Citat:
Ursprungligen postat av
Senjinone
Fast nej.
Det är fan hopplöst att diskutera nått i detta forum. Lögner och överdrifter hela tiden.
Ja, det är massor mer kvinnor än män, men att de hatar män är helt enkelt inte sant. Finns självklart vissa individer som gör det men inte som regel.
Vadå "fast nej" ?
Så du medger att jag hade delvis rätt, trots att du anser att det är hopplöst att diskutera här?
Vi kan titta på Västerås som exempel. Där är utgör kvinnorna 78% av stadens anställda.
Då pratar vi all verksamhet. Inom socialtjänsten i Västerås så är det tydligen 650 anställda. Könsfördelningen redogör man inte för här, tyvärr.
Men av egen erfarenhet/efterforskningar/hörsägen/whatever så vill jag ändå hävda att om du tittar på de som handhar barnfrågor och beslutar om omhändertagande av dessa, är uteslutande kvinnor.
Någon enstaka man kan finnas med på ett hörn men det är unga tjejer under 30 år som sitter o beslutar/håller förhör med vuxna föräldrar.
Dessa unga tjejer har ingen jävla aning om hur det är att vara föräldrar, de är nykläckta från något universitet och är naiva, blåögda och mansfientliga överlag.
Tittar man på besluten som fattas så får kvinnor överlag oftare vårdnaden än vad män får.
Hur förklarar du det?
Även hur män blir behandlade i dessa frågor.
Män blir inhämtade till förhör av polisen. När det kommer till kvinnorna så kontaktar man dessa med telefon istället.
Det är en stor skillnad på hur män och kvinnor blir behandlade.
Hur ofta sitter inte du och dina medsystrar flera stycken, 3-5 kvinnor, när ni skall "hålla förhör" och anklaga mannen under era möten?
Behandlar ni kvinnorna på samma sätt? Nej det gör ni inte.
Jag förstår varför folk är rädda för socialtjänsten.
Ni omhändertar barn på lösa grunder och ni gör det med ett underskrift. Föräldrarna får inte veta något förrän efteråt. Kommunen går in och tar över vårdnaden väldigt lätt utan att ens tillfråga föräldrarna.