2023-03-11, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om det var ett attentat och gärningsmännen sköt in i bakrutan med ett kraftigt vapen så blir det en explosionseffekt i bakre delen av bilen pga kulan. Det i sin tur skadar tanken och även däcken. Gick det till på det sättet så var nog jobbet klart redan innan Lars bil träffade lastbilen.
Om Lars var i bilen ja.
Citera
2023-04-14, 07:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Om Lars var i bilen ja.

Var skulle han vara annars?
Citera
2023-04-14, 13:16
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Var skulle han vara annars?

Lever på hemlig ort med ny identitet och utseende kanske ? Sånt här går ju att iscensätta om man verkligen vill...
Citera
2023-04-20, 07:34
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Lever på hemlig ort med ny identitet och utseende kanske ? Sånt här går ju att iscensätta om man verkligen vill...

Så du tror han sitter med sina skyddsvakter på hemlig ort?

Alla med nya identiteter?

Aningen långsökt.
Citera
2023-06-10, 14:42
Medlem
Mullrets avatar
Man blir lite besviken på utredningen och tycker det inte har framkommit tillräckligt med data kring olyckan. Att en förare tillika instruktör kör av vägen tycker jag känns väl långsökt.

Nåväl, sanningen lär inte komma fram.
Citera
2023-07-21, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man blir lite besviken på utredningen och tycker det inte har framkommit tillräckligt med data kring olyckan. Att en förare tillika instruktör kör av vägen tycker jag känns väl långsökt.

Nåväl, sanningen lär inte komma fram.

Jag har hittills absolut lutat mot attentat men nu då jag hörde om en annan olycka med en ny SUV (hybrid) som typ exploderat efter att ha körts i hård hastighet (inga vittnen till den olyckan men bilen fattade eld vid avfarten från motorvägen) så undrar jag om det kan vara batteriet som överhettats. Och kan det i sin tur belasta styrinrättningen och sedan exploderar det överhettade batteriet?
Citera
2023-07-21, 06:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag har hittills absolut lutat mot attentat men nu då jag hörde om en annan olycka med en ny SUV (hybrid) som typ exploderat efter att ha körts i hård hastighet (inga vittnen till den olyckan men bilen fattade eld vid avfarten från motorvägen) så undrar jag om det kan vara batteriet som överhettats. Och kan det i sin tur belasta styrinrättningen och sedan exploderar det överhettade batteriet?

Möjligt. Men förutsätter elektrisk styrväxel. Tror mer på attentat, vilket bland annat ljudanalys på youtube kommit fram till.
Citera
2023-07-21, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Dog inte förarna också? Det hade väl inte skett i så fall. Och svårt att iscensätta andras död också i samband.
Citera
2023-07-28, 16:46
Medlem
laughingducks avatar
Ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare

Men en länk om en persons teorier om hur väl planerat dådet var dök upp i mitt Facebook flöde .

https://fb.watch/m3yPH8gvTV/
Citera
2023-07-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck

Men en länk om en persons teorier om hur väl planerat dådet var dök upp i mitt Facebook flöde .

Väldigt intressant, och har inte polisen grävt i det där så är det ett mycket starkt bevis för att det stämmer.
Citera
2023-07-29, 22:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck

Jodå det har diskuterats flitigt i tråden - även att Ulf Erlingsson kidnappades i Colombia tidigare i år när han skulle spela in en dokumentär är ju intressant.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3laeG/svensk-forsvunnen-i-colombia-kidnappad-av-eln-gerillan
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-07-29 kl. 22:54.
Citera
2023-07-29, 23:01
Avslutad
De där tre popljuden, POP, POP, POP, som var lika många som antalet personer i bilen är lite svårt att glömma. Dessutom en person som Vilks som bara råkar dö i en bilolycka. Det är så klart man funderar över hela grejen.
Jag var på Facebook denna tiden och det var ruggigt att se muslimerna fira och hylla Vilks död. Mängder av glada och skrattande emojis och hånfulla kommentarer.
Själv vågade jag aldrig i de kommentarsfälten skriva någonting eller klicka i någon symbol- man måste vara rädd om sig:-/

Erlingssons video är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in