2019-11-21, 16:06
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
www.expressen.se/gt/krim/mannen-hogg-ihjal-sin-bror-nu-faller-domen/

"Han högg ihjäl sin egen storebror – inför ögonen på ett skräckslaget vittne.

Under torsdagen föll domen mot mannen i 30-årsåldern.

Straffet blir 17 års fängelse för mord."

Gött, såndär dåre ska inte vara ute
Citera
2019-12-29, 23:11
Medlem
ae123s avatar
"Han högg ihjäl sin bror – accepterar inte straffet

Mannen i 30-årsåldern är dömd till 17 års fängelse för att ha huggit ihjäl sin bror.
Nu har han överklagat den fällande domen till hovrätten och vill att straffet mildras.
Åklagaren vill i stället se livstids fängelse."

https://www.expressen.se/gt/krim/han-hogg-ihjal-sin-bror-accepterar-inte-straffet/

Känner inte någon av de inblandade eller deras släktingar, men det verkar vara en sorgligt trasig historia på många sätt sedan lång tid tillbaka. Men trots detta med eventuella barndomshändelser och eventuella diagnoser etc. så tycker jag att det är skrämmande hur "kyligt" mördaren/brodern verkar uppträda. Han har plötsligt och vad det verkar utan provokation mördat sin bror, tiger i varje förhör, påstår sig oskyldig och nu efter domen så godtar han inte straffet. Skrämmande att han verkar vara så kall och sakna samvete och skuldkänslor. Och en annan sak jag reagerar på är att nästan alla i FUP, vänner till offret eller inte, verkar vara olyckliga, med drogproblematik och olika diagnoser - många trasiga själar som både familj och samhälle har svikit.
Citera
2021-03-18, 14:10
Medlem
WinnieSeilas avatar
Fungerande länkar till fup och dom:
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
FUP:
https://docdro.id/LDGPsrE
Dom:
https://docdro.id/TBggB3t

Tack till @hum.by.666!
Citera
2021-08-01, 12:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Det går bra för brodermördaren på Kumla. Endast små utdrag ur artikel nedan.
Citat:
TTELA har tagit del av Kriminalvårdens misskötsamhetsrapporter mot 30-åringen det senaste året. I september förra året bryter ett stort bråk ut på Kumla. Han befinner sig på platsen men eftersom hans roll i bråket inte går att styrka utdelas ingen varning.

I mars i år ska en annan intagen på Kumla flyttas till en annan avdelning. Då kommer 30-åringen ut i centralhallen och skriker att personen är en golare och att han ska ha snackat. Efter skriket ska ”golaren” ha attackerats av ett antal medintagna med sparkar och slag. Initialt trodde Kriminalvården att 30-åringen varit inblandad även i handgemänget, men efter att en övervakningsfilm granskats visar det sig att han endast försökt dra bort personer från misshandeln.

...
Citat:
I slutet av maj i år flyttas 30-åringen till en annan avdelning på fängelset. När han tagit två steg in på den nya avdelningen utdelar han ett slag mot den intagne som står närmast samtidigt som han skriker hotfullt. Personalen aktiverar då sitt övervakningslarm och försöker samtidigt få 30-åringen att lugna sig. Men han lugnar sig inte utan börjar istället skrika på en annan intagen samtidigt som han tar upp en stol och kastar denna mot ytterligare en klient. Sen fortsätter han till ytterligare en intagen och skriker på denne. Den intagne ska då ha fått 30-åringen på fall och håller fast honom tills dess att personalen anländer. När han hålls fast ska han bland annat ha skrikit: ”Jävla hora, jag ska döda dig, jag ska raka dig din jävel.”

30-åringen har också vid ett flertal tillfällen inte varit på plats vid sin cell vid tiden för inlåsning. I verkstaden blir han tillsagd av personalen att inte trycka på knapparna på en maskin. Han vägrar lyda uppmaningen, trycker på knapparna och maskinen stannar.
https://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3%A4ttan/m%C3%B6rdade-sin-bror-fortsatt-v%C3%A5ldsam-i-f%C3%A4ngelset-1.52152527
Citera
2022-10-24, 19:51
Medlem
Så sjukt! Jag var på ett par dejter med BO när vi gick på gymnasiet. Var hemma hos honom (han bodde hos sin mamma i detta huset) en gång till och med. Det blev en mycket kortvarig fling som avslutades av mig, men uppfattade honom då som väldigt snäll och lugn.

Idag kom jag plötsligt och av ingen speciell anledning att tänka på honom och ville kolla upp vad han gör idag. Det första jag hittade var denna tråden. Så tragiskt för alla inblandade 😢
Citera
2023-07-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Ja stackars barn och eventuell syster

Systern är i stora missbruks kretsar. Konstigt att barnen inte har blivit omhändertagna samt att hon inte för såpass länge sedan fick barn med en ny Andre*s roo*
Citera
2023-07-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det går bra för brodermördaren på Kumla. Endast små utdrag ur artikel nedan.

...
https://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3%A4ttan/m%C3%B6rdade-sin-bror-fortsatt-v%C3%A5ldsam-i-f%C3%A4ngelset-1.52152527

Sitter ham fortfarande på Kumla?
Citera
2023-07-30, 10:44
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibompa2018
Sitter ham fortfarande på Kumla?
Ingen aning. Någon annan kanske vet?
Citera
2023-07-30, 21:27
Medlem
Ja detta är helt sjukt som hänt! Gick med hans syster i samma klass på hjortmosseskolan i lågstadiet och han gick då samma skola fast hade nån slags assistent med sig hela tiden. Alla var typ rädda för honom och han var ofta i bråk med folk. Var vell inga allvarliga bråk på den tiden, men damp de hade han
Citera
2023-09-14, 00:11
Medlem
Hittade denna tråd nu. Är det Tom.. Kris..fer Ka..as som dömdes för mordet?
Citera
2024-06-13, 17:00
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evakarate
Hittade denna tråd nu. Är det Tom.. Kris..fer Ka..as som dömdes för mordet?

Ja!
Citera
2024-06-13, 21:23
Medlem
Sitter någon på fupen som kan dela med sig?🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in