2023-07-30, 01:16
Medlem
Mune Sangss avatar
Vilket kön föredrar Madelen Janogy ?
Citera
2023-07-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Är det egentligen ”?” på nån med namnet Musovic? Hehe

Musovic är ju råhetero är ju tillsammamn med nån av pizzabagar bröderna Bibic
Citera
2023-07-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Är det egentligen ”?” på nån med namnet Musovic? Hehe

Finns det verkligen någon som vet bestämt vilken läggning Kosovare Aslani har? Hon har ju alltid varit extremt privat.
Citera
2023-07-30, 13:46
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Finns det verkligen någon som vet bestämt vilken läggning Kosovare Aslani har? Hon har ju alltid varit extremt privat.

Det var bara ett skämt, ”musovic”. Hehe
Citera
2023-07-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Så vad är slutsatsen av det här?
Har lesbiska kvinnor större chans att bli bra fotbollsspelare än dom som är hetero?
Eller är det tvärt om att kvinnliga fotbollsproffs helt enkelt tenderar till att bli lesbiska istället för heterosexuella?

Jag tror det är urvalet.

Om vi leker med tanken att antalet lesbiska är som i samhället när de börjar med fotboll och sedan blir högre och högre.

Anledningen skulle kanske vara att när tjejerna blir äldre så blir de intresserade av killar och därför slutar med fotbollen. De som inte blir intresserade av killar fortsätter med fotbollen då lesbiska inte kan leva samma liv.

Sen ska man nog inte förkasta iden om att tjejer som spenderar så mycket tid tillsammans och där det finns mycket lesbiska har lättare att börja med tjejer. Finns ju många exempel på tjejer som haft kille - sedan tjej - sedan kille igen. För de flesta är det nog sexualiteten inte binär utan en skala och många gånger är det nog "smidigt" att leva med en kvinna om man är kvinna på toppnivå inom fotboll.
Citera
2023-07-30, 20:28
Medlem
Finns en ”lista” här på alla spelare i landslagen som är LGBTQ. För den som är intresserad.
https://www.outsports.com/platform/amp/2023/7/11/23787885/world-cup-women-gay-lesbian-lgbtq-usa-australia-brazil
Citera
2023-07-31, 13:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson

enligt rykten hade ju hon ett förhållande med någon boxare ?
Citera
2023-07-31, 19:16
Bannlyst
Undrar över dessa lesbianer. Synkroniserar sina mensperioder så att dom har det samtidigt ?
Citera
2023-07-31, 19:30
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
I damfotbollens början så gav det inga pluspoäng bland snubbarna att spela fotboll. Jag spelade själv på 90-talet och Jösses vad fördomar och nedlåtande kommentarer man fick stå ut med. Jag såg själv många talangfulla tjejer som slutade pga detta.

Självklart var det lättare för unga tjejer som inte var beroende av killarnas uppskattning att stå ut med alla dumheter. För 20-25 år sedan var sporten helt dominerad av hb-tjejer, åtminstone på elitnivå.

Idag ser det annorlunda ut. Hånet mot unga tjejer som spelar fotboll finns inte på samma sätt och föräldrar stöttar sina flickor på samma sätt som pojkarna.

Visst många tjejer är fortfarande gay i landslaget men jag tror antalet hetero är fler idag. Sen så bryr jag mig föga om vilka tjejer som är lesbiska inom fotbollen eller vilka av killarna i innebandy andslaget som är bögar. Idag borde det inte vara ett issue.
Citera
2023-08-02, 19:34
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Sen så kan man ju också undra varför dam lagidrotten lockar till sig lesbianer?

Det är väl knappast lika många bögar inom herrlagen?

"Gardell vinner närkampen mot den ryske backen"

....nä
Citera
2023-08-02, 20:46
Medlem
Hur många av dem är naturligt lesbiska och hur många har groomats in i lesbianism av äldre mer dominanta flator? Damfotbollen behöver kanske en metoo.
Citera
2023-08-06, 17:34
Medlem
Incendios avatar
Eftersom att jag befinner mig i flickfotbollens värld(och hälsar på lite ibland hos damfotbollen) och tycker att man redan från barnsben kan se vilket håll spelarna ligger åt sedan som vuxna så blev jag lite nyfiken på ämnet och kollade vm-truppen. Nio är gay, tio är straight och fyra osäkert(men jag är tämligen säker på att en är gay och två straight, den tredje kan jag faktiskt inte gissa säkert, men det lutar lite mer åt gay).
Senast redigerad av Incendio 2023-08-06 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in