Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det skulle förvåna mig mycket om det visar sig vara Maja som inledde överfallet. Tidigare har det alltid varit J som tagit första steget med M hack i häl. Som du vet sedan innan ser jag det inte som möjligt att J och T ensamma befunnit sig i badrummet. Det mest logiska för mig är att J överraskade T med att fälla henne på toaletten eller precis vid ingången till den. M var införstådd med vad som var på väg att hända, och stod redo att hoppa in, vilket hon också gjorde precis efter fällningen.
Att Maja säger att Johanna låste dörren tror jag bara är ett försök av henne, att avskärma sig från badrummet.
Ja, nej att M skulle tagit första initiativet vet jag inte var jag fick ifrån. Det gick nog för fort, för det tror jag inte heller.
Det som dök upp i mitt huvud var just "rörde vid" och stängd dörr.
Mina tankegångarna blev omkullkastade med Ms skärmtändning. Det bör ju varit i direkt anslutning till mordet, antingen före eller efter.
Det låter tänkbart att T skulle frågat efter klockan och sedan gått på toa. I så fall närmar sig mordtiden TRs slutsats om 2.40.