2023-07-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
i en stor nation blir det stora pengar, vart kommer drönarna ukraina använder ifrån?

Självklart, men inga summor som välter kioskerna i Shanghai.
1 Excalibur granat ~ 100 drönare.
Citera
2023-07-26, 00:56
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Mycket möjligt. FSB är likt CIA ena riktiga motherfuckers. Man får komma ihåg att nazistiska stämningar i Ukraina är superbra för Putin och den inhemska propagandan i Ryssland. Få saker triggar Ryssarna som Nazism (vad dem beträffar så ser dem nog det som att det var främst dem som gjorde grovjobbet med att besegra Hitler. Vid Dagen-D så var det ju mer eller mindre klart redan) Extra effektivt så klart om den dessutom är sann och kan bekräftas från andra håll än den egna sidan.
Nu babblar du dina jävla lögner om andra vk igen din förbannade pajas. (”Vad dom beträffar” lade du bara till lite snyggt nu när du fick mothugg tidigare.) ÅTERIGEN. Vilka var på Hitlers sida i början av kriget???

Och vilka fick som vanligt rädda er pajasryssar från att utrotas? JO. USA:s vapen och utrustning.

USA var skillnaden. Men du gillar ju bara att leka bror duktig härinne och svara på det som passar dig, så fungerar notoriska lögnare.
Senast redigerad av Lord2Moyne 2023-07-26 kl. 01:02.
Citera
2023-07-26, 01:03
Medlem
Citat:
Vad är det för diskussion du vill ha då. En klubb för inbördes beundran där man suger varandras kukar för fetaste propaganda-posten? Då är du på fel ställe. Låt mig hjälpa dig rätt. Häng här istället:

https://cornucopia.se/

Speciellt i kommentarerna till Lars Wilderängs blogginlägg. Rekommenderas starkt om du vill ta del av ofiltrerad och oemotsagd propaganda direkt från fronten.

Det ni Vatniks måste inse är att era källor betyder exakt Nada här. Ingen vill läsa dem, ingen bryr sig om dessa lögner. Ryssland är påkommet med brallorna nere så många gånger så ingen bryr sig.

Det är en meningslös kamp du bedriver, samtidigt som Ukraina tar sig fram allt snabbare. Kollapsen närmar sig med stormsteg för Ryssland. Bara att titta på och njuta.
Citera
2023-07-26, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I sak är jag inte förvånad, samtidigt tar jag det som ett tecken på att Iran inte kan "ge mer".

Iran har gett färdigt så nu går man till nästa.moderna land med mössan i hand, Nordkorea.

Ryssland har fallit extremt djupt ner i avgrunden.
Citera
2023-07-26, 01:10
Medlem
Citat:
Tur du hade en smiley på slutet. Fattade inte först att du skämtade…

Sakta men säkert ringas Bakhmut in.

Men, framför allt så skjuts det bort enormt mycket artilleri och logistik från Ryssland. Artilleriet tystnar alltmer. Det var sista saken som Ryssland hade för att stoppa offensiven.

Ukraina kommer inte behöva komma så långt, för i slutändan kommer det det bli maktskifte i Ryssland nu när alltfler ser att utsikterna för att vinna är bortblåsta.

Drar sig inte Ryssland tillbaka kommer det inom alltför länge börja dö 1000-tals ryssar per dag, då de inte har materiel att strida med.

Det är bara att inse att det du gör i den här chatten är meningslöst ingen tar dig på allvar och utgången i kriget är given sedan Ryssland misslyckades med att ta Kiev.
Citera
2023-07-26, 01:20
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Sakta men säkert ringas Bakhmut in.

Men, framför allt så skjuts det bort enormt mycket artilleri och logistik från Ryssland. Artilleriet tystnar alltmer. Det var sista saken som Ryssland hade för att stoppa offensiven.

Ukraina kommer inte behöva komma så långt, för i slutändan kommer det det bli maktskifte i Ryssland nu när alltfler ser att utsikterna för att vinna är bortblåsta.

Drar sig inte Ryssland tillbaka kommer det inom alltför länge börja dö 1000-tals ryssar per dag, då de inte har materiel att strida med.

Det är bara att inse att det du gör i den här chatten är meningslöst ingen tar dig på allvar och utgången i kriget är given sedan Ryssland misslyckades med att ta Kiev.

Du kan titta här hur det går. Uppdateras på daglig basis. Men fakta kanske är ointressant för dig? Roligare att fantisera om hur det ligger till?

https://deepstatemap.live
Citera
2023-07-26, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Vad kan clownen Sjojgu uträtta i Nordkorea egentligen?? Artilleriammunition får dom väl redan och antar Nordkorea klarar av att producera endel.

Vad tror ni om att Nordkorea skall sända soldater?? Kan det va så absurt??

Tror jag absolut att det kan vara. Jag har ju varnat för inblandning från öst länge har i tråden. Trodde såklart det skulle bli kineser, men kanske blir det koreaner? Såg inte den komma faktiskt, men det är isåfall ett slugt sätt att göra det på. Vi får vel se. Billiga soldater att hyra in isåfall.

Ghurkas blev ju nämnda ett tag också, men vet inte om det blev något av?
Citera
2023-07-26, 01:26
Medlem
Citat:
Du kan titta här hur det går. Uppdateras på daglig basis. Men fakta kanske är ointressant för dig? Roligare att fantisera om hur det ligger till?

https://deepstatemap.live

Du vet att de medvetet inte visar hela bilden, utan publicerar vad Ukraina vill? Hur går det med offensiven mot Kiev? Hur går det i offensiven mot Kharkiv? Hur bra gick det att hålla Khersson?

Jaja, det blir nog bra. Du tror på fullaste allvar att den ryska offensiven i norr är uthållig?

Det var samma sak när Ryssland tog Bakmuth, det var ett sätt för Ukraina att slå sönder den ryska armén med en taktiskt reträtt.

Hur du än vrider och vänder på det så blir ryskt artilleri och logistik fullständigt slaktat och det går fortare och fortare för varje dag.

Krig vinner man inte på vem som har tagit vilken by, man vinner genom att försätta motståndaren möjlighet att föra krig.

Det är ju därför ni Vatniks står på era bara knän och bönar och ber efter fredsförhandlingar.
Senast redigerad av NisseD 2023-07-26 kl. 01:30.
Citera
2023-07-26, 01:29
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vad anser du om Shorty Sergei "Malyuta" Korotkikh och Machete (Maxim Martsinkevich)? Var det skickade till Ukraine av Kreml för infiltrera och styra Azov mot ett mer Nazistiskt håll?
Konstigt det verkar inte komma någon respons på den här frågan inte heller på mitt inlägg om Rysslands inblandning i Iron march.
Citera
2023-07-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Tror jag absolut att det kan vara. Jag har ju varnat för inblandning från öst länge har i tråden. Trodde såklart det skulle bli kineser, men kanske blir det koreaner? Såg inte den komma faktiskt, men det är isåfall ett slugt sätt att göra det på. Vi får vel se. Billiga soldater att hyra in isåfall.

Man vinner inte moderna krig genom att kasta in många soldater med skitmateriel.

Man vinner dem genom överlägsen teknologi och produktionskapacitet. Det tar bara tid att slå ut Ryssland för att de har haft så enorma mängder med vapen.

USA lägger några ynka procent av sin försvarsbudget på det här, EU lite mer och det har vänt kriget totalt.
Citera
2023-07-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Man vinner inte moderna krig genom att kasta in många soldater med skitmateriel.

Man vinner dem genom överlägsen teknologi och produktionskapacitet. Det tar bara tid att slå ut Ryssland för att de har haft så enorma mängder med vapen.

USA lägger några ynka procent av sin försvarsbudget på det här, EU lite mer och det har vänt kriget totalt.

Så är det ju på nåt sätt, men styrkan i det här fallet blir vel isåfall att det är kompatibelt skitmaterial. Är ingen expert på Nord Korea, men har för mig att mycket av deras vapen och utbildning har mycket gemensamt med/kommer från Ryssland? Vill isåfall spara en hel del tid.

Ja kriget har säkert vänt, men det är faktiskt svårt att se på någon karta om jag ska vara helt ärlig. Det går trögt. Men för all del, det kan faktiskt vara meningen att det går trögt just nu.
Citera
2023-07-26, 01:38
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Om putler tror att några magra tändstickor från nordkorea ska få Ulraina att darra av skräck så får han nog tänka till lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in