2023-07-28, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du ser inte ut att ha mycket koll på vad som händer på filmen. Detta är en fjärrstyrning för att testa rySSarnas försvar och det visar att det finns inget försvar på denna del.

https://www.youtube.com/watch?v=IUdA4T96zi8

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/15b7rt5/for_the_first_time_the_armed_forces_of_ukraine/

Vi diskuterade hur man tar sig över ett dike, något som kommer bli viktigt för Ukraina.
Citera
2023-07-28, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Första frågan är din info bekräftad?

Area är ju två dimensioner ”dina 1km respektive 3km är bar en dimension.

Tror inte att det var genial taktik som gjorde att Ukraina retirerade tidigare under den helt onödiga och misslyckade SOn
Tror ryzzfans reträtt görs av samma anledning.
Ta och framryck baklänges till erat territorium.

Jag läste igår om rysk framryckning 3 km på 30 km’s bredd.

Jag kan inte länka hela tiden, sitter i ett konstant flöde av information, data, tele. Kolla tex deepstate Map. Låt oss hjälpas åt för att få fram rätt information.
Citera
2023-07-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Sjukt kul!

Ser fram mot våra proryssars bortförklaringar typ att det kommer bara göra Ryssland starkare mm.

Förhoppningsvis skyndar det på den ryska kollapsen och möjligheter till att finansiera kriget

Nya BICS har väl kommit till insikten att om man vill skapa ett alternativ till dollarn med en egen centralbank är det ingen bra ide att blanda in Ryssland i projektet.
En centralbank vill ju vanligtvis ha stabilitet och då kan inte kaos länder vara med helt enkelt.
Citera
2023-07-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Jag kan inte länka hela tiden, sitter i ett konstant flöde av information, data, tele. Kolla tex deepstate Map. Låt oss hjälpas åt för att få fram rätt information.
Deepstate visade förvisso att Ryssland tagit mark i nordöstra ukraina för 3 dagar sedan, men de senaste 2 dagarna har Ukraina tagit tillbaka det mesta av det man förlorade för 3 dagar sedan enligt deepstate.
Citera
2023-07-28, 10:07
Medlem
Citat:

Så det var en lögn från er ryssrunkare som vanligt alltså.
Då konstaterar vi att ryssland har tagit 0km och flrlorat 1km och springer för livet.
Citera
2023-07-28, 10:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:

Ryssarna kastar alltid in en offensiv på annat håll när ukrainarna tar initiativet och får upp tempot, allt för att få ukrainarna att omfördela sina resurser.
Ryssjävlar, det kommer inte funka den här gången, tyvärr.
Citera
2023-07-28, 10:16
Medlem
aztlans avatar
Citat:

Hur ska det gå till om informationen inte kan bekräftas?
Citera
2023-07-28, 10:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

ryzk avancemang på 3 km på 30 km bredd?? vilket jävla skitsnack.
Citera
2023-07-28, 10:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vi diskuterade hur man tar sig över ett dike, något som kommer bli viktigt för Ukraina.
Det stämmer.
Men varför anser du att det kommer bli viktigt för Ukraina? Det förstår jag inte.
Är det så att även du inser att Ukraina kommer rycka framåt trots allt?

Citat:
Fler och fler verkar inse att enda vägen framåt är förhandlingar

Det finns snart inga vapen kvar i öst eller väst

Fronterna är låsta. Då återstår förhandlingar
Citera
2023-07-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
FNs atomenergiorgan IAEA har vid inspektion upptäckt att den ryska diktaturens terrorister minerat det ukrainska kärnkraftverket Zaporizhzhia med truppminor. Inspektörerna säger också att de inte fått tillgång till reaktorbyggnadernas tak där underrättelser pekar på att ryssar minerat taken för att kunna spränga dem och skylla på Ukraina.

https://amp.abc.net.au/article/102644224
Läste också att USA troligen till ICC kommer överlämna dom bevis man samlat in på Putins brott i Ukraina. USA har givetvis bevis på Putins krigsbrott men har förhoppningsvis även samlat bevis på Putins fulla ansvar för att folkmord och tvångsförflyttningar kunnat ske i Ukraina.

Lite oroande är det också att Luka i Belarus enligt som sägs rapporter inifrån ryska underrättelsekällor inte längre har kontroll på varken Wagner eller vart landet är på väg. Han kanske är på väg att bli en ren galjonsfigur som tvingas agera helt efter Putins direktiv för att sedan försvinna när tiden är inne för att fullt ut inlemma Belarus som en delrepublik i Ryssland.
Citera
2023-07-28, 10:33
Medlem
Citat:

Verkar som du och jag står på olika sidor i den här konflikten.
Rätt information är det som händer i verkligheten, inte vad man önskar tror eller hoppas.
Alltså kan man inte ta in info från ena lägret och driva det som sanningen.

Stäng av ditt konstanta infoflöde. Ta en fika med polarna, hjälp morsan att städa eller ta en glass i solen.
Ukraina kommer att kämpa på för att driva ut ockupanterna.
Vi hoppas på olika utgång men vi kommer alla att delges.
Citera
2023-07-28, 10:49
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:

Länka gärna din lögnare till ditt påstående...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in