2023-07-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Låter mer effektivt än att bomba kyrkor. Hoppas inte poopin lär sig något... även om oddsen är jävligt låga

Det är ju iaf ett tydligt mönster att Ukraina siktar in sig på militära mål, medan ryssarna satsar på civila, som dom utstuderade krigsförbrytare dom är. Mänskligt lidande verkar inte bekomma kreml-psykopaterna överhuvudtaget, varken ukrainskt eller ryskt.
Citera
2023-07-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
U-land? Ryssland är snart färdiga med sina litografimaskiner för 7nm. Man gör sig nästan helt oberoende av omvärlden vad det gäller teknologi, Kina likaså. Har du sett de nya Lancet som jobbar i svärmar nätcentrerat? Det blir ännu jobbigare för Kievregimens styrkor.
haha, kul att se att även ni diktatorkramare har humor. Det efterblivna ryssland har ännu inte kommit in på 1980-talet teknologiskt. Det finns en anledning till att endast EN rysk medborgare förärats ett nobelpris i vetenskapskategorierna och det var 1908 (och han var för övrigt född i Ukraina och aktiv vid Pasteurinstitutet i Paris). Men ryssarna har säkert teknologin att skapa 7-tums hålkort.
Citera
2023-07-24, 17:43
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du tolkar in absurdt mkt i mitt enkla inlägg om att den som nämner fred är idiot.
Det är precis vad du gör nu.

Du har svårt att svara på frågan. Så det blir till att ställa ledande frågor och tolkningar.

Det intressanta att du fortfarande inte vill svara. Varför?

Citat:
Fantastiskt fin utveckling av kriget! Mer är på väg!
Tusentals dör varje dag och vi hejar på och skickar mer vapen.
Det skickas vapen till Ukraina som vill försvara sig. Ja/Nej?

Citat:
Den som ens nämner fred eller förhandling är idiot eller förrädare.
Vad tror du skulle hända om inte Ukraina fick stöd med vapen?

Jag utvecklar min fråga ett steg. Tror du att Ukraina skulle klara sig eller få ge upp? Utan stödet.
Citera
2023-07-24, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Varför skulle de gripa han? Han är väl en av de största i Poopin hejaklack?
Därför poopin och hans närmaste anhang lider av svår paranoja och handlar irrationellt. En likhet de har med Josef Stalin. De litar inte på någon eller någonting längre. Putler litar inte ens på sin kompis Solovyev som putler själv belönade med order of honour 2013.

Skitstöveln använder inte internet eller ens en mobiltelefon och har tydligen en egen bajsväska med sig när på den tiden han fick resa utomlands. Snacka om grav paranoija. Han är galen.

Jag gissar att det kommer att göras utrensningar liknande de som skedde under Stalintiden. Annars återstår bara inbördeskrig.

Detta kommer inte att sluta väl för Ryssland oavsett utgången av Ukrainakrget
Citera
2023-07-24, 17:51
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Du har svårt att svara på frågan. Så det blir till att ställa ledande frågor och tolkningar.

Det intressanta att du fortfarande inte vill svara. Varför?

Det skickas vapen till Ukraina som vill försvara sig. Ja/Nej?

Vad tror du skulle hända om inte Ukraina fick stöd med vapen?

Jag utvecklar min fråga ett steg. Tror du att Ukraina skulle klara sig eller få ge upp? Utan stödet.

Detta blir i absurdum och detta är sista gången jag svarar på dina frågor, kan du inte processa mina svar så kan jag inte hjälpa dig mer, tyvärr.

1. Ja
2. Som jag svarat hela tiden, Ryssland skulle inta Kiev och Zelensky avsättas.
3. Dom skulle inte klara sig utan stödet från väst

Är det tydligt nog vad jag tror? Vad är det du hakar upp dig på?
Senast redigerad av Africagonzo 2023-07-24 kl. 17:54.
Citera
2023-07-24, 17:55
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Osechkin varnar Polen för Wagners planerade invasion av landet. Han lyckades komma fram till ena befälet (nära person till Utkin) som sa att världens största arbete väntar. Även nyrekryterade fångar vittnar om att deras uppgift blir att infiltrera och gå genom landet

https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-ukraina-rosja/aktualnosci/news-rosyjski-opozycjonista-wagnerowcy-szykuja-inwazje-na-polske,nId,6921533

Primär källa: gulagu.net

Dags att höja beredskapen kanske? Kan vara anledningen till att soldater flyttades från västra till östra gränser de sista dagarna..
Blir det verklighet så skiljer inte sig Putte och Luka ett dugg från japanska kamikazepiloter
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2023-07-24 kl. 18:00.
Citera
2023-07-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Hatet står större delen av Europa för samt den fria världen, skulle nog gå torrt på vapen om alla som hatar vidriga ryzzar skulle hamna i frontlinjen för att få chansen att avliva skadedjuren 😄
Ja fast nu går det ju redan torrt på vapen.
Det är väl här på fb som hatet finns, så passa på och gör en insats du med för den fria världen.
Citera
2023-07-24, 18:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Jag tror inte det är särskilt många som anser att det skulle vara "brännbart" överhuvudtaget om Ukraina använder egna vapen mot militär infrastruktur i Ryssland, som svar på att de bland annat bombar marknadstorg i Kiev och världsarv i Odessa.

Sen har Ryssland ropat björn så många gånger nu och även använt de olika typer av militära resurser de har till förfogande att argumentet om eskalering av konflikten inte längre fungerar. Vilka medel ska Kreml ta till om vi får se fler attacker på rysk mark, som de inte redan prövat? Däremot har Ukraina alla möjligheter att vrida på kranen med eller utan vapen från Nato.
Tystnaden från väst tyder på att man tycker det är ok med Ukrainas öppna! attack mot Moskva.
Vad drar Ukraina för slutsats av det?
Att man kan fortsätta bomba Moskva?
Och få ok för det?
Citera
2023-07-24, 18:20
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag har inget hat mot väst eller några andra länder överhuvudtaget. Vårt styre i väst är under all kritik och vi har aldrig haft så många dumskallar vid makten. Att våra värderingar urholkas är tydligt även om du jublar över det. Familjer håller inte längre ihop utan sprids med vinden och barafödandet sjunker för varje år i vår etniskt svenska befolkning. Detsamma gäller Ukraina och övriga EU. Gnäll sen inte över invandringen som blir ett måste för att köpmännen ska bli glada.

"Vårt styre i väst är under all kritik och vi har aldrig haft så många dumskallar vid makten"

Uppfattat. Kan du ge en recension på efterlyste krigsförbrytaren Putin och hans regim?

Kan du se klippet från rysk statkontrollerad tv och ge oss en seriös kommentar om varför du stödjer ett folk som är besatta av begå folkmord?

Top Russian propagandist argues that Odesa must be destroyed
https://www.youtube.com/watch?v=aTj3Yhw3_gw
Citera
2023-07-24, 18:21
Medlem
leachs avatar
Lite mer om ryssens flört med NATO.

US secretary of state spoke to the Romanian foreign minister after Russian strike near Romania
As CNN reported earlier, this is believed to be the closest to NATO territory a Russian-fired weapon has landed since the war began.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-07-24-23/h_6e0f6d1ab4ac7587b3b13dbe4ba1df9f
Citera
2023-07-24, 18:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Osechkin varnar Polen för Wagners planerade invasion av landet. Han lyckades komma fram till ena befälet (nära person till Utkin) som sa att världens största arbete väntar. Även nyrekryterade fångar vittnar om att deras uppgift blir att infiltrera och gå genom landet

https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-ukraina-rosja/aktualnosci/news-rosyjski-opozycjonista-wagnerowcy-szykuja-inwazje-na-polske,nId,6921533

Dags att höja beredskapen kanske? Kan vara anledningen till att soldater flyttades från västra till östra gränser de sista dagarna..
Blir det verklighet så skiljer inte sig Putte och Luka ett dugg från japanska kamikazepiloter
Tack för länken. Det här ju bara för sjukt. Det kan ju inte vara sant? Är det någon som trollar? Vad ska max 10 000 wagneriter kunna uträtta när de ställs mot en modern armé om 150 000 man (i krigstid)? Och vad menas med "passage genom landet", alltså Polen?

Man kunde möjligen tänka sig tjuvnyp några kilometer in på polsk mark, liknande det som hänt i Belgorod i Ryssland, men det innebär också krig — polackerna kan alltså pressa vidare till Minsk, om de skulle vilja det. Är det kanske det Ryssland vill, så att de kan försvara Vitryssland? Det har ju varit tal om precis det den sista tiden. Vitryssland kan även ställa upp 750 000 soldater på egen hand, om jag inte minns fel.

En mycket farlig utveckling.
Citera
2023-07-24, 18:25
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.

Varför inte beordra dem att infiltrera Pentagon först eller ockupera månens baksida?
Det har lika goda förutsättningar att lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in