2023-07-23, 22:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
En rutten mobik som kunde stannat hemma i Tundran och banka sig på bröstkorgen och säga Jaaa ruuuskiiii naaa na na naaaa
https://twitter.com/bigSAC10/status/1683201851959787520
Have a nice trip!

Många hade nog inte så mycket att förlora. Utedass i den sibiriska vintern och vattnet i brunnen har frusit, det var ändå giftigt från den kemiska fabriken i närheten. Hembränd vodka med saltgurka varje dag, och misshandla frun och barnen kan ju inte vara ett så givande liv i längden.
Citera
2023-07-23, 22:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Jag kolladeupp lite om Polens militär och bortsett från nukes så hade de nog piskat Ryssen i krig även innan ryssen gick in i Ukraina och utan Natos hjälp. De har köpt på sug rejält med materiel och nytt sådan dessutom.

De skickar allt sitt gamla till Ukraina nu och köper en massa nya vapen. De kommer helt lämna Sovjet-eran bakom sig där Ryssland fortfarande är teknologiskt.
Citera
2023-07-23, 22:22
Avstängd
smaug20017s avatar
Detta är inte första gången jag ser något liknande. De kör för krigsturism at köpa upp och beslagta fastigheter till ett billigt pris. Jävla svin och var är mongolerna här som hyllar detta skitet?
Citat:
A Russian from St. Peterburg: "Came to Mariupol with the family for vacation. Will probably buy an apartment here while the prices are still not too high. Great climate, the sea, and of course no Ukrainians. Only positives."
Genocide tours, you know. As one does.
https://twitter.com/SlavaMalamud/status/1682871587782148096
Citera
2023-07-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag råkar faktiskt känna Måns Möller vars son har autism och vet hur tufft det är och du och alla andra som kränker dessa barn borde faktiskt skämmas. När det gäller huvudämnet har Ryssland faktiskt rätt att vara i Ukraina och har annekterat stora delar som innehåller gas som kan börja exporteras inom en snar framtid när den speciella militära operationen är över.

Vem har gett ryssarna den rätten menar du?
Du kan inte rimligen vara så korkad eller obildad att du tror på det där själv...
Citera
2023-07-23, 22:27
Medlem
DDRTVs avatar
Ukraina mycket intresserade av JAS, kanske inte händer men vore perfekt för att avliva Ocherna. Sverige skulle få chans att visa upp JAS och visa sin duglighet mot ryssarna, vilket kan leda till export till fler länder.

Despite the potential challenge of Ukrainian pilots adjusting to Western-designed F-16s from their familiar Soviet-era jets, Kyiv is also reportedly eyeing the JAS 39 Gripen fighter. Experts opine that this Swedish jet could better meet Ukraine’s needs. Dmitri Alperovitch, host of the Geopolitics Decanted podcast, reveals that Ukrainians have been considering these jets for over a decade, Business Insider writes.

https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1683208360223727616
Citera
2023-07-23, 22:28
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många hade nog inte så mycket att förlora. Utedass i den sibiriska vintern och vattnet i brunnen har frusit, det var ändå giftigt från den kemiska fabriken i närheten. Hembränd vodka med saltgurka varje dag, och misshandla frun och barnen kan ju inte vara ett så givande liv i längden.
Jag vet att vraken brukar köpa Vodka tillsammans med torkade fiskar och som brukar vara fasttejpade på flaskan. Jag Kommer ihåg när mobiliseringen började, hur fan kan du tillåta att de bär in backar med Vodka i en Buss på väg till barackerna?
Citera
2023-07-23, 22:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Borgmästaren i Odessa ryter ifrån mot de ryska terroristerna.
https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1683175048427847680
Citera
2023-07-23, 22:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Obegripligt vad Lukashenko håller på med för oss i väst. Ett utspel som bara östeuropéer förstår sig på. Ryssen i al-jazeera försöker iaf göra en seriös analys av Lukashenkos bisarra trollning.
Jag tror som killen i Al-jazeera; utspelet var riktat mot Putin för att få honom att hjälpa till med kostnaden.
När Lukashenko bjöd in Wagner och Prigozin verkar kostnadsansvaret för dessa ha hamnat på Vitryssland. Vitryssen sitter nu och betalar kost och logi för tusentals ryska före detta fångar… det vitryska skattebetalarna har säkert andra saker de hellre skulle lägga sina pengar på…
Citera
2023-07-23, 22:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag vet att vraken brukar köpa Vodka tillsammans med torkade fiskar och som brukar vara fasttejpade på flaskan. Jag Kommer ihåg när mobiliseringen började, hur fan kan du tillåta att de bär in backar med Vodka i en Buss på väg till barackerna?

Jag såg en video från någon ort där myndigheterna ville hjälpa familjerna till de mobiliserade så de sågade upp isblock från floden och gav soldaternas familjer. De fick isblock för sin insats........
Citera
2023-07-23, 22:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ukraina mycket intresserade av JAS, kanske inte händer men vore perfekt för att avliva Ocherna. Sverige skulle få chans att visa upp JAS och visa sin duglighet mot ryssarna, vilket kan leda till export till fler länder.
Despite the potential challenge of Ukrainian pilots adjusting to Western-designed F-16s from their familiar Soviet-era jets, Kyiv is also reportedly eyeing the JAS 39 Gripen fighter. Experts opine that this Swedish jet could better meet Ukraine’s needs. Dmitri Alperovitch, host of the Geopolitics Decanted podcast, reveals that Ukrainians have been considering these jets for over a decade, Business Insider writes.
https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1683208360223727616

Det pågår nog saker bakom kulisserna. Det har ryktats om att de tränat ukrainska piloter för flera månader sedan och Tjeckien/Slovakien börjar byta ut sina JAS mot F35. Frågan är var dessa JAS skall någonstans...........
Citera
2023-07-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssarnas fruktansvärda sätt att behandla polackerna är bakgrunden till denna meme: https://knowyourmeme.com/photos/2479962-nato-article-5--2

Hah! Visade denna för en kompis som är från Polen. Han skrattade till och sa att, ja så är det. Vi väntar bara på en anledning att ge igen för gammal ost. Om ryzzar tycker polackerna inte.
Citera
2023-07-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det pågår nog saker bakom kulisserna. Det har ryktats om att de tränat ukrainska piloter för flera månader sedan och Tjeckien/Slovakien börjar byta ut sina JAS mot F35. Frågan är var dessa JAS skall någonstans...........
Dom är leasade så dom äger vi har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in