folk i ledet och dessutom upprätthålla illusionen om demokrati.
Din grundlurade stackare.
Ja, och frågan är vilket som är värst.

Inte för att jag vill bli fängslad för att jag tycker annorlunda, men jag vill inte heller bli marginaliserad (med allt vad det innebär).

”Det sovande folket”, skrev Reinfeldt.
Faktiskt rätt träffande …

Vi utsätts för samma propaganda som folk i mer totalitära stater - det som håller oss nöjda är de köttben (i olika former) som slängs åt oss.
Citera
2023-07-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ja, och frågan är vilket som är värst.

Inte för att jag vill bli fängslad för att jag tycker annorlunda, men jag vill inte heller bli marginaliserad (med allt vad det innebär).

”Det sovande folket”, skrev Reinfeldt.
Faktiskt rätt träffande …

Vi utsätts för samma propaganda som folk i mer totalitära stater - det som håller oss nöjda är de köttben (i olika former) som slängs åt oss.

Den alkoholiserade byfånen som tror på konspirationer blir alltid marginaliserad. Det kan inga lagar i hela världen ändra på...
Men nu pratar vi om hur rysspacket invaderat Ukraina och inte om dig specifikt.
Citera
2023-07-31, 22:05
Medlem
Tänker dom ta dem bakifrån
Då går det nog åt att spränga bron först.

https://charter97.org/en/news/2023/7/31/557971/

Citat:
AFU Colonel Tells When Ukrainian Special Forces Will Land In Crimea

“The fact that this is starting to get on the air suggests that in the near future, based on the preparation of the battlefield, which happens one and a half to two months before entering this field, no later, I think, somewhere around the end of August - September our troops will work in the Crimea as well,” Svitan noted.

According to the expert, without the liberation of the Crimea, the mechanism and the idea of liberating the Zaporizhzhia and Kherson regions will be lost.
Citera
2023-07-31, 22:43
Medlem
Reimers avatar
AFU knaprar vidare, Urozhaine står på tur att bli befriat.

Citat:
Progress southwest of Staromayors'ke towards Zabitne⚔️🇺🇦

About 25-30% of Urozhaine have been liberated by 🇺🇦

💪🏼⚔️

https://twitter.com/WarFrontline/status/1686112185372549120
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in